Fødsel!

Kvir meg t heile fødselsopplevelsen...blei hasteks sist pga akutt SF og lite liv i magen.
Takket være detta, så e da 99% sjanse for at eg må ha planlagt KS denne gongen :( føle meg snytt for nåke av da så definere oss som kvinner. Berre fordi da nepehåve av ein fødselslege åpna meg "feil vei" innvendig :(

Kjenne eg e fryktelig bitter, i tillegg t at eg følte meg så dårlig behandla av forrige fødselslege:(

Da å bæra fram et lite vidunder og faktisk føda, har vært nåke eg har sett fram t heilt si eg va jentunge, og har blitt fråtatt den drømmen...

Blir provosert av dei så seia at eg ska v gla for at eg kan bæra fram ein unge i da heila, og v takknemlig for at eg får KS!
Selfølgeli e eg kjempegla for å kunna bæra fram et lite mirakel, men da tar ikkje frå meg følelsen av å ikkje v "komplett". Vanskelig å setta ord på da, men fryktelig frustrerande e da uansett ;)
Hørtes ikke ut som en god følelse! Håper den siste 1 % gjør at du kan føde normalt, er jo lov å være optimist :) og om du må ha ks, så håper jeg du får en bedre opplevelse enn sist. Og ikke minst en dyktig fødselslege! Lykke til ♡

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Hørtes ikke ut som en god følelse! Håper den siste 1 % gjør at du kan føde normalt, er jo lov å være optimist :) og om du må ha ks, så håper jeg du får en bedre opplevelse enn sist. Og ikke minst en dyktig fødselslege! Lykke til ♡

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Takk :hug013

Syns det føles helt greit å skulle føde igjen. Husker fødselen som veldig smertefull, men allikevel fin og det gjør ikke at jeg gruer meg. Det jeg derimot gruer meg til er muligheten for å oppleve en gang til at det er noe "ekstra" med barnet da jeg husker det som veldig tungt sist det skjedde, så er redd panikken skal ta meg Ift dette. Får håpe samtalene med jordmor innen den tid har roet ned frykten :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Gleder meg til fødselen :)
Håper på en lignende fødsel som sist :)
Tenker jeg skal ha badekar om jeg i det heletatt rekker ned på sykehuset da :)

Har spurt sambo om hjemmefødsel men han var ikke intr i det :S
Husker smertene som vonde menssmerter men helt overkommelige å det overasket meg at det ikke var verre.

Med en gang pressriene kom forsvant smertene :)

Krysser fingrene og håper ting går like bra denne gangen :D

sendt fra Note 3 - sengekos

Stemmer det! Jeg husker nå at det var en lettelse når pressriene satte igang. Da kunne jeg liksom være med på en mer aktiv måte. Det værste var åpningsriene hvor jeg helt passivt måtte holde ut bare. Og husker det også som kraftige og intense menskramper. Jeg skal ikke si så mye om hva jeg tenkte om smertene underveis, for det husker jeg ikke helt, men var like etterpå litt overrasket over at det ikke var mye vondere og mer langvarig. - Er det noe jeg er bekymra for denne gangen, så må det være at jeg kanskje tar for "lett" på det nå, og at jeg har glemt hvor tøft det egentlig var...?

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Stemmer det! Jeg husker nå at det var en lettelse når pressriene satte igang. Da kunne jeg liksom være med på en mer aktiv måte. Det værste var åpningsriene hvor jeg helt passivt måtte holde ut bare. Og husker det også som kraftige og intense menskramper. Jeg skal ikke si så mye om hva jeg tenkte om smertene underveis, for det husker jeg ikke helt, men var like etterpå litt overrasket over at det ikke var mye vondere og mer langvarig. - Er det noe jeg er bekymra for denne gangen, så må det være at jeg kanskje tar for "lett" på det nå, og at jeg har glemt hvor tøft det egentlig var...?

Hehe ja :)
Det jeg husker var ille er smertene i ryggen!
Føltes som ryggen skulle knekke :S
Så gjikk bare rundt å prøvde å finne noe som var behagelig :P haha

har vært igjennom fødsel tidligere, da jeg fødte mine englegutter..så vet hva jeg går til når det gjelder rier og smerter..men er nok litt vondere å presse jenta vår ut siden hun blir fullvokset baby håper jeg..men sist så var smertene så langt unna pga det var vondest psykisk og jeg ville bare dø..
men de fortalte meg at hvis jeg ble gravid og fødet igjen og ting gikk bra så var det en hel annen opplevelse, går gjennom alt for lille mirakel jenta vår nå..så satser på at jeg takler og klarer meg fint gjennom smertene :)
grue meg mest hvis det skulle skje noe galt med henne..

har vært igjennom fødsel tidligere, da jeg fødte mine englegutter..så vet hva jeg går til når det gjelder rier og smerter..men er nok litt vondere å presse jenta vår ut siden hun blir fullvokset baby håper jeg..men sist så var smertene så langt unna pga det var vondest psykisk og jeg ville bare dø..
men de fortalte meg at hvis jeg ble gravid og fødet igjen og ting gikk bra så var det en hel annen opplevelse, går gjennom alt for lille mirakel jenta vår nå..så satser på at jeg takler og klarer meg fint gjennom smertene :)
grue meg mest hvis det skulle skje noe galt med henne..

Får helt vondt i hjertet av slike historier. Jeg kan bare forestille meg hvilken smerte det må ha vært... En ting når en har noe positivt å se fram til, men når en vet hva som venter etterpå. Huff, livet er ikke rettferdig. Sender en klem til deg og håper og ber om at du får en helt annen og positiv opplevelse denne gangen ❤️

Hehe ja :)
Det jeg husker var ille er smertene i ryggen!
Føltes som ryggen skulle knekke :S
Så gjikk bare rundt å prøvde å finne noe som var behagelig :P haha

Husker ikke at jeg hadde så vondt i ryggen, men i bekken og lår. Og ikke minst når krampene i magen satte inn, så ble jeg så ufattelig kvalm og kastet opp hele tiden. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å prøve lystgass, men kvalmen var så ekstrem at jeg ikke orket tanken på å få gass opp i ansiktet...

Så hyggelig å lese alle disse tankene, man føler seg ikke så ensom med sine egne.

Jeg er ikke redd at det blir vondt, jeg er redd at vondt kommer ikke. Mamma min og hennes søster hadde ikke rier, åpning eller vannavgang i det hele tatt. De måtte ta ks med alle barna. Jeg vil føde naturlig, men gjerne med litt hjelp av epidural, badekar, akupunktur og alt jeg kan få ;) Jeg alltid prøver å tulle når jeg har stor vondt så håper jeg at det blir samme denne gangen, det hjelper å ha godt humor. Gutten ligger med hode nede, rumpa oppe så håper jeg han vil ikke plutselig snur seg på slutten.

Sent from my iPhone using BV Forum

Husker ikke at jeg hadde så vondt i ryggen, men i bekken og lår. Og ikke minst når krampene i magen satte inn, så ble jeg så ufattelig kvalm og kastet opp hele tiden. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å prøve lystgass, men kvalmen var så ekstrem at jeg ikke orket tanken på å få gass opp i ansiktet...

Ja.
Husker jeg kastet opp et par ganger å ja å da var det ikke så lenge igjenn fikk jeg beskjed om :) Stemte det ;)

Men husker jeg sovnet i badekaret, det hjalp mer enn lystgass synes jeg da :)
Lystgass ble jeg helt "fjern" av :P

Veit egentlig ikkje ka ej tenke om fødselen...e førstegangs å heilt ny i game ;P
Å som bestevenninda mi sei so e ej den mest likgyldige personen ho veit om :P (heldigvis ikkje på en dårlig måte) ^^, tar ting som d kjem so å sei alltid..
Men d ej tenke mest på ang fødsel e smertelindringane. Ej e personlig motstandar av medisin av dei fleste sorta..ser helst at ting går naturlig :) so mitt største håp e at kroppen min klare d den e skapt for me naturlig smertelindring som for.eks basseng. Men mi største frykt e ei nål i ryggen og keisersnitt! Å ej he då so stor stoltheit (veit ikkje om d e rette ordet) at ej e redd for en deprisjon vis d enda i keisersnitt..
Men so mi kjære mamma sa so må ej gå fødselen i møte me opens sinn å håpe ej he arva ette ho ;) 6 fødsela me varigheit opp til 37 tima uten nåke smertelindring what so ever! ♡ Kjenne ej blir stolt av mamma'n min ♡

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Gleder meg. Har hatt to strålende flotte fødsler tidligere uten noen form for smertelindring. Litt ondt har det jo vært, men så verdt det. Min innstilling har vært den at har den og den født da klarer jammen meg jeg det også. Så finn en som dere tenker at tåler mindre smerte enn deg og at dersom hun har født ja da klarer virkelig du det også

Tar det litt som det kommer jeg. Var gruelig vondt sist, og jeg hadde jo tenkt å bare bruke lystgass.
Den funka overhodet ikke som jeg trodde, ble bare susete i hodet og kvalm av den, og ikke tok den smertetoppene heller.
Hvis jeg får mulighet til å velge blir det epidural igjen. Ser ingen grunn til at jeg skal ha det mer vondt enn jeg må. (Dessuten sa jordmora mi det samme.) :)
Jeg gleder meg til å få det overstått.

Kvir meg t heile fødselsopplevelsen...blei hasteks sist pga akutt SF og lite liv i magen.
Takket være detta, så e da 99% sjanse for at eg må ha planlagt KS denne gongen :( føle meg snytt for nåke av da så definere oss som kvinner. Berre fordi da nepehåve av ein fødselslege åpna meg "feil vei" innvendig :(

Kjenne eg e fryktelig bitter, i tillegg t at eg følte meg så dårlig behandla av forrige fødselslege:(

Da å bæra fram et lite vidunder og faktisk føda, har vært nåke eg har sett fram t heilt si eg va jentunge, og har blitt fråtatt den drømmen...

Blir provosert av dei så seia at eg ska v gla for at eg kan bæra fram ein unge i da heila, og v takknemlig for at eg får KS!
Selfølgeli e eg kjempegla for å kunna bæra fram et lite mirakel, men da tar ikkje frå meg følelsen av å ikkje v "komplett". Vanskelig å setta ord på da, men fryktelig frustrerande e da uansett ;)
Jeg må bare si at jeg kjenner igjen følelsen av å bli "snytt" for å føde normalt. Det er et stort tap å ikke få gjøre det vi er skapt for å gjøre. Skjønner godt du er bitter i forhold til forrige fødselslege. Når får du vite om det blir ks?

Jeg venter min første og skal ha planlagt ks. Det var en stor sorg når legene fortalte det.. Men nå jobber jeg med meg selv i forhold til disse tankene/følesene. Nå må jeg gjøre det beste ut av det som skjer, og forberede meg på ks. Jeg tror det kan bli en veldig fin opplevelse når man er forberedt på det.

Appen <3

Jeg må bare si at jeg kjenner igjen følelsen av å bli "snytt" for å føde normalt. Det er et stort tap å ikke få gjøre det vi er skapt for å gjøre. Skjønner godt du er bitter i forhold til forrige fødselslege. Når får du vite om det blir ks?

Jeg venter min første og skal ha planlagt ks. Det var en stor sorg når legene fortalte det.. Men nå jobber jeg med meg selv i forhold til disse tankene/følesene. Nå må jeg gjøre det beste ut av det som skjer, og forberede meg på ks. Jeg tror det kan bli en veldig fin opplevelse når man er forberedt på det.

Appen <3
Ingen god følelse å gå rundt med, sjøl om eg innerst inne har visst om da si eg fekk jentungen for snart 4 år si...

Va på ny UL og snakka med legen på KK i går.
Han ville absolutt ikkje anbefala meg å føda normalt, tilfelle livmor ska rivna.
Om eg føde normalt, e faren der for at livmor rivne, og beibien, morkaka, navlestreng, ja alt så har med beibien å gjera, havne i bukhulo. Då e da fare for liv hos både meg og mini + ekstreme smerter.

For å sitera legen: "Hadde du vært ein av mine nære, hadde eg anbefalt deg å ta KS"

Så legen har no søkt om planlagt KS.

Håpe du klara bearbeida tankane og følelsane rundt da at du må ha KS. No e jo situasjonen din veldig spesiell.
Va ei så va på barneklinikken når me låg der med jentungen, der beibien hennas va født med samme problem så minien din. Så vidt me såg, blei den vetla jento frisk og rask :)
Dei va med et par episoda i serien "Sykehuset" på TV3(da va forresten me og :P )

Ingen god følelse å gå rundt med, sjøl om eg innerst inne har visst om da si eg fekk jentungen for snart 4 år si...

Va på ny UL og snakka med legen på KK i går.
Han ville absolutt ikkje anbefala meg å føda normalt, tilfelle livmor ska rivna.
Om eg føde normalt, e faren der for at livmor rivne, og beibien, morkaka, navlestreng, ja alt så har med beibien å gjera, havne i bukhulo. Då e da fare for liv hos både meg og mini + ekstreme smerter.

For å sitera legen: "Hadde du vært ein av mine nære, hadde eg anbefalt deg å ta KS"

Så legen har no søkt om planlagt KS.

Håpe du klara bearbeida tankane og følelsane rundt da at du må ha KS. No e jo situasjonen din veldig spesiell.
Va ei så va på barneklinikken når me låg der med jentungen, der beibien hennas va født med samme problem så minien din. Så vidt me såg, blei den vetla jento frisk og rask :)
Dei va med et par episoda i serien "Sykehuset" på TV3(da va forresten me og :P )
Høres ut som anbefalingen fra legen din var ganske klar. Men et planlagt ks vil jo bli noe ganske annet enn hasteks. Så håper du blir fortrolig med tanken, og at det blir en fin opplevelse. Det er jo mange fordeler med planlagt ks og. Vi vet nøyaktig termin (får optimal utelling av permisjonen), vi slipper rier og å være fysisk utmattet når babyen kommer. Vi må fokusere på de positive sidene.

Fint å høre at det så bra ut med hu jenta du så. Legene er veldig positive til gutten vår og. Kanskje jeg må lete opp de episodene på tv3. Husker du sesong og hvilke episoder? :-)

Appen <3

Høres ut som anbefalingen fra legen din var ganske klar. Men et planlagt ks vil jo bli noe ganske annet enn hasteks. Så håper du blir fortrolig med tanken, og at det blir en fin opplevelse. Det er jo mange fordeler med planlagt ks og. Vi vet nøyaktig termin (får optimal utelling av permisjonen), vi slipper rier og å være fysisk utmattet når babyen kommer. Vi må fokusere på de positive sidene.

Fint å høre at det så bra ut med hu jenta du så. Legene er veldig positive til gutten vår og. Kanskje jeg må lete opp de episodene på tv3. Husker du sesong og hvilke episoder? :)

Appen <3

Ska leita. E vertfall sesong 4, blei sendt hausten 2010.

Fyste gongen Ronja e med på episode 29, begynne på 1min og 25sek. Skal ta ultralyd av hjerta.
Andre gongen e episode 32, midt mellom reklamane, begynne på 22min og 25sek. Eg ska bada ho for andre gong(obs! På dei tider va eg svært overvektig....) :P

Fint å høre at det så bra ut med hu jenta du så. Legene er veldig positive til gutten vår og. Kanskje jeg må lete opp de episodene på tv3. Husker du sesong og hvilke episoder? :)

Appen <3
Episode 22 e da om oppfølging av beibien så e født med tarmane på utsio. Ska v ein tidligare og...

Ska leita. E vertfall sesong 4, blei sendt hausten 2010.

Fyste gongen Ronja e med på episode 29, begynne på 1min og 25sek. Skal ta ultralyd av hjerta.
Andre gongen e episode 32, midt mellom reklamane, begynne på 22min og 25sek. Eg ska bada ho for andre gong(obs! På dei tider va eg svært overvektig....) :p
For en bitteliten prinsesse du hadde der. Nydelig navn. Om lillegutt var jente vurderte vi Ronja. Hvordan går det med henne nå? :)

Jeg så og klippene om jenta med tarmene på utsiden (episode 10 og 22 tror jeg). Det er ikke det helt samme som vår lille har, men er nok veldig sammenlignbart. Takk for tipset. :)

For en bitteliten prinsesse du hadde der. Nydelig navn. Om lillegutt var jente vurderte vi Ronja. Hvordan går det med henne nå? :)

Jeg så og klippene om jenta med tarmene på utsiden (episode 10 og 22 tror jeg). Det er ikke det helt samme som vår lille har, men er nok veldig sammenlignbart. Takk for tipset. :)
Takk takk. Ja ho va mindre enn dei me har i magen no
Ho e faktisk heilt friskmeldt, men e litt umoden på enkelte område. Utrulig men sant ☺

Fint at du fant episodane, men synd da ikkje va likt. Men sikkert godt å sjå liknande saker så går godt ☺

Android appen på SG S5

Back
Topp