Blir første fødselen min, så vet ikke helt hva jeg kan forvente engang Merker at jeg får litt angst. Er redd for å revne, bæsje på meg, eller keisersnitt Prøver å ikke tenke så mye på det. Bare nyte en dag om gangen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Blir første fødselen min, så vet ikke helt hva jeg kan forvente engang Merker at jeg får litt angst. Er redd for å revne, bæsje på meg, eller keisersnitt Prøver å ikke tenke så mye på det. Bare nyte en dag om gangen
kan rekommendera dig å följa snapen ”hjemmefødsel» är en superflink jordmor som tar opp nya temaen hver uke som handlar om att göra kvinnor tryggare och få mer kunskap om vad som skjer. super snap å följa syns jag! Dem fleste bæsjer under en fødsel, men jordmødrene torker det diskret bort. Många merker inte ens att det kommer avføring.
Gravid for første gang i en alder av 35. Har aldri ønsket barn tidligere, og mye av grunnen til det har faktisk vært pga. angst for å føde. Jeg var i mange år fast bestemt på at jeg skulle søke om keisersnitt før jeg i det hele tatt vurderte å bli gravid. Men dette har plutselig endret seg. Så nå når jeg er gravid tenker jeg ikke på fødselen i det hele tatt, annet enn at det er litt spennende å tenke på at jeg skal igjennom det og ser nesten litt frem til det...
Det skal sies at jeg har flere venninner som bare har gode opplevelser med fødsel, og det har hjulpet veldig
Orker ikke tenke på det. Gruer meg. Forrige var INTENS og rask. Helt grusomt vondt. Men samtidig så vet jeg jo hva som venter etterpå. Håper på mer kontroll denne gangen
Også håper jeg på spontan fødsel, ikke indusert.
Ser noen skriver riene var greie, men pressingen var vond. Jeg syns motsatt. 3 press før hun var ute. 2,5 t med intense rier i ryggen var fælt.. Ingen pustepause.
Har aldri født før.. men må innrømme at jeg forventer at det er ganske likt som mine menssmerter, bare at det er premie på slutten. Har endometriose så jeg ligger jo og spyr av smerter ved mens og kan ikke røre meg uten å gråte, selv etter hestedose morfin
Skal sies at jeg tåler smerte ganske bra også. Håper bare jeg får føde hjemme og slipper å måtte dra over fjellet til sykehuset.
Det høres ut som en ubeskrivelig drøm!Det må jo være ganske deilig å ha fri fra mensen nå framover tenker jeg?
Samme opplevelse her. De to siste har vært veldig intense, ingen pause mellom riene. Men heldigvis ganske raske da. Hadde ikke orka det i timesvis. Fødte uten epidural. Håper og få til det denne gangen og, formen er mye bedre etter fødselen uten er min erfaring. Ble satt igang med sistemann, håper å slippe det denne gangen. Det var noen kjedelige dager. Ble satt i gang en onsdag kveld, men ikke en eneste rie før de tok vannet fredag ettermiddag. Var ute 2 timer etter det da