Fødsel

ulfa

Glad i forumet
Juli13-jentene
Vil fedrene være med på fødselen?

Min er skikkelig usikker.. han har hørt så mye rart.. jeg mener det ikke er så mye å tenke på og at han må være med.. men vil han ikke når det nærmer seg så vil jeg ikke tvinge han. Fødsler er ikke for alle... Og da dukker det opp mange nye spørsmål. Hvem skal jeg ta med istede? Hvordan evt overtale pappaen til å være med?

Min er nok nyskjerrig og vil være med, om han kommer til og være rundt meg hele tiden vet jeg ikke,
men jeg synest det er en opplevelse som de bør dele, det er noe helt spesielt, så om det høres skummelt
ut så får han bare være med :) Og det sier han at han ønsker også.

Min var med sist gang, og syntes det var mangel på action! ;-)
Det var en veeeeeldig rolig fødsel, hvor jeg hverken skrek eller bannet. Han satt og gjespet ved siden av han. Hi hi! :-)

Nå er han tydelig på at han skal være med datteren vår, om vi ikke skulle rekke barnevakt. Men kommer barnevakten i tiden, blir han jo med! Ingen problemer med fødsel i det hele tatt.

MEN, tror han er redd neste fødsel blir annerledes, og han (vi) har jo en så fantastisk fødselsopplevelse fra før, så kan tenkes han ikke vil ødelegge dette gode inntrykket, dersom denne fødselen skulle bli annerledes.

Tror ikke man kan overtale noen som absolutt ikke vil. Men jeg er sikker på at han blir med når adrenalinet øker når riene kommer! ;-)

Min mann hadde det slik da vi skulle ha storebror, så jeg sa med han at jeg skulle så klart ikke tvinge han tl å være med på fødselen men at jeg ønsket veldig å ha han der :)
Jo lengre ut i svangerskapet jeg kom jo mer involvert ble han å etter å ha snakket med andre som hadde vært med på fødsel bestemte han seg for å iallefall prøve å være tilstede. Men jeg måtte love at jeg ikke måtte presse han å at han hadde ikke lyst til å klippe navelsnora...
Men da fødselen starter så var han der hele veien.Jeg fødte på krakk å han satt bak meg så da slapp han å se på da babyen kom ut, han klippet til og med navelsnora!!Han sier nå at det er det største han har vært med på <3

jeg hadde med meg mammaen min også :) I tilfelle han skulle trekke seg!
Var veldig godt å ha henne der.Så tok hun mange flotte bilder underveis :)
Fint å ha bilder å se på i ettertid :)

Min var med sist gang, og syntes det var mangel på action! ;-)
Det var en veeeeeldig rolig fødsel, hvor jeg hverken skrek eller bannet. Han satt og gjespet ved siden av han. Hi hi! :-)

Nå er han tydelig på at han skal være med datteren vår, om vi ikke skulle rekke barnevakt. Men kommer barnevakten i tiden, blir han jo med! Ingen problemer med fødsel i det hele tatt.

MEN, tror han er redd neste fødsel blir annerledes, og han (vi) har jo en så fantastisk fødselsopplevelse fra før, så kan tenkes han ikke vil ødelegge dette gode inntrykket, dersom denne fødselen skulle bli annerledes.

Tror ikke man kan overtale noen som absolutt ikke vil. Men jeg er sikker på at han blir med når adrenalinet øker når riene kommer! ;-)
Jeg kommer ikke til å tvinge han om han ikke vil, men jeg håper han blir med:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det tror jeg nok han vil også! :-)
Ellers er det nok flere som har med mor, eller venninne! :-)

Mamma vil ikke, spurte henne sist. Bestevenninna mi er gravid med termin en uke etter meg, så tør ikke gå for den:)
Søstra mi er gravid med termin rett før meg:) og jeg vil ikke spørre hvem som helst:) alt ordner seg:) er noen måneder igjen ennda:)

For min del har ikke mannen noe valg! Det er jo ikke akkurat en situasjon man kan velge seg bort fra (spesielt ikke den gravide kvinnen)... Er man med på leken, får man tåle steken :P Uaktuelt å gå gjennom en fødsel uten samboer og komnende far :)

Pappan skal være med ja. Han har vært med på de to andre og skal være med nå. Ikke aktuelt å gå gjennom fødselen uten pappan.

Her blir han nok med ja, har ikke hørt snakk om noe annet hvertfall :)

De forrige gangene var ikke pappen til jentene med, så jeg hadde alliert meg med søskenbarnet mitt og ei av min mammes beste venninner på første, og kun mitt søskenbarn på andre :)

Denne gangen ville det nok blitt feil dersom ikke mannen var med, men kan godt ha mitt søskenbarn i bakhodet sånn i tilfelle vi skulle ha behov for en eller to hender til ;)

Han skal være med,og det har aldri vært snakk om annet. Men jeg må si at jeg ikke hadde godtatt noe annet heller. Han skal få støtte så mye han kan,det er VI som får barn,ikke bare jeg.

Her e det en selvfølge at han skal være med :) Han har vært med på fødslene til de andre ungene sine med xene sine så då e han pent nødt til å være med meg og ;) dessuten har eg ingen andre her heller :) hehe

Han vil være med, og jeg vil veldig gjerne ha han med. Så håper jeg bare vi finner noen som kan passe eldstejenta, ellers må jeg føde alene.

Han vil være med. Han vær med på første og har sagt i senere tid at det er en opplevelse han ikke ville vært foruten :) eneste han ikke ville se var mellom beina :p og det gjorde han heller ikke.

han er kjempe klar sier han.. det er jo IKKE JEG!! mamma må vi sikkert binde fast på utsiden :) jeg hadde ikke hatt noe i mot om hun var med..men han sier det vil han ikke..føler seg litt klein der..så da er jo den satt :) nei det er faktisk god vi skal gå gravid i mange mnd til :) er jo graviditeten jeg har sett frem til :)

Forrige gang var jeg alene. Ikke fordi han ikke ville være med, men fordi han ikke rakk fødselen. V hadde snakket en del om han skulle være med eller ikke (han gruet seg egentlig ganske mye) og hadde bestemt at han kunne gå ut hvis det ble litt for voldsomt.

Denne ganen vil jeg gjerne ha ham med hele tiden. Gruer meg sinnsykt til ks så vet ikke om jeg takler å gjennomføre det uten ham. Fødsel alene gikk egentlig helt greit selv om jeg klandrer meg selv for at han ikke fikfødte med seg. Trodde det kom til å gå mange timer og da jm sjekket meg var det plutselig full åpning og baby på vei ut. Stakkaren hadde 30 minutters kjøring foran seg, mens jeg bare var på fødestuen i 15 minutter før hun var ute. Så han kom 15 minutter etter at hun var født.

Han skal være med ja:) både han og jeg vil,og det har egentlig aldri vært et tema:) men hvis han IKKE skulle vært med så hadde jeg tatt med mamma :)

Sent from my HTC Desire HD A9191

Ikke noe valg her i hus, må jeg gjennom det så slipper ikke han unna, dette var vi to om :-P gikk heldigvis fint forrige gang :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Mener det er en selvfølge at han skal være med. Vi har jo ikke noe valg, men han får jaggu stille opp. Han har heldigvis veldig lyst, og har vært til god støtte begge de to andre fødslene. Han var litt skeptisk til gørr første gangen, men veldig stolt etter å ha klippet navlesnoren. :)

Back
Topp