Fødsel

desember2012

Glad i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Junibarna 2019
Septemberlykke 2021
Hva tenker dere damer om fødsel? Jeg selv har to barn i fra før med bare positiv fødselsopplevelse å gleder meg veldig til å føde igjen!

Hva tenker dere damer om fødsel? Jeg selv har to barn i fra før med bare positiv fødselsopplevelse å gleder meg veldig til å føde igjen!

jag har med to fødsler bak meg som jag bara har fantastiska opplevelser av! gleder mig massa! gruer mig litt till smertehelvetet dock... :inpain:

Både gleder og gruer meg til fødselen. Har to fødsler der den første var stjernekikker. Og brukte veldig lang tid på pressing, til dels uten pressrier. Brukte en del tid på pressing med nr 2 også. Så riene går fint, de vet jeg at jeg kan takle☺️ Gruer meg til pressriene og pressing.

Har to relativt raske fødsler bak meg!
helhetlig en positiv opplevelse på begge to.
Begge startet med vannavgang og siste ble født to uker før termin. blir spennende denne gangen :)

Jeg gleder meg og gruer meg. Sist fødsel startet riene 3 døgn før fødsel. Var vel ikke ordentlige rier det første døgnet. Men nok til at jeg ikke sov på 3 døgn. Selve fødselen tok også veeeeldig lang tid. Jeg var så sliten og ute av det at jeg ikke husker så mye fra slutten. Min mann og jeg mimret fra fødselen her en dag, så sier han «hun hadde jo så rar hodefasong også når hun kom ut». Jeg bare «å? Det kan jeg ikke huske». Han: « jo, de tok henne jo med sugekopp, så fet er ikke så rart». Jeg har ikke fått med meg dette, 3,5 år senere først får jeg høre dette:woot::wacky: han og jordmor har sikkert sakt det før, men da var jeg sikkert fremdeles så ute av det. Så denne gangen ønsker jeg p være mer uthvilt og tilstede under fødselen.

Har en tung og en fin fødsel bak meg, håper på rask og fin fødsel slik som sist :happy:

Har aldri født før.. men må innrømme at jeg forventer at det er ganske likt som mine menssmerter, bare at det er premie på slutten. Har endometriose så jeg ligger jo og spyr av smerter ved mens og kan ikke røre meg uten å gråte, selv etter hestedose morfin :p
Skal sies at jeg tåler smerte ganske bra også. Håper bare jeg får føde hjemme og slipper å måtte dra over fjellet til sykehuset.

Siste fødsel var grusom, så jeg gruer meg en del, men det plager meg ikke.. Enda lenge til og jeg vet det går over :) Men håper selsagt på bedre fødsel og jeg skal ha epidural denne gangen :) Å føde uten den var helt jæ*****!

Jeg bare gleder meg. Har to fødsler bak meg, sist var før 4 år siden. Begge to var raskt overstått. Ingen smertelindring, de prøvde å gi meg lystgass sist, men den kasta jeg bort og ville ikke ha den. :-P håper på å føde i vann denne gangen, Da jeg lå i badekar før fødsel med begge og merket at vannet roet meg veldig ned og ga smertelindring.

Jeg verken gleder meg eller gruer meg. Har født en gang før. 10t. aktiv fødsel-1 time med pressrier. Hadde kun lystgass som smertelindring.

Hadde en helt grei opplevelse. Gleder meg til ungen er ute :joyful:

Orker ikke tenke på det. Gruer meg. Forrige var INTENS og rask. Helt grusomt vondt. Men samtidig så vet jeg jo hva som venter etterpå. Håper på mer kontroll denne gangen :)
Også håper jeg på spontan fødsel, ikke indusert.

Ser noen skriver riene var greie, men pressingen var vond. Jeg syns motsatt. 3 press før hun var ute. 2,5 t med intense rier i ryggen var fælt.. Ingen pustepause.

Spennende å lese om opplevelsene deres!

Jeg klarer helt ærlig ikke se for meg at dette blir et barn til slutt så tenker ikke på fødselen i det hele tatt. Merker jeg bare tenker en uke av gangen.

Men når det nå blir satt på spissen så har jeg veldig lyst til å føde vaginalt. Gyn har dog anbefalt keisersnitt for meg og jeg vet ikke helt hva jeg synes om det. Jeg har en del panikk angst knyttet til gynekologiske undersøkelser som bare blir verre av å ikke ha kontroll. Som med de fleste tilfeller av angst. Og en fødsel har man ingen kontroll over. Han tror derfor det er tryggest for alle med en keisersnitt. Samtidig ønsker jeg ikke gå glipp av en av livets aller største opplevelser.

Jeg vet ikke hva jeg tenker egentlig.. Hadde keisersnitt sist, og vet ikke om jeg får føde vaginalt nå, men finner vel ut av det etterhvert :p men jeg vil føde vaginalt om jeg kan det. Vil ikke at keisersnitt skal avgjøre hvor mange barn jeg kan få.. Selv om mannen bare så vidt har gått med på to, kunne jeg tenkt meg dobbelt så mange:smiley-ashamed005 :love017:hug007

Jeg gleder meg sykt mye til fødsel, fantastisk opplevelse. Ja det er vondt og jævlig men who cares, man har jo den søte lille nurket å kose med.

Første fødsel med tvillingene så ble det ks. Andre gang ble jeg satt i gang på overtid. Foretrekker virkelig å føde vaginalt, var vondt ja, men ingenting slår det å få bebissen opp på magen etterpå, hele verden stoppet og det var bare jeg og han ^.^
Håper bare fødselen starter av seg selv denne gangen :)

Har født for 2 år siden. Riene begynte 0830 og han var ute 1331. Kort fødsel sånn sett. Helt uten smertelindring, og helt ærlig helt for jævlig vondt. Jeg gruer meg til fødsel, men vet det er verdt det og at man overlever smertene. Sekundet baby er ute opphører de jo(helt til en må sy, hvis en må det da), helt sykt!

Førstegangsgravid her så har ikke begynt å tenke noe særlig på fødselen enda! Tror jeg gruer meg innerst inne, men satser på at det går bra! :)

Har to fødsler bak meg, en prematur uke 33+3 og en som endte i hastekeisersnitt da barmet hadde kilt seg fast i fødselskanalen.. (trolig pga modningspillen som knapt virket1t og gikk fo fort).. helt ok opplevelser begge to, savnet lystgass som var tatt bort fra sykehuset på nr2 da.

Back
Topp