Fødsel...

ORIGINAL: Febbis

Jeg har gjort det før, og gleder meg faktisk til denne gangen og[:D]¨
Så SÅ jævlig er det ikke å føde[8D]

Husker jeg var SÅ stolt av meg selv for å ha klart det!!! Er en helt utolig følelse[:D][:D][:D]

Sign, gleder meg masse[:D]

Jeg også! [:D] det er jo noe av det mest fantastiske å få være med på...

ORIGINAL: Febbis

Jeg har gjort det før, og gleder meg faktisk til denne gangen og[:D]¨
Så SÅ jævlig er det ikke å føde[8D]

Husker jeg var SÅ stolt av meg selv for å ha klart det!!! Er en helt utolig følelse[:D][:D][:D]

Spørs åssen fødsel hva man har hatt det. Du hadde nok forandret mening på hvor jævlig det kan være hvis du hadde måtte gå igjennom den fødselen jeg hadde sist! Men det behøver ikke å være så jævlig, men det kan!

Jeg kan ikke si at jeg gleder meg veldig til selve fødselen, men jeg må igjennom det for å få skatten vår. Og jeg veit at siden jeg klarte å komme igjennom forrige fødsel så skal jeg nok klare å komme igjennom neste også.
Men jeg gleder meg til å få babyen vår opp på brystkassa med en gang denne gangen og at de forhåpentligvis ikke må løpe av gårde med en gang for å gi førstehjelp til babyen vår..

ORIGINAL: lillebebis

Jeg gleder meg veldig til tidspunktet når han akkurat kommer ut og blir lagt på brystet mitt :) Gruer meg ikke til selve smertene under fødselen, men gruer meg litt til å presse, er så redd jeg ikke er sterk nok :S

Selve pressriene syntes jeg var det beste. Da hadde jeg kommet så langt at jeg nesten var ferdig. Hadde masa lenge om å få presse, og så endelig fikk jeg ta i alt jeg hadde og bare presse på!! Og det var utrolig deilig! Du vil helt sikkert få gode instruksjoner fra jordmor angående det å presse. Jeg presset feil under en rie, men klarte de andre. Noah var ute på 30 min. Jeg kan ikke si at jeg under pressriene hadde noe særlig vondt. Låg og ventet på at riene skulle komme og gledet meg til hver eneste, sånn at jeg fikk presset skikkelig [:)]

Du kommer til å fikse det! Du aner ikke hvilke krefter du egentlig har der og da! Du klarer det helt sikkert kjempe-fint! [:)][:)]

ORIGINAL: KarinMaria

ORIGINAL: lillebebis

Jeg gleder meg veldig til tidspunktet når han akkurat kommer ut og blir lagt på brystet mitt :) Gruer meg ikke til selve smertene under fødselen, men gruer meg litt til å presse, er så redd jeg ikke er sterk nok :S

Selve pressriene syntes jeg var det beste. Da hadde jeg kommet så langt at jeg nesten var ferdig. Hadde masa lenge om å få presse, og så endelig fikk jeg ta i alt jeg hadde og bare presse på!! Og det var utrolig deilig! Du vil helt sikkert få gode instruksjoner fra jordmor angående det å presse. Jeg presset feil under en rie, men klarte de andre. Noah var ute på 30 min. Jeg kan ikke si at jeg under pressriene hadde noe særlig vondt. Låg og ventet på at riene skulle komme og gledet meg til hver eneste, sånn at jeg fikk presset skikkelig [:)]

Du kommer til å fikse det! Du aner ikke hvilke krefter du egentlig har der og da! Du klarer det helt sikkert kjempe-fint! [:)][:)]

Tuuuusen takk for oppløftende ord :) Du er bra god du :)

Jeg gleder meg veldig til fødselen jeg[:D]
Vi har jo hormoner som gjør at vi "glemmer" de værste smertene, med mindre man får en spesielt fæl/turbulent fødsel da.
Og jeg har alltid lurt på hvordan det er å føde[8D]
Tror jo det blir vondt, og tror jeg gjerne vil rømme når det er i gang, men da går det liksom ikke å stikke av så så greit er det[:)]
Tror veene blir det vondeste, men det er jo faktisk 3 ganger så mye pause som veer (gjennomsnittlig på det værste.)
Og når det hele er ferdig så forsvinner smertene som ved trylleslag har jeg hørt og man får et nydelig barn opp til brystet,
Jeg kan ikke tenke meg noe bedre[:)]

Gruer meg ikke til smerter, men er litt redd for komplikasjoner....
Er også litt spent på hva som skjer med kroppen når fødselen starter. Mamma forsto ikke at fødselen var i gang da hun skulle føde meg. Trodde bare det var kynnere [;)] Men kom seg til sykehuset, og 45 min senere var jeg ute.

Back
Topp