Fødsel

Gruer meg ikke til fødsel. Førstemann var igangstartet lg tøff med litt komplikasjoner fram til morgenen men fødselen i seg selv gikk fint.

gleder meg til å få babyen ut xD

Håper på vaginal fødsel og får jeg det, gleder jeg meg faktisk.
Har to raske, men heftige vaginale fødsler og et keisersnitt bak meg. Best erfaring med vaginal fødsel og badekar som smertelindring :)

Kan ikke si jeg gruer meg så veldig (enda) kanskje jeg kjenner mer på det når det nermer seg. Det jeg tenker mest på er hvor fort det kommer til å gå denne gang. Sist gikk jeg fra 0 til 9 cm på 2 timer, jeg fikk dobble rier.
Heldigvis lå hun så høyt oppe ved 9 cm så det tok litt tid før hun faktisk kom ut, hvis ikke er jeg redd jeg hadde født hjemme/i bilen. Fikk også en revning grad 3B så er litt redd for at det skal skje igjen. Heldigvis har jeg ikke hatt noe problemer i etterkant. Fikk flinke folk som ordnet opp, et helt team :D

Jeg er veldig spent på fødselen, faktisk såpass spent at jeg hadde samtale med jordmor om det da vi bestemte oss for å prøve på nr 2 :D Førstemann ble født med haste/katastrofesnitt ni dager på overtid pga morkakesvikt , så denne gangen vet jeg at jeg ikke skal gå over termin. På grunn av vekta mi før svangerskapet blir jeg mest sannsynlig sendt til en annen by seks timer unna dersom jeg skal forsøke å føde vaginalt. Jeg var veldig opptatt av å skulle føde "rette veien" under første svangerskap, finne urkvinnen i meg osv. Men nå er jeg jammen ikke sikker på hva jeg ønsker. Blir nok mange samtaler med jordmor om dette.

nåja, prøver å ikke tenke på det.. tvillingene ble tatt med keisersnitt, så har ingen tanker om fødsel annet enn 20 mil og værharde fjelloverganger som stort sett er stengte i januar kan jo bli morsomt..

Back
Topp