Her gruet jeg jeg meg så fælt til førstemann skulle ut, har så sprøyteskrekk og var fast bestemt for å greie meg uten epidural osv. Menpå dag tre av riene og et uendelig antall turer opp på føden for å måle om det var sterke nok rier så ble vi værende igjen der oppe på dag tre, jeg var da så ung og naiv og trodde at riene ikke kunne bli så mye værre, bare komme oftere. Mens jeg står å venter på å få komme inn på innkomstbadet så går vannet og jeg bryter ut:enten så var det vannet eller så pissa jeg på meg. Da gikk det kjapt inn på badet gitt og siden vannet var missfarget så ble hele opplevelsen noe skremmende der og da, veneflon, blodtrykksregulerende, for så riestimulerende og så epidural. Og jeg som svimer av når jeg bare er i nærheten av sprøyter. Deretter gikk det veldig fort, han var ute 4, 5 time etter epiduralen ble satt(den ble satt for langt inn så jeg ble lammet bare i høyre siden, noe som gjør at jeg sliter med jeg sliter med muskelspenninger i ettertid). Lillegutt satt fasthalveis ute og mens jordmor er ute for å hente tang og sugekopp så flytter overlagen litt på hode til lillegutt, og vips var han ute på neste press uten jordmoren i rommet. Men han hadde navlestrengen 2, 5gang rundt halsen og kom ut blå. Men alt gikk bra heldigvis og kun pyntesting på skrubbsår. Nr to gikk unna uten noe form for hjelp eller smertelindring, jeg tok henne selv i mot, alt var over på 1, 5 time. Hun kom som et skudd. Fem min fra jrg fikk begynne å presse på syv cm til hun var ute. Ingen sying og den barselstiden på sykehuset var veldig flott. med nr tre brukte jeg fem dager fra første ordentlige rie til hun var ute. Ble strippet fem ganger og ikke noe vondt noen av de selv om jordmora var som en armeringsjern bøyer. Når de først tok vannet var hun ute 45min etterpå. 4 min pressrier og null smertelindring. Ikke engang lystgass. Men jeg knakk halebeinet underfødselen så å sittte var et problem i 9månd etterpå. Greier fortsatt ikke å sitte rett på rumpa. Ikke noe sying der heller. Og alle ble født med kiss syndrom og fikk kolikk mens vi var på sykehuset pga av kissen. Så alle har brukt kiropraktor. Og jeg forventer at denne gangen ikke blir noe annerledes. Håper bare denne fødselen blir lik nr to. ;-)