Fødsel

silvertree

Flørter med forumet
Hei dere!
Jeg er spent på fødsel etter haste ks sist pga morkakesvikt. Denne gangen går jeg på blodfortynnende for å forebygge. Spent på samtale med føden om forrige fødsel, og gjort meg mange tanker om neste fødsel.
Har dere begynt å reflektere over forrige fødsel, og hva dere ønsker annerledes denne gangen?

For meg er det å ta et fødselsforberedende kurs, trygg til fødsel med jordmorpodden, samtaler med føden, og bare det å vite hva jeg vil mtp å ha baby hos meg hele tiden etter fødsel, at mor barn vennlige prinsipp følges, og tanker om at jeg håper at fødsel starter spontant og at jeg føler meg trygg.

Hei dere!
Jeg er spent på fødsel etter haste ks sist pga morkakesvikt. Denne gangen går jeg på blodfortynnende for å forebygge. Spent på samtale med føden om forrige fødsel, og gjort meg mange tanker om neste fødsel.
Har dere begynt å reflektere over forrige fødsel, og hva dere ønsker annerledes denne gangen?

For meg er det å ta et fødselsforberedende kurs, trygg til fødsel med jordmorpodden, samtaler med føden, og bare det å vite hva jeg vil mtp å ha baby hos meg hele tiden etter fødsel, at mor barn vennlige prinsipp følges, og tanker om at jeg håper at fødsel starter spontant og at jeg føler meg trygg.
Jeg har mye tanker rundt forrige fødsel og at jeg måtte settes igang og at det endte i hastesnitt grunnert langsom fremgang og at baby satt fast. Veldig ambivalent men tror jeg skal ha en samtale med sykehuset om det. Ønsker såklart å prøve vaginal fødsel men ønsker også at det skal være svært lav terskel for nytt snitt. Sist lå jeg fra kl 16 til 02 før de valgte å gå for snitt.. Med halvsidig epidural og Lang igangsetting. Men jeg elsket både selve snittet og tiden etter. De tok godt vare på meg, barn og far. I tiden på overvåkningen var far tilstede og hadde hudkontakt frem til jeg kom opp på barsel.. :)

Gleder meg til fødsel og håper den blir så lik den første som mulig - hadde virkelig en drømmefødsel da! :Heartred Spontan vaginal fødsel med badekar som smertelindring. Det som stresser meg litt denne gangen er at vi må reise fra mini på et uvisst tidspunkt og at det blir midt på sommeren med høysesong på fødeavdelingen..

Utrolig hvor fort man glemmer fødselen etter noen år og hvor fort alt kommer tilbake når man er gravid igjen.. jeg har både opplevd en forskrekkelig fødsel som endte opp med brukket halebein og en drømmefødsel hvor jeg ble godt tatt i mot og med minimale smerter. Det jeg gruer meg mest til er perioden etter fødsel med etterrier og smerter
+ låsning i bekkenet. Jeg synes den perioden er verre enn selveste fødselen:confused1

Utrolig hvor fort man glemmer fødselen etter noen år og hvor fort alt kommer tilbake når man er gravid igjen.. jeg har både opplevd en forskrekkelig fødsel som endte opp med brukket halebein og en drømmefødsel hvor jeg ble godt tatt i mot og med minimale smerter. Det jeg gruer meg mest til er perioden etter fødsel med etterrier og smerter
+ låsning i bekkenet. Jeg synes den perioden er verre enn selveste fødselen:confused1
Stemmer i med de der ukene etter fødsel! Gleder meg til 1-årsdagen jeg :hilarious:

Back
Topp