fødsel....

zartine

Første møte med forumet
sitter her å leser om slimproppen..... men det står at den kan gå dager og uker før fødsel. Men det står ingenting om hva du gjør... skal en snakke m føden snarest eller bare la det gå sin gang?

Når jeg gikk gravid sist, merka jeg ingenting til noen "slimpropp"... Har ikke merka noe denne gangen heller.
Men så vidt jeg vet, skal man ikke gjøre noe... Som du sier kan det fortsatt gå lang tid til fødselen er igang...

Du trenger ikke ringe føden selv om proppen har gått. Den kan faktisk gå måneder i forveien også uten at det skjer noe. Den kan komme i flere etapper eller hele kan komme på en gang. Så snat du ikke har frisk blødning i tillegg skal du ikke gjøre noe, men vær nøye på hygienen nedentil. Proppen sitter jo som en slags beskytter til livmoren din[;)]

Jeg lurer nå virkelig på hvorfor du ikke kan ta klyster selv jeg.. For det er da virkelig noe alle og enhver kan kjøpe på apoteket og sette som det passer de! Å hvorfor må du på alle fire? Jeg har sotte bra mange klyster (omsorgsarbeider på sykehjem) og ingen av mine brukere har stått på alle fire! (Det skulle tatt seg ut liksom, stakkars gamle folk) Tror ikke den legen din er helt på nett jeg, eller så har han veldig uvanlige prosedyrer på klyster.. Noe du ikke trenger å finne deg i! Når jeg har satt klyster har jeg satt det på brukere som både har stått og ligget på siden.. Si ifra på innskrivninga av dette er noe du tenker mye på, eller til jordmor.. Så får du jo vite hvordan de gjør det der[:)] Lykke til!

Hørtes ut som en god ide.. Er ennå rystet over den legen din altså.. For en fjott..

Du kan sette klysteret selv og du velger også selv om du vil ha det. Alt er frivilig på sykehuset og det er din kropp det er snakk om. Vil du ikke at hun skal sette det, sier du ifra at du vil selv. Dette kan hun ikke nekte for!!! Du kan også be om forheng når hun tar GU på deg så smaboeren din ikke ser noe. Legen din er på jordet når det gjelder å sette klyster ihvartfall. Satte det selv sist jeg og hadde ingen problemer med det[;)]

Back
Topp