Fødsel

Killingene

Glad i forumet
hei!
er jo kjempe tidlig å ta opp dette tama ellerede nå, men som meg så er det sikkert flere som har noen tanker rundt dette!
Dette er vår første baby og min mann og jeg er selvsagt veldig spente!!
Jeg gleder meg veldig til fødsel, og er veldig spent. Er klar over at dette kommer til å gjøre skrekkelig vondt, men man overlever jo da og får ett herlig litet nurk i armene sine etterpå[:D]

Jeg har alltid vært fasinert av det å føde i vann jeg da, og etter at en av bestevenninnene mine for noen uker siden fødte i vann så er jeg ganske bestemt på at DETTE ønsker jeg også å prøve!

Hva med dere, har dere noen tanker og formeninger rundt førdsel? [:-]

D ligger i bakhodet å "lurer" ja.. Har oxo lyst til å føde i vann..Men d kan vel heller bli litt vanskeli??

hmmmm... kommer nok til å føde helt "vanlig" jeg tror jeg... synes det høres litt skummelt ut med vann og alle de greiene der... [8|]

En har vel alltids noen tanker og ideer om hvordan en vil føde, men når en er oppi hele situasjonen tror jeg at en finner ut der og da hvilken metode som er den beste for seg selv.. Det blir vel ikke alltid helt som en planlegger... tror jeg ihvertfall [:)] 

Jeg går nå med masse tanker om at jeg skal ha all den smertelindringen jeg kan få pga fødselsangst, men det kan godt være at når babyen er klar for å komme ut, så ser jeg helt annerledes på det! Så hvem vet...
Blir ihvertfall spennende å se hvordan det ender [:)][:)]

tror jeg vil føde vanlig..syns egentlig det var helt greit.Jeg var liksom inni min egen verden,så jeg var ikke helt klar over hva som forgikk uansett..er begynt å kvi meg alleredet jeg[:)]

Har ikke tenkt så mye på det ennå igrunn, er liksom for den vanlige metoden jeg da. Håper det går greit, siden både moren og de 3 søstrene mine har tatt keisersnitt og hatt trøbbel med førstemann. Ligger til familien med smale bekken tydeligvis. Skal snakke med legen om det neste gang jeg skal dit. Så får vi se hvordan det går, og skulle det bli keisersnitt.... vil jeg ha lokalbedøvelse og ikke full narkose. Må jo få med meg alt som skjer. En stor opplevelse blir det nok uansett hvordan en føder. [:)] 

ORIGINAL: Ju9ta

D ligger i bakhodet å "lurer" ja.. Har oxo lyst til å føde i vann..Men d kan vel heller bli litt vanskeli??

Hvorfor skulle det bli litt vanskelig? er det ikke mulig der du bor kanskje??!
bare lurer jeg altså :)

ORIGINAL: KaKe

En har vel alltids noen tanker og ideer om hvordan en vil føde, men når en er oppi hele situasjonen tror jeg at en finner ut der og da hvilken metode som er den beste for seg selv.. Det blir vel ikke alltid helt som en planlegger... tror jeg ihvertfall [:)] 

Jeg går nå med masse tanker om at jeg skal ha all den smertelindringen jeg kan få pga fødselsangst, men det kan godt være at når babyen er klar for å komme ut, så ser jeg helt annerledes på det! Så hvem vet...
Blir ihvertfall spennende å se hvordan det ender [:)][:)]

Ja, om det blir slik man tenker og planlegger i hodet er jo slett ikke sikkert, men det er jo greit å ha gjort seg opp noen meninger på forhånd, og hvis det ikke blir slik så får man bare ta det som det kommer :)
Ellers har jeg ikke tenkt så masse på annen smertelindring, har som mål å klare meg uten, men blir det FOR ille så GI MEG NOE!

ORIGINAL: bagheera

jeg kan godt bare ligge i en seng jeg, bare jeg for lov å føde denne gangen!!
vil oppleve å føde babyen min, å få den rett oppi armene mine[:)]
bare jeg ikke blir skrekkslagen og ligger å roper at jeg må få babyen fort opp til meg!![8|]
sist gang var det ks, å babyen var syk. fikk ikke se han på 5 timer, fikk bare bildet 3 timer etter ks.
å fikk ikke holde gutten min på 1 uke[:(]
følte ikke at jeg hadde blitt mor en gang, men noe sa at jeg måtte være der for den gutten[:)]
heldigvis kom morsfølelsen snikende etterhvert[;)]

Det må ha vært vanskelig å ikke få holde gutten sin. Krysser alle fingre for at du får en bedre fødsel denne gangen. Sååå nett han er gutten din:) så godt at morsfølelsen kom snikende[;)]

ORIGINAL: bambibaby

hmmmm... kommer nok til å føde helt "vanlig" jeg tror jeg... synes det høres litt skummelt ut med vann og alle de greiene der... [8|]

Samme med meg tror jeg. Er ikke helt fortrolig med vann jeg..[8|] men hører det er mange som har positiv erfaring med det[:D]

Jeg vet ikke helt enda jeg... [:o]
Jeg hadde jo så store planer forrige gang da. Jeg ville ligge i badekar, men det fikk jeg ikke fordi vannet hadde gått, også hadde jeg lyst på akupunktur, men det fikk jeg heller ikke fordi det var prematur fødsel. [8|] Så da ble det kun lystgass da.
Men jeg bruker å si at jeg skal føde mitt barn med smerte da, så vi får se... [8D] Blir jo sikkert ikke som sist, da var det jo over på 1 2 3.  [:)]

ORIGINAL: bagheera

jeg kan godt bare ligge i en seng jeg, bare jeg for lov å føde denne gangen!!
vil oppleve å føde babyen min, å få den rett oppi armene mine[:)]
bare jeg ikke blir skrekkslagen og ligger å roper at jeg må få babyen fort opp til meg!![8|]
sist gang var det ks, å babyen var syk. fikk ikke se han på 5 timer, fikk bare bildet 3 timer etter ks.
å fikk ikke holde gutten min på 1 uke[:(]
følte ikke at jeg hadde blitt mor en gang, men noe sa at jeg måtte være der for den gutten[:)]
heldigvis kom morsfølelsen snikende etterhvert[;)]

Uff så trist når det blir sånn, men godt at du fikk morsfølelesen da. Håper virkelig at du kan få lov til å føde vanlig denne gangen så du får oppleve hvor kosleig det er når babyen er ute... men det er da VONDT!

Jeg ville egentlig ikke prøve å føde i vann engang... men så tenkte jeg litt på det og fant ut at jeg kan jo prøve å ligge i badekaret når jeg har rier og se om jeg vil føde i vann eller ikke. Og til slutt når jeg hadde full åpning på sykehuset så satt jeg i badekaret, og da sa jormor til meg: Vil du føde i vann eller skal vi opp på senga?? Jeg sa: Jeg vil føde her i badekaret, og det gjorde jeg. Hvis jeg noengang skal føde igjen så vil jeg prøve badekaret igjen, det gjorde at jeg klarte å slappe av mere. Og man MÅ slappe av for at åpningsfasen skal gå fort, det er  jo en muskel som skal strekkes [:D]

ANBEFALES!! Men man må nok finne ut av det selv og se hva man synes er behagelig!

Back
Topp