Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: babyboy2010
Eg og gleder meg faktisk, mest til etterpå da, men er jo noe så å si alle jenter/damer går igjennom.. Men eg klarer ikke bestemme meg om eg skal ha bedøvelse eller ikke!!
Noen formening ??
ORIGINAL: lillebebis
Jeg gleder meg veldig til tidspunktet når han akkurat kommer ut og blir lagt på brystet mitt :) Gruer meg ikke til selve smertene under fødselen, men gruer meg litt til å presse, er så redd jeg ikke er sterk nok :S
ORIGINAL: bea_
ORIGINAL: babyboy2010
Eg og gleder meg faktisk, mest til etterpå da, men er jo noe så å si alle jenter/damer går igjennom.. Men eg klarer ikke bestemme meg om eg skal ha bedøvelse eller ikke!!
Noen formening ??
Jeg snakket med ei som har vært jordmor i 20 år idag og hennes tips var :
Ikke bestem dere på forhånd, bare vit hva mulighetene er. Ta det den dagen, for ellers vil man bare bli utrolig skuffet om man ikke klarer å gjøre det slik man har tenkt seg. Jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke ville ha epidural, men nå....ja...hun overtalte i hvertfall meg til å ta det litt som den dagen bringer !
ORIGINAL: bea_
Åh....går rundt å gleder meg til fødselen jeg nå.....ikke bare tiden etterpå, men selve fødselen. Tror det blir meget så smertefult ja, men jeg tror det også kommer til å være helt utrooooolig !! Er jeg bare gal i hodet heheheheh ??????[8D]
ORIGINAL: Babbs
Var hos jormor på onsdag og det hun snakket om var faktisk smertelindring under fødelen.
Mange ser for seg en fødsel som skal være SÅNN. Når dagen kommer er det kanskje ting som skjer, det føles ikke ut slik du trodde osv. Hun fortalte om kvinner som skulle greie seg uten smertelindring og etter 20 timer måtte jordmor si, jo, vi må sette epidural, du er utslitt. Når kvinner blir utslitt jobber livmormuskelen dårligere og ting går i stå.
Så ble det skuffelse, nederlag, tårer og hyling fordi kvinnen ikke fikk det slik hun hadde forestilt seg det hele.
Bedre å gjøre seg opp en formening om hva du ønsker og ta det som det kommer den dagen det skjer.
Jeg ønsker å føde i badekar, jeg håper jeg slipper epidural (liker ikke tanken på stikket i ryggen) men kanskje det ikke blir sånn. Uansett blir det MIN fødsel og bebisen skal ut. Gleder meg til å møte ham/henne [:D]