Fødsel

mammy19

Elsker forumet
[:)] Er det noen her som har noen fine fødselshistorier eller fra fødseler å fortelle?? Jeg har totalt fødels skrekk, men synes det hjelper å høre på de som forteller om sine "fine" fødselshistorier om hvordan det egentlig var.. Er så mange skrekkhistorier og mange som sier så mye rart, så jeg blir ganske beroligende av å høre på noen som faktisk har hatt en fin opplevelse tross av alt det gjør vondt!

Jeg har også fødselsskrekk, men vet om i hvert fall tre fine historier: Min mor, og en kollega.
Moren min hadde to helt greie fødsler som gikk relativt raskt og greit, og kollegaen min som moderne førstegangsfødende fikk jenta si fire timer etter at veene begynte, helt uten dramatikk. Hun holdt på å ikke rekke sykehuset fordi hun tok for gitt at det bare var heftige kynnere eller "falske" rier slik førstegangsfødende får, men bestemte seg etter et par timer for å ta en tur på sykehuset "for sikkerhets skyld". Da var hun halvveis allerede, og ferdig mindre enn to timer senere!

Selv skal jeg til samtale med Gaia-prosjektet på Ullevål nå rett etter påske, det er et jordmorprosjekt for kvinner med fødselsangst. Skal se om de kan berolige meg litt!

Back
Topp