Fødsel

pink86

Blir kjent med forumet
Fikk fødselsboken fra go'boken på mandag.. satt og leste litt i den, og fann ut at eg trur eg grue meg vældi t fødseln [&:]
D kommer t å bli ondt, og tenk vess nåkka går galt? Muli den bære må bli inni meg heile tia [8D]

ORIGINAL: pink86

Fikk fødselsboken fra go'boken på mandag.. satt og leste litt i den, og fann ut at eg trur eg grue meg vældi t fødseln [&:]
D kommer t å bli ondt, og tenk vess nåkka går galt? Muli den bære må bli inni meg heile tia [8D]

Dette går så bra, me skal klara å føde den lille vår[:)][:)] Men korleis fekk du tak i den boka? [:)][:)]

Den kom bare i posten [:)] Trur d va etter at eg registrerte meg her inne kanskje.. E ikkje medlem i "Go'boken" vertfall..[:)]

Jeg innbiller meg jeg fikk min hos legen, jeg...:-)

Fødsel er vondt, ingen tvil om det, men det er sånne vondter vi damer er skapt for å tåle :-) Jeg har gjort det to ganger før, og gjør det gjerne igjen!!!!!!

Den kom bare i posten [:)] Trur d va etter at eg registrerte meg her inne kanskje.. E ikkje medlem i "Go'boken" vertfall..[:)]

Rart. Eg har fått ein cd og nokon bleier hos godboken men ingen fødselbok.

Snakker vi den boka som er delt i to- til mamma på den ene siden, og til pappa på den andre??

Tenk hvor fint vi har det nå med tanke på fødsel, vs hvordan de hadde det før i tiden, feks steinalderen... [&:]
Finnes så mange hjelpemidler at det går nok så bra så skal du se. Forbered deg på den verste smerten, så blir du positivt overasket[:D] Og en liten trøst, det er for en god sak, hver ri er du et skritt nermere å møte din lille, og i det øyeblikket den lille er kommet ut så er alle smerter borte, og du har glemt hvor ondt det egentlig var[;)][:D]

jeg har også fått den.
klart det er forferdelig vondt å føde, men så fort ungen er ute er all smerte glemt.
kvinner har født i mange århundrer, dette går så bra så

ORIGINAL: Svartengel

nei det er en tynn fødselbok, skulle lagt i den pakka du fikk med bleier og cd

ORIGINAL: Embriks mam

[:(][:(][:(][:(]  Kor kan eg få tak i den no då???

Jeg har fått to, så du kan få den ene min[;)] Fikk to i pakken, men ingen bleier[8|]

ORIGINAL: **lykkeliten**

Jeg har fått to, så du kan få den ene min[;)] Fikk to i pakken, men ingen bleier[8|]

Trur dei har blitt surrete på godboken eg[:)][:)] Eg kan jo senda mail til dei og etterlysa den boka så kan du etterlysa bleiene[8D]

Er det andre ting som skulle vore i den pakken eller??

Forje svangerskap hadde jeg masse glede av å lese den boken. Syns jeg fikk forberedt meg godt på hva jeg skulle gjennom, og jeg følte ikke det ble like ille jeg hadde forberedt meg på. Pluss at jeg var veldig rolig og ikke redd å stresset under forje fødsel...
Har tenkt å titte litt på boken denne gangen også [:D]

Måtte hente min på posten jeg (igår).
Trodde det var pakke fra ellos, men det var visst fødselsboken og en cd til den lille[:)]

Gruer meg FORFERDELIG til fødselen!! Og jeg har høy smerteterskel.... Fatter ikke hvordan det skal gå[:(] Uff...

Fikk også fødselsboken, CD og bleier (som jeg synes var ALTFORTIDLIG å få [8|]) i posten, fordi jeg hadde fått Mor/Far boken. Det står på nettsidene deres at du kan bestille, og det er flere kuponger i Mor/Far boken [:)]

Klart dette blir litt skummelt, spesielt hvis man ikke har gjort det før. Men dette klarer vi fint. Millioner av kvinner føder heile tida og som oftest går det veldig bra med både mor og barn. E selv førstegangsgravid og syns jo det e litt skummelt, men jeg tenker at dette ordner seg sikkert fint. Tenk positivt! :-)

Man gruer seg selvfølgelig, men som det sies her, kvinner har født før deg og overlevd, og hadde det vært så forferdelig vondt hadde vi alle hatt kun 1. barn hver. Det kommer an på hvordan enhver opplever fødslene, og hvordan de arter seg, noen plages mer enn andre, og har kanskje komplikasjoner eller det må brukes hjelpemidler. Alle har vi vel hørt om en bekjent som hadde en helt forferdelig fødsel! Men man kjenner seg selv best, og når du ligger der, er du som i en annen verden, du er laget for dette, og kroppen skiller selv ut smertestillende hormoner, og du kan få smertestillende som epidural eller petedin(?). Jeg har hatt 3. helt forskjellige fødsler, 1. med lysgass, gikk greit men var lang. 2. hadde jeg"forberedt" meg, nå skulle jeg ha epidural, og joda, gikk helt greit det og. Siste gikk jeg alene på rommet på sykehuset og talte og gikk, hver gabg det kom en rie, talte jeg sakte til 30, da var den over. Og jeg ventet på neste, og neste, og ville klare en til, og en til. Da de kom for å undersøke meg, gikk vannet, og pressriene kom;en befrielse! De rakk å få av meg klærne og inn på fødestuen, og der kom lille gullet! Den beste fødslen jeg har hatt, JEG hadde full kontroll Hele tiden, var ikke svimmel og døsig av smertestillende, og kunne gjort det igjen dagen etter. Sekundet han kom på magen var smertene over, og det er som du har fått en sprøyte energi. Så jeg vil anbefale alle å telle, sakte til 30, når du er kommet til 15, er det toppen av rien, og det blir mindre vondt. Hvis du kan, hjelp kroppen og babyen med tyngdekraft, opp å gå litt, hvis du kan. Ønsker dere alle lykke masse til, det går så fint så, og det er en ting du vil huske for resten av livet. Det er et mirakel. Vondt, men verdt det! Og så liker jeg å si at mennene våre ALDRI hadde taklet det, for noen fantastiske damer vi er;)))

Back
Topp