Fødsel..

Håper du får en lettere fødsel denne gang.
Og en bedre opplevelse!
Har hatt 2 tøffe fødsler,håper denne blir bedre!

Takk for det..:) Håper du også får en bedre opplevelse nå..:)
Rekker nok ikke noe smertelindring denne gangen heller,så jeg får ikke klamret meg til det heller..Men om jeg rekker det så er alle muligheter åpne om smertelindring:)

Høres skummelt ut! Angst! Håper ikke jeg knekker halebenet en gang til, sliter nok nå med smertene :( hva er kiss for noe?

Nei får håpe det med halebeinet er en engangshendelse.
Alle barna har kommet så kommet så fort ut npr de kom at hodeskallen ble trykket ned på nakkevirvlene. Er kjempe vondt for de små og trenger da behandling etterpå. Og på grunnav de smertene så får de også låsninger i ryggen og nakken av smertene. Men nå er de alle helt friske igjen så takk gud for kiropraktor.:-)

Nei får håpe det med halebeinet er en engangshendelse.
Alle barna har kommet så kommet så fort ut npr de kom at hodeskallen ble trykket ned på nakkevirvlene. Er kjempe vondt for de små og trenger da behandling etterpå. Og på grunnav de smertene så får de også låsninger i ryggen og nakken av smertene. Men nå er de alle helt friske igjen så takk gud for kiropraktor.:-)

Uff da, hørtes fælt ut for de stakkars små! Må ha vært tungt for dere mens det stod på :( Godt at de er bedre nå da :)

Fødselen sist gikk veldig bra og var en fantastisk opplevelse. Da hadde jeg lystgass da, det får jeg jo ikke nå. Men tenker å ha akupunktur også som sist.
Men forrige gang sa jeg egentlig bare til jordmor at dette kunne hun bedre enn meg så hun fikk komme med forslag.. Og siden hun ALDRI foreslo mer smertestillende var jeg sta og ba ikke om det heller!
Sto for det meste i prekestol og det hjalp.
Blir spennende å se hvordan det blir denne gangen.
Stoler på at kroppen min fikser det bra!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er første gangs fødende og har lege/sprøyte skrekk! Jeg svinet av når jeg det blod :) utrolig slitsomt :p men når det er sagt så klarer jeg ikke dette meg inn i hvordan dette blir , uansett så føler jeg kan grue meg til noe jeg ikke vet hvordan blir ! Jeg trur at når fødselen setter i gang er du så inn i det som skjer at man ikke kan tenke over noe annet! Jeg har blitt anbefalt å se jordmødrene som gikk på NRK de finner du på nett! Da finner jeg litt ut hvordan dette foregår og forbedrer meg den måten, så får resten komme når det kommer :)

Har sett litt filmer og slikt, vet ikke om jeg det hjalp noe eller om det ble verre. Satser på at når tiden kommer så glemmer jeg frykten og at det går fort unna ;)

Jeg tenker veldig på fødselen. Håper siste halvdelen av svangerskapet gjør meg klar til fødselen. Kanskje det programmet på NRK 1 kunne vært noe...

Gruer meg litt til fødselen siden jeg hadde riene helt ned til tåspissene i 9timer...14timer fødsel alt i alt og ikke alt for lang, men intense smerter i 9 timer resulterte i at jeg til slutt var så sliten at jeg ikke var kontaktbar i det heletatt..Husker at jeg svimte av/sovnet imellom slagene:p Når pressriene kom, hadde jeg nesten ingen krefter til å hjelpe til, så måtte få hjelp av 2 jordmødre til å presse:p Etter 1 1/2time med pressing kom han ut med ene hånda ved siden av hodet, så d var ikke rart d var vanskelig å presse han ut:p Denne gangen ønsker jeg epidural om smertene blir like heftig...

Ble satt igang pga svangerskapskløe på en lør... Var innom alle piller man kun få for å føde, tors tok de vannet kl12. Full drypp, epidural og gass på max, riene kom og forsvant. 1cm åpning sia søn! Kl20 sa de keisersnitt om ikke noe skjer t kl22, da var d 10cm, æ va utslitt, ingen rier osv... Trudd æ skull dø! Så satt liam fast med skuldra, de skjærtr litt opp, stakk hånd inn og med sugekop i tillegg fikk de han ut. Ingen morskkærlighet kom, jeg var utslitt og d hele var rart. Så fikk æ ikke til amminga, hadd for litr melk, ungen filk kolikk, fikk ikke hjelp før i aug da instinktet sa noe e veldig galt. Eirik manuelterapaut på bryn redda osd med to behandlinger. Men null søvn og lite melk og alt ble d bare tull. Jeg blf overbeskyttende og sprø! Og endte ppp med svangerskapsdepresjon... Så æ e jævlig redd for både fødseln og barselstida

Håpe d... Embla samtale på mandag tar sikkert med gubben om han vil være med. Om det er riktig jordmor, ei som jordmora mi har etterspurt med tanke på omstendighetene, så lover d godt om ikke så blir d enda et møte seiner

Har i alle fall kommet fram til at jeg er veldig usikker på om jeg vil ha epidural eller lystgass. Er redd de skal stikke feil og at jeg skal bli lam eller noe slik, så har jeg kommet fram til at jeg vil virkelig ligge i badekar i løpet av fødselen. Men så er spørsmålet da, om jeg også kanskje vil føde i vann? Jeg har litt lyst, men jeg hater blod, så da lurer jeg ganske enkelt på om noen vet om vannet blir veldig grisete og blodig? Tenker man over det da i så fall eller går det litt i glemmeboken? :)

Back
Topp