Fødsel

Jeg og mannen var på sykehuset pga prematur vannavgang. Akkurat da fødselen skulle starte og jeg ble trillet inn på fødestua, kom mamma på besøk. Jordmora spurte meg om det var greit om hun spurte om mamma ville være med på fødsel. Jeg svarte: "bare be med deg hele kommunestyret om du vil, bare di ikke er i veien for meg"[:D] I tillegg var det barnepleier og barnelege tilstede, siden snuppa måtte rett på intensiven etter fødsel.

Så, ja, kan skrive under på at du ikke tenker så mye på hvem som er der under fødsel. Jeg hadde ikke så vondt at jeg trodde jeg skulle dø, men det var en fristende tanke innimellom riene....[:D]

Jeg hadde jodmor, gynekolog, barnepleier og to leger + mannen min. Men min fødsel var litt komplisert.

Føltes som om hele Ullevål hadde grafsa oppi der, men de var veldig hyggelige før de gjorde det da.

Hvis du tenker mye på det, så råder jeg deg til å skrive et ønskebrev til føden. Skrive litt om hvilke tanker du har om fødselen osv. Det gjorde jeg, og det var fantastisk fordi de tok hensyn til det jeg hadde skrevet, selv om ikke alt kunne følges opp pga den vendingen fødselen tok.

ORIGINAL: Helene Harefrøken

ORIGINAL: gira

En annen ting, jeg kan love deg du driter i hvem som er i rommet når du ligger med åpningsrier\pressrier, da er fokuset ditt en helt annen plass............[:D] Ikke gru deg, det går så fint så[;)]

Samme her, jeg vil forresten si at selv om Re Play nevnte "har så vondt at du vil dø" er det slettes ikke alle som føler det slikt. Jeg gjorde ikke det.

Helt sant [:)]

ORIGINAL: kajan

jeg hadde bare kjærsten, en jordmor og en barnepleier der.. trur ikke det er vanlig med så mange andre tilstede...

samme her. Og alle var bare der på slutten, jm kom og gikk, var igrunn mye meg og sambo[:)][:)][:)]  Når det nærmet seg at hun kom ut, var jm og barnepleier der hele tiden

Back
Topp