Fødsel..

lillefot

Elsker forumet
Har dere gjort dere noen tanker om fødselen?

Jeg har hatt en fødsel med suge kopp,og en fødsel som ble satt i gang,og var helt jævli..
Så håper virkeli att tredje fødselen blir en mellom ting :eek:
Har hørt att tredje mann ofte er en luring,så veldi spent,,

Eneste jeg vet er att jeg havner på føden,med mulighet for epidural.
Har leddgikt,så lurer på om det "hemmer" noen av føde stillingene.
Er jo en stund til enda,men tankene svirrer jo :)

Har aldri født før, gruer meg heller ikke egentlig, men hittil ser jeg for meg helt naturlig fødsel med mulighet for å ligge i varmt bad før det hele setter igang om det er mulig da.. Det vet jeg jo ikke, tenkte å snakke mer med jordmor ang det nå i januar :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg planlegger hjemmefødsel. Første ble tatt med sugekopp, varte i 26 timer, jeg ble sliten og fikk feber underveis. Nr.2 ble født hjemme fordi jeg gruet meg så fælt til oppholdet på sykehuset at jeg drøyde det så lenge at jeg slapp :P Denne gangen skal det være -planlagt- hjemmefødsel, og jeg satser på at det blir bra. Hvis ikke er pasienthotellet i skien en mulighet.

Er veldig mange som er skeptiske når jeg sier at jeg planlegger hjemmefødsel, og moren min er temmelig nervøs for å si det mildt. Men jeg er temmelig selvsikker på at det vil gå bra, samtidig som jeg er helt åpen for forandringer om det skulle bli nødvendig. Ta øyeblikket som utgangspunkt, kan ikke gjøre noe annet enn det. Jeg er iallefall ikke redd, jeg bare gleder meg! <3

Har hatt 2 veldig lette fødsler uten smertestilende. Så håper på at den 3 blir like lett :D

Dette blir min 2 fødsel, og jeg kan jo ikke akkuratt si jeg gleder meg til smerten:-p Men Nr. 1 var en forholdsvis enkel fødsel, helt ukomplisert uten smertestillende. Håper det blir en lignende fødsel denne gangen også:-) Fin opplevelse!:-)

Hadde jeg bodd nærmere sykehuset enn det jeg gjør, hadde jeg muligens valgt hjemmefødsel .. Ikke superduper bra på sykehuset, helt ok under fødselen, men ikke etter, så mulig jeg iallefall reiser raskt hjem igjen denne gangen.

Håper jeg er så heldig at det får starte naturlig denne gangen. Ble igangsatt forrige gang og fikk skikkelige stormrier også håper jeg å rekke sykehuset, har litt reisevei og i min familie går fødselene fort :) men gruer meg ikke, det som skjer det skjer

Ble igangsatt med første, og det var helt for##%% ! Så denne gangen håper jeg det skjer naturlig! :) jeg gruer meg!! Håper også at det går raskt, sist holdt jeg på i 3 dager.. !

Har hatt to ganske så kjappe fødsler før uten smertestillende, så håper Nr 3 blir like enkel og med lite smerter. Værste er kanskje etteriene, men men det kommer uansett så:)

Forrige gang satt jeg i varme bad og dusj og gikk i 2 døyn for latensefasen var så sinnsykt lang at når jeg til slutt faktisk ikke orket mere måtte jeg få epudural og settes i gang. Men uten om dette gikk selve fødselen greit. Tre trykk han var ute med knapt en rift. Så jeg håper på at denne fødselen skal gå bedre :)
Jeg har dessverre lav smerte terskel så litt slitsomt når det kommer til ting som gjør vondt.

Gruer meg litt til fødsel jeg;( Uff...
Sist fødsel var rask og sydde litt etterpå, hater sykehus så jeg blir helt rar når jeg må inn der:) hehe
I min fam, er det raske fødsler så mulig det vil bli enda raskere denne gangen? Vi bor 1 time ca unna sykehus så her er det bare og sette seg i bilen med en gang en skulle kjenne noe..tenker litt på det også, så jeg kjenner meg litt stressa over fødsel:(

Tenker ikke så mye på fødselen enda. Skal inn til vurdering ved sjuende måned. Endte med ks sist og skal vurdere noen bilder som er tatt av bekkenet mellom svangerskapene og str på babyen. Kommer nok til å tenke VELDIG mye på fødsel etter vurderingen. Forventer å få til svar at det kanskje kan gå og at jeg skal prøve på naturlig fødsel igjen. Håper så klart å få til svar at dette er ingen problem med klar anbefaling om naturlig fødsel, eller et klart svar på at dette ikke kommer til å gå.

Gruer meg ikke til fødsel tross tvillinger :) Håper jeg kan få føde vaginalt og at jeg kan benytte meg av badekar under åpningsriene :)

Jeg gruer meg voldsomt...prøver ikke å tenke så mye på det...men vil ha alt av drugs de kan gi meg. Vet ikke hva jeg gjør hvis jeg ikke får epidural!

Gruer meg litt til fødsel jeg;( Uff...
Sist fødsel var rask og sydde litt etterpå, hater sykehus så jeg blir helt rar når jeg må inn der:) hehe
I min fam, er det raske fødsler så mulig det vil bli enda raskere denne gangen? Vi bor 1 time ca unna sykehus så her er det bare og sette seg i bilen med en gang en skulle kjenne noe..tenker litt på det også, så jeg kjenner meg litt stressa over fødsel:(

Håper du får en lettere fødsel denne gang.
Og en bedre opplevelse!
Har hatt 2 tøffe fødsler,håper denne blir bedre!

Her gruet jeg jeg meg så fælt til førstemann skulle ut, har så sprøyteskrekk og var fast bestemt for å greie meg uten epidural osv. Menpå dag tre av riene og et uendelig antall turer opp på føden for å måle om det var sterke nok rier så ble vi værende igjen der oppe på dag tre, jeg var da så ung og naiv og trodde at riene ikke kunne bli så mye værre, bare komme oftere. Mens jeg står å venter på å få komme inn på innkomstbadet så går vannet og jeg bryter ut:enten så var det vannet eller så pissa jeg på meg. Da gikk det kjapt inn på badet gitt og siden vannet var missfarget så ble hele opplevelsen noe skremmende der og da, veneflon, blodtrykksregulerende, for så riestimulerende og så epidural. Og jeg som svimer av når jeg bare er i nærheten av sprøyter. Deretter gikk det veldig fort, han var ute 4, 5 time etter epiduralen ble satt(den ble satt for langt inn så jeg ble lammet bare i høyre siden, noe som gjør at jeg sliter med jeg sliter med muskelspenninger i ettertid). Lillegutt satt fasthalveis ute og mens jordmor er ute for å hente tang og sugekopp så flytter overlagen litt på hode til lillegutt, og vips var han ute på neste press uten jordmoren i rommet. Men han hadde navlestrengen 2, 5gang rundt halsen og kom ut blå. Men alt gikk bra heldigvis og kun pyntesting på skrubbsår. Nr to gikk unna uten noe form for hjelp eller smertelindring, jeg tok henne selv i mot, alt var over på 1, 5 time. Hun kom som et skudd. Fem min fra jrg fikk begynne å presse på syv cm til hun var ute. Ingen sying og den barselstiden på sykehuset var veldig flott. med nr tre brukte jeg fem dager fra første ordentlige rie til hun var ute. Ble strippet fem ganger og ikke noe vondt noen av de selv om jordmora var som en armeringsjern bøyer. Når de først tok vannet var hun ute 45min etterpå. 4 min pressrier og null smertelindring. Ikke engang lystgass. Men jeg knakk halebeinet underfødselen så å sittte var et problem i 9månd etterpå. Greier fortsatt ikke å sitte rett på rumpa. Ikke noe sying der heller. Og alle ble født med kiss syndrom og fikk kolikk mens vi var på sykehuset pga av kissen. Så alle har brukt kiropraktor. Og jeg forventer at denne gangen ikke blir noe annerledes. Håper bare denne fødselen blir lik nr to. ;-)

Her gruet jeg jeg meg så fælt til førstemann skulle ut, har så sprøyteskrekk og var fast bestemt for å greie meg uten epidural osv. Menpå dag tre av riene og et uendelig antall turer opp på føden for å måle om det var sterke nok rier så ble vi værende igjen der oppe på dag tre, jeg var da så ung og naiv og trodde at riene ikke kunne bli så mye værre, bare komme oftere. Mens jeg står å venter på å få komme inn på innkomstbadet så går vannet og jeg bryter ut:enten så var det vannet eller så pissa jeg på meg. Da gikk det kjapt inn på badet gitt og siden vannet var missfarget så ble hele opplevelsen noe skremmende der og da, veneflon, blodtrykksregulerende, for så riestimulerende og så epidural. Og jeg som svimer av når jeg bare er i nærheten av sprøyter. Deretter gikk det veldig fort, han var ute 4, 5 time etter epiduralen ble satt(den ble satt for langt inn så jeg ble lammet bare i høyre siden, noe som gjør at jeg sliter med jeg sliter med muskelspenninger i ettertid). Lillegutt satt fasthalveis ute og mens jordmor er ute for å hente tang og sugekopp så flytter overlagen litt på hode til lillegutt, og vips var han ute på neste press uten jordmoren i rommet. Men han hadde navlestrengen 2, 5gang rundt halsen og kom ut blå. Men alt gikk bra heldigvis og kun pyntesting på skrubbsår. Nr to gikk unna uten noe form for hjelp eller smertelindring, jeg tok henne selv i mot, alt var over på 1, 5 time. Hun kom som et skudd. Fem min fra jrg fikk begynne å presse på syv cm til hun var ute. Ingen sying og den barselstiden på sykehuset var veldig flott. med nr tre brukte jeg fem dager fra første ordentlige rie til hun var ute. Ble strippet fem ganger og ikke noe vondt noen av de selv om jordmora var som en armeringsjern bøyer. Når de først tok vannet var hun ute 45min etterpå. 4 min pressrier og null smertelindring. Ikke engang lystgass. Men jeg knakk halebeinet underfødselen så å sittte var et problem i 9månd etterpå. Greier fortsatt ikke å sitte rett på rumpa. Ikke noe sying der heller. Og alle ble født med kiss syndrom og fikk kolikk mens vi var på sykehuset pga av kissen. Så alle har brukt kiropraktor. Og jeg forventer at denne gangen ikke blir noe annerledes. Håper bare denne fødselen blir lik nr to. ;-)
Høres skummelt ut! Angst! Håper ikke jeg knekker halebenet en gang til, sliter nok nå med smertene :( hva er kiss for noe?

Back
Topp