fødsel

har hørt at etterrier ikke er vanlig for førstegangsfødende!? stemmer det? jeg gruer meg som en ulvuuuuuulv! til fødselen altså..

ORIGINAL: fruluna

Men dere som har født før? Hadde dere etter-rier? Hadde ikke det i det hele tatt jeg, men søstra mi har vært plaget av det begge gangene etter at hun har født. Er visst helt jæ... vondt [:(]

Etterrier hadde jeg andre gangen jeg fødte, var ingen som hadde opplyst meg om det, men kjentes ut som jeg skulle ha ut en unge til ja... ringte i "bjella" - og spurte om dem hadde glemt noe der inne.... men nei da det var j bare etter rier - så ja dem er vonde men dem er snar til å gi deg smertestillende for det.
Etterrier er jo for at livmora trekker seg sammen igjen....

Etterriene var sinsyke... ja
og de kom veldig kraftige i den første tiden da jeg ammet!
Men jenter!
ikke fokuser på at det skal gjøre så vondt!
disse smertene vil forsvinne! det er bare slikt det er!
jeg har 4 føtseler av erfaring, og alle var helt forsjellige!
sef jeg må si at jeg er heldig som har kunn 3 timer fra start til slutt på alle ... dvs 12 timer tot.
mange sliter mange timer mer enn det.. men jeg sier igjen la kroppen få lov å jobbe natulig!
vi vet alle at når man forventer det verste så vil det skje!
hør på jordmora og hør på kroppen deres! ta med musikk og lytt til den... lev i nuet!
og foresten ikke ta sorgen på forskudd!!
IKKE gru dere! dette er deres veldige spesielle opplevelse. dere skal føde et vanvittig nydelig nurk!
det er masse i etterkant som kan skje.. for noen er det ikke noe, for andre er det helt forferdelig..
Etterriene gir seg like fort! det er ikke så ille som de føtsels riene.. de bare kjenner verre ut pga du ikke hadde forventet dem!
men jenter alvorligtalt!
det er ennå ei god stund til vi skal igjennom dette her da!!
snakk med jm!
hun kan hjelpe deg!

til meg sa de at jeg regnes som førstegangsfødende igjen.  det er ni år siden sist jeg fødte. så de sa jeg måtte ikke regne med at det skulle bli noe lettere. men men hører så mye forskjellig at jeg veit ikke hva jeg skal forholde meg til.

det som er viktig å tenke på er at ALLE fødsler er ulike.... som jeg har nevnt tidligere så regnes jeg også som førstegangsfødende igjen nå, men saken er at med min første så brukte jeg 1,5 time - med nr to brukte jeg 2,5 time.... så da skal jeg høre på alle som har noe å si om det så skulle jeg tro jeg skulle hatt en jævelig fødsel med nr 1 lettere med nr 2 osv.. men vet dere... helt i orden for meg å være som nr 1 igjen for det er jeg jo uansett. ingen fødselsopplevelse er lik, denne gangen skal jeg få to nurk, har ny far og har hatt et helt anderledes svangerskap enn jeg hadde med både nr 1 og 2.
Ser frem til å føde jeg nå, jo mer "skrekkhistorier" jeg hører, jo mer bestemt blir jeg på at det ikke er sååååååååå ille å føde. [:D][:D]

jeg gruer meg ikke slik som jeg gjorde sist. mye pga at jeg veit jo hva det er. å at jeg faktisk er noe eldre og modnere enn jeg var sist gang. å tror jeg takler dette mye bedre nå. kansje jeg klarer å jobbe mere med kroppen for jeg tror nok jeg jobbet litt i mot sist.jeg må si egentlig så tenker jeg at det blir saom det blir. igjennom det må jeg å jeg skal egentlig være glad for å bli ferdig å få kroppen min tilbake for nå er det vondt over allt å det er ikke godt å gå slik. nei gleder meg til å få nurket i armene mine.[:D][:D]

ORIGINAL: Nikki!

gruer meg ikke.
gleder meg til det begynner jeg. kommer til å bli vondt-men skal jo gjennom det....

Signerer på denne[:)]

Back
Topp