Fødsel

x1xBertaa

Flørter med forumet
Er igjen 6 uker å 4 dager til termin nå [:D]

Men når burde jeg pakke beggen jeg skal ha med meg ?
Å hva burde jeg ha med meg ?? [:)]

Jeg pakket baggen her om dagen, litt sent ute kanskje:p
Har pakket ned;
3-4 boxere og noen vanlige truser + 3 par sokker
et par joggebukser
noen romslige tshorter og 2 ammesingleter
morgenkåpe
dorull (mykt dopapir)
så blir det å pakke toalettsaker da..

Men skal gå gjennom baggen igjen.. Er så usikker på hva jeg skal ha med, ender nok opp med masse unødvendig gitt...

Da skal jeg bynne å pakke den i morgen, skjekt å vite hva man må ha med [:)]
Får man seriøst bleier etter fødselen ? [8D]
det hadde jeg aldri trodd hehe.

ORIGINAL: Bertaa

Da skal jeg bynne å pakke den i morgen, skjekt å vite hva man må ha med [:)]
Får man seriøst bleier etter fødselen ? [8D]
det hadde jeg aldri trodd hehe.

Man blør nok ganske så mye så tviler på at vanlige bind holder da[&:] Har pakket ned libresse nattbind, men tar nok imot bleier på sykehuset ja..

Sikkert litt kjekt å ha med, men hadde ingen anelse om at man fikk bleier hehe [8D]

Noen som veit hvor lenge man ligger på sykehuset etter en føsel ? har lurt litt på dette, om hva som er normalt !

Okey, for sån som jeg føler det nå så vil jeg nok komme meg hjem så fort som mulig [:D]
Men kan hende jeg obestemer meg, vet jo aldri hehe.

Okey, for sån som jeg føler det nå så vil jeg nok komme meg hjem så fort som mulig [:D]
Men kan hende jeg obestemer meg, vet jo aldri hehe.

Nyt tia på sykehuset og prøv å slapp av [;)]

Det skal jeg gjøre :) slev om jeg ikke er så glad i sykehu selv. men tenker sikkert ikke noe spess på det når jeg har fått ut babyen [:D]

Smertene bynner å komme ??
Kommer det mere smerter etter fødselen er ferdig ?. hvet velidg litte om det så må bare spørre [:)]

Jeg fødte med epidural første gang og var oppegående rett etter fødsel.. Hadde egentlig ikke noe vondt og hadde heller ikke særlig med etterrier..

Denne gang tok det meg 2 døgn før jeg klarte å komme meg ut av sengen uten at tårene trilte av smerte.. Men tror det var pga bekkenet og at jeg var mørbanket pga stor baby.. Fødte uten bedøvelse..
Hadde og syke etterrier..

Så er ganske umulig å si.. Første gang fikk vi ikke til amming, og etter 4 dager med mas fra jordmødre så reiste jeg hjem imot deres anbefaling..

Denne gang fikk vi til amming med en gang.. jeg fødte fredag kveld og reiste hjem mandag morgen..

og forresten, de nettingtrusene man får på sykehuset er gullverdt.. Jeg sjal med meg en bunke hjem!
Både nettingtruse og bleiene.. De var betryggende å ha på.. Da kunne jeg sitte alle steder uten å være redd for å blø igjennom.. Renselsen er dritt [:'(] haha..

(bare forbered deg på at du kommer til å stinke litt etterhvert, for det gjør man og i renseperioden[:'(])

høøh, er jeg stygg nå?

men, det er veldig verdt det! [:D] og alt er så naturlig at man ikke tenker på det [:D]

Hehe okei. takk for at dere forteler deres erfaringer med meg [:)]
Alt tas i mot med STOR takk [:)]

Jeg fikk mannen til å hente ullsokker til meg, i tillegg fikk jeg ullsingleter i gave. Genialt fordi det var så kaldt på sykehuset, og så skal man jo være varm for å unngå brystbetennelse.

Sikkert litt kjekt å ha med, men hadde ingen anelse om at man fikk bleier hehe [8D]

Noen som veit hvor lenge man ligger på sykehuset etter en føsel ? har lurt litt på dette, om hva som er normalt !

2-3 dager er vel normalt.. Men det kan jo også hende det blir keisersnitt.. Det ble det til meg... Jeg lå 5 dager, p.g.a at jeg hadde sinnsykt vondt i såret, og var så og si sengeliggende i 2 dager... Var oppe på dagen på dag 2... Greit og ha noen dager og slappe av på og få i gang amminga rett(hvis man kan amme da..)
Lykke til, håper det går som en drøm:)

Jeg også anbefaler å pakke bagen nå, plutselig må du reise og da er det greit at iallefall meste parten av bagen er klar til avreise[;)]

Lykke til med forestående fødsel[:D]

Jeg fødte 4 uker for tidlig og hadde altså ikke pakket bagen, haha. Så det ble litt rotete da ja. Greit å ha gjort det [;)]
Jeg hadde ikke behov for annet dopapir noen av gangene, og ja bleier på sykehuset er det som gjelder og går. Nattbind kan bare gå og legge seg [8D]

Bli så lenge du kan og få hjelp til å få igang amming, ikke dra for tidlig hvis ikke du er trygg på det. Det kan gjøre alt for barseltiden etterpå.

De fleste får litt etterrier ja som kan være litt vonde i ett par dager.
Forøvrig var jeg veldig pigg begge gangene, ingen problemer med å komme ut av senga, ei heller spesielt vondt nedentil, men det er så variabelt. Sier det bare så du ikke tror at alle har det slik [;)]

Smertene bynner å komme ??
Kommer det mere smerter etter fødselen er ferdig ?. hvet velidg litte om det så må bare spørre [:)]

Veldig mange får etterrier - og selvom det heter så fint at "det er ofte annengangsfødende som får det" stemte ikke det her.. Jeg hadde ganske vonde etterrier i en dag. Men, det finnes smertestillende og de er ikke i nærheten av så vonde som riene. [:)]

Back
Topp