• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Fødsel...

Ja smerter kommer man vel ikke helt i fra gitt. men alt i alt er jo fødsel en dråpe i havet når man ser på hele livet [:D]

Hadde ei venninne som ikke klarte tanken på fødsel på 3 år fordi hun syns det var så fælt.. Men absolutt greit å få det litt på avstand før man skal begynne å forberede seg på en ny..

ORIGINAL: Svartengel

ORIGINAL: lindkva

Jeg gleder meg til neste gang[:D]

Samme her [:D][:D]

men det er en stund til ennå[;)]

ORIGINAL: Klesklypa

off eg veit ikkje eg!
Vi planlegger jo en til.. og egentlig hadde eg en drømmefødsel!
Eg blei satt igang, og det tok 5 timer fra riene begynte til ho var ute, vonde men produktive rier heile tida.
Mi jente hadde også lav hjertelyd, av samme grunn som Tommelises baby. Var jo 12 dager på overtid men ho var bare 3200g.
Husker best at etter kver press rie så fikk eg så himla vondt i ryggen at eg bare låg å skreik! Det var en befrielse når pressriene kom for da forsvandt ryggsmertene.. det håper eg ikkje skjer neste gang..
Også kan eg fremdeles nesten kjenne kordan det var når hodet sto i åpningen....[:o]
[:o][:o]

Men adrenalin følelsen eg hadde i dagesvis etterpå.. DEN savner eg! Eg var så tøtt at eg trodde eg skulle sovne stående, men ikkje kuen om eg fikk sove. var så full av adrenalin[:D]

Det husker eg og, helt forferdelig! [:o] Samme var det når vannblæren stod i åpning, men ingen sa det var en vannblære så første trodde eg det var Sander, men skjønte jo raskt det når ingen sa noe som: no kommer han eller bare litt igjen osv. [8D]

Smerter? Kan ikke huske smerter jeg... Kan bare huske et ubeskrivelig intenst helvete... Unnskyld språkbruken, men jeg har alltid fått høre at jeg har høy smerteterskel, og alltid ansett meg selv for å ha det, men de riene jeg hadde føltes som kroppen min torturerte seg selv... Verste jeg har vært med på.. Klarte ikke puste, folk fikk ikke kontakt med meg.. Lå bare helt stille med øynene igjen og konsentrerte meg om å overleve, mens jeg niholdt i mammas hånd og senga.. Hadde aldri trodd jeg skulle oppleve å ha det så j..... vondt... Fikk heldigvis epudiral, og fra det gikk selve fødselen som en lek [:)] Hadde det ikke vært for en fryktelig jordmor, og en fryktelig tid på sykehuset etterpå [:(] Var helt ødelagt i underlivet, klarte ikke tisse på flere mnd, og slet med å bevege på meg i det hele tatt... Så for min del er det rett og slett uaktuelt med å føde igjen..

Jeg bare gleder meg til neste fødsel[:)]
Har hatt 2 enkle fødsler, den siste var rett og slett en drømmefødsel, veldig rask og hadde aldri syke smerter.Litt absurd å si det, men jeg tar mye heller en fødsel enn å få spysjuka[:)][:)]

Nå er det ikke så mange måneder til jeg skal oppleve det igjee (hjeeelp). Men altså, jeg gruer meg egentlig ikke. Har stort sett bare gode minne fra fødselen, vondt ja, men kjapp og grei og klarte meg uten smertelindring[:)]

Fanden vil ha fleir [8D][8D][8D][8D][8D] hehehehe.... Store planer om neste, glede meg til fødselen og alt det kjekke, smertene tar eg som det kjem... 

Sign! Pssssst, fødsel er jo ingenting [;)][;)][;)]

ORIGINAL: *februargull*

Jeg bare gleder meg til neste fødsel[:)]
Har hatt 2 enkle fødsler, den siste var rett og slett en drømmefødsel, veldig rask og hadde aldri syke smerter.Litt absurd å si det, men jeg tar mye heller en fødsel enn å få spysjuka[:)][:)]

Haha, akkurat det sier jeg og til folk!

Jeg gleder meg til neste gang[:D]

Samme her [:D][:D]

men det er en stund til ennå[;)]

Jo forsåvidt [8D][8D] Snakk om ca 1år og 2-3mnd, om me får det fort til [:D][:D]

Vi har jo begge lyst på en til, men jeg er absolutt ikke helt klar med tanke på forrgie fødsel.
Hadde jo verdens enkleste svangerskap frem til tre uker får termin da jeg ble innlagt med sf. Fikk reise hjem
med avtale om sjekk på sykehuset hver andre dag og knasket blodtrykksmedisiner. Da jeg var på kontroll to uker etter påvist sf,
sa legen blodtrykket er stabilt kom igjen om en uke. Følte meg ikke helt vel og det ble til at jeg måtte reise inn på føden samme natt, da var blodtrykket 180 over 130. Så neste morgen ble det ks. Spinal bedøvelsen funket ikke noe de oppdaget da de skjærte i meg og jeg hylte. De to neste dagene lå jeg på intensiven sengeliggende. Men gleden var selvsagt enormt stor over lille gullet da fikk reise hjem og jeg etter hvert ble bedre[:)]

aldri igjen [8D] alle ink leger og jm sier jeg har fødekropp og er laga til å føde siden jeg har hatt 3 kjappe fødsler , lengste tok 2,5 time , korteste tok 20 min .. men de smertene man opplever når det går så fort er helt jævlige , og de vil jeg aldri oppleve igjen .. den siste fødslene var jo så å si smertefri pga epiduralen , og hadde noen kunne love meg den fødslene igjen , skulle jeg gjerne fått en til om noen år , men den sjansen tar jeg ikke [8D] det verste med alt er fødselsangsten min egentlig , det er helt forferdelig

Rier i et døgn, men det tok ca. 4 timer fra 2 cm til han var født. Det gikk så fort på slutten at jeg rakk ikke smertelindring, så det ble naturlig fødsel. Vannet gikk når jeg hadde 9 cm og jeg måtte presse ASAP. Oppi alt dette hadde han lav hjertelyd. Rød alarm og what not. [:o] De rakk akkurat å flytte meg fra storken til føden. Han kom som et plopp idet jeg kom over i fødesengen.

Jeg husker at jeg kjente det aller verst i ryggen, smerteh*lvete, egentlig, og at jeg skalv fra begynnelse til slutt. [&o]

Jeg kunne heller ikke gå skikkelig på 3 mnd, siden jeg hadde så vondt nedentil (akkurat slik som deg, Una).

Hva skal man si, jeg vet ikke om det frister til gjentagelse, men det var verdt resultatet, så jeg kan vel kanskje gjøre det igjen hvis noen slår meg i hodet med en hammer først.

Back
Topp