Fødsel...

Hyppolyta

Glad i forumet
Nå er det jo et år siden vi lå å streva med å få ut disse kidsa og vi har fått den litt på avstand.. Hva tenker dere om den nå?

Bare glede? skrekk og gru? Aldri igjen? Gleder meg til neste gang??? Hva er følelsen?

Jeg gleder meg!!
Ja, det var vondt og det tok lang tid (35 timer), men det var så spennende! Og resultatet var fantastisk!

Jeg gleder meg bare til neste og håper den litt mer normal enn med "frøken jeg kommer med føttene først".. Vil oppleve den store premien med å få baby på brystet med en gang.

Jeg skulle ha sete, så kom hun med føttene først, de prøvde lenge å få det til, men ble kjørt til hastesnitt mellom 9 og 10cm åpning.. Følte meg fullstendig trygg hele tiden og det eneste jeg var sint og skuffet for var at det tok 4 FIRE FIIIIIRE timer før jeg fikk se Ylva..

ORIGINAL: Fragle1

Jeg gleder meg!!
Ja, det var vondt og det tok lang tid (35 timer), men det var så spennende! Og resultatet var fantastisk!

Ja, man får jo lønn for strevet så det holder..

Hehe... ja si det du [:D]

Jeg kan si at jeg hadde en drømme fødsel.. litt stressende til tider da det plutselig dukket opp grønne mennesker(i frakker, haha.. høres ut som jeg har sett monster aliens[:D]) og de mistet pulsen på snuppa en del ganger så jeg måtte fram og tilbake fram og tilbake i den jævlige sengen [>:]

Men jeg er fornøyd.. med 9 timer fødsel, 50 min pressrier så kom snuppa mi <3 helt perfekt <3
De begynte å snakke om tang og saks.. for man får ikke presse mer enn i en time.. skal si det var ei som fikk fart på sakene og presset til hun ble blå i trynet [:D]

Så jeg gleder meg til å føde igjen, verre med svangerskapet synes jeg.. å føle man er lenket til sofaen pga møkka bekkenlåsning og løsning [:'(]

Hva med deg Hyppolyta? [:)]

Grunnen til at de kom var at de mistet pulsen hennes, hun var veldig liten til å være overtids barn sa de..

Jeg glemte det verste.. jeg synes det jææææ()/&/$%/(& var å måtte sy i nesten 2 timer etterpå, INNVENDIG [:(]

ORIGINAL: t0mmelise

Hehe... ja si det du [:D]

Jeg kan si at jeg hadde en drømme fødsel.. litt stressende til tider da det plutselig dukket opp grønne mennesker(i frakker, haha.. høres ut som jeg har sett monster aliens[:D]) og de mistet pulsen på snuppa en del ganger så jeg måtte fram og tilbake fram og tilbake i den jævlige sengen [>:]

Men jeg er fornøyd.. med 9 timer fødsel, 50 min pressrier så kom snuppa mi <3 helt perfekt <3
De begynte å snakke om tang og saks.. for man får ikke presse mer enn i en time.. skal si det var ei som fikk fart på sakene og presset til hun ble blå i trynet [:D]

Så jeg gleder meg til å føde igjen, verre med svangerskapet synes jeg.. å føle man er lenket til sofaen pga møkka bekkenlåsning og løsning [:'(]

Hva med deg Hyppolyta? [:)]

Skrev svar litt lengre opp, men ja.. Det svangerskapet ser med bekkenløsning er ikke noe jeg gleder meg til. men skal være mange kilo lettere og mye bedre trent for vi blir gravide igjen..

Glede[:D]

Kan gjerne gå igjennom en til fødsel. Men spørs om det bi fleir.

Hadde en slitsom fødsel som varte i fra start t slutt= 65 tima[8|]

Jeg har hatt forholdsvis kjappe fødsler begge gangene. Første gang tok det 2,5 t fra 5 cm åpning, andre gang tok det 2 t fra 4 cm. Og da hadde jeg bare 4 t med merkbare rier. Skal absolutt gjøre det igjen. Selvsagt er det jo vondt mens det står på, men det er jo bare noen timer å betale mot et helt liv fullt av glede og kjærlighet [:)]

nesten bare gode minner! Fødelsen var lang og tøff, men det er mest gode minner jeg har.

Jeg håper at jeg slipper SF og få prematurt barn neste gang. Fikk ikke se han før dagen etterpå siden vi begge måtte ligge på intensiven[&o]

Men jeg vil så abselutt ha et barn til, men så får det være nok[:)]

Eg er litt både og, på en god dag gleder eg meg og tenker min fødsel var ganske fin. Hadde effektive, men vonde rier. Fra første rie til siste gikk det ca 11 timer. Så syns tiden var perfekt.
Det som ikke var kjekt var at de ikke tok vannet mitt, så hele tiden det snart ville gå, men eg måtte presse ut en vannblære, det var helt grusomt vondt og eg skjønte ikkje hva som egentlig skjedde. Så revnet eg og begynte å blø mye som gjorde at de tok helt kontroll over meg og eg skjønte ingenting. Med en gang Sander kom ut måtte de sy meg - uten bedøvelse. Det var og helt grusomt. [&:]

Fanden vil ha fleir [8D][8D][8D][8D][8D] hehehehe.... Store planer om neste, glede meg til fødselen og alt det kjekke, smertene tar eg som det kjem... 

Vil gjerne ha ett eller to barn til, MEN er livredd for fødsel!!
Det ble akutt keisersnitt så jeg vet ikke hvordan en fødsel er. Hadde ikke rier eller noe vondt eller åpning.
Vannet gikk og hjertelyden ble svakere på snuppa så de måtte bare få henne ut.

hadde en strålende fødsel! var ett døgn fra kynnere til hun var ute![;)] 6t ca fra vannet gikk da....men skjedde på natta å alt var så rolig så jeg halvsov mellom riene[:)]

var faktisk akkurat ett år siden idag..siden snuppa er født på en mandag[;)]

kunne gått ha gjort d flere ganger[:D] hadde det bare vært garantert at jeg fikk en like fin fødsel neste gang![8D] er fortsatt "redd" for å føde...redd for å få en helt grusom opplevelse!

off eg veit ikkje eg!
Vi planlegger jo en til.. og egentlig hadde eg en drømmefødsel!
Eg blei satt igang, og det tok 5 timer fra riene begynte til ho var ute, vonde men produktive rier heile tida.
Mi jente hadde også lav hjertelyd, av samme grunn som Tommelises baby. Var jo 12 dager på overtid men ho var bare 3200g.
Husker best at etter kver press rie så fikk eg så himla vondt i ryggen at eg bare låg å skreik! Det var en befrielse når pressriene kom for da forsvandt ryggsmertene.. det håper eg ikkje skjer neste gang..
Også kan eg fremdeles nesten kjenne kordan det var når hodet sto i åpningen....[:o]
[:o][:o]

Men adrenalin følelsen eg hadde i dagesvis etterpå.. DEN savner eg! Eg var så tøtt at eg trodde eg skulle sovne stående, men ikkje kuen om eg fikk sove. var så full av adrenalin[:D]

Tja, si det. Jeg ble satt i gang og dermed ble det veldig intenst. Samtidig så synes jeg det var helt okay, for da gikk det iallefall fort fremover. Tok 6 timer fra 3cm åpning og til hun var ute.

Jeg tror jeg sier at jeg gleder-gruer meg. [:)]

Klesklypa: Nett som meg det, satt å skalv i stolen eg, mens ungen og mannen sov og da var det kun eit par timer etter fødsel. 

Det er jo vondt (synes jeg å huske?), men er et minimalt lite hinder for å få en baby! [:)][:)]

Back
Topp