Fødsel

E

Eline2020

Guest
Nærmer seg termin med første baby og jeg tenker det hadde vært så spennende og plutselig få rier eller at vannet går.

Tror jeg hadde blitt skuffa om jeg må på trivselskontroll og vente og vente og kanskje til og med bli satt i gang. Man mister jo litt av spenninga på en måte.

Er i svangerskapsuke 38 nå.
Finnes det noen statistikker der ute ang når og hvordan fødsler ofte starter i % vis? Feks for førstegangsfødene. Bare for moro skyld :rolleyes:
 
Tror jeg har lest en plass at 70% av alle førstegangsfødende føder uka etter termin, og bare så få som 10-15% av fødsler starter med vannavgang :)
 
Jepp, flrstegabgsfødende går ofte litt over, men de fleste fødsler starter jo spontant. Og vannavgang er 10-15% ja, og jeg tror det er samme uansett om du er første eller flergangsfødende :happy:

Selv har jeg to ganske forskjellige fødsler bak meg:
1. Startet i 40+6 (4 dager over termin) med milde rier kl 2-3, som tok seg opp utover morningen. Baby ble født ca 11 på formiddagen.
2. Startet med piplende fostervann på formiddagen i 38+2 (2 uker før termin). Riene begynte spontant samme kveld, og baby ble født neste morgen :)
 
Samme situasjon som deg, og veldig spent :) uke 36 her da! :wideyed: Begynner å bli utrolig utålmodig nå og veldig spent på når de første tegnene kommer, og hva som blir første tegnet! :wideyed: lykke til :happy::happy:
 
Hadde jo vært interessant med en poll om når første fødsel startet, med svangerskapsuke som alternativ. Da kommer det godt frem hvor spredt det er uten at det blir for mange alternativ.
Jeg fødte min første 40+4, altså dagen etter termin
 
Jeg fødte første 40+2 :) Er 35+1 i dag og er spent på når og hvordan det starter denne gangen.
 
På termin 40+3 ved forrige (første) fødsel :) Tipper og håper det blir noe sånt denne gang også.
 
Jeg fikk storesøster 36+6 og det startet med vannavgang, så jeg er en del av den lille % i statistikken :hilarious:
I dag er jeg 36+6 så dere kan skjønne jeg tripper...
 
Jeg fikk første i uke 38+5! Startet med vannavgang og 5.5 timer senere var han ute :p så er veldig spent på hvordan denne fødselen blir å hvortid han kommer :-D
 
Jeg fikk førstemann 7 dager etter termin og andremann 2 dager etter termin, begge fødslene startet med rier. Spent på om jeg går over termin denne gangen også :)
 
Jeg fikk første 10 dager før termin og andre 16 dager før termin, begge startet med vannavgang :happy:
Blir spennede å se når lillesøster kommer :)
 
Back
Topp