fødsel

Jonathan`s mamma

Gift med forumet
hvordan gikk fødselen deres?? er en stund til jeg skal ha men har begynt og tenke på det allerede..
 
fødselen min gikk kjempegreit.måtte hjelpe til med tang da og måtte klippe også.men alt var over på 7 timer så tiden gikk ganske fort egentlig.har ingenting i mot å føde en gang til.
 
2 TIMER TOK DET FØR GUTTEN VAR UTE. BRUKTE IKKE SMERTESTILLENDE. KJAPT OG GREIT.VONDT ER DET, MEN JAMMEN FORT GLEMT[:D]
 
Fødselen min gikk veldig fint! Untatt det tok 14 timer og jeg hadde ikke sovet den natten før jeg fødet. Så vil råde deg til og sove når du kan nå på slutten[;)] Lykke til! Det vil nok gå kjempefint[:)]
 
Fødte vanlig. Tok i bruk massasje (flinke sambo), akupunktur (eneste resultat var et blåmerke i øret) og epidural (HIMMELSK!![:D]). Fødselen varte 11 timer, og det var bedre enn jeg hadde trodd. Vondt ja, men det var jo utrolig verdt det [:D]
 
Fra de tok vannet gikk det 3,5 time. Hadde varm rispose og akupunktur som bedøvelse. Gikk veldig bra!
 
Fødselen min gikk bedre enn forventa![:)] Riene var jo vonde, men selve utdrivelsen syns jeg ikke var så ille. Er jo den jeg alltid har sett for meg at er så grusom.. Men det var det altså ikke for min del iallefall! Måtte sy litt, både utvendig og innvendig, men merka nesten ingenting til stinga etterpå. Det gikk litt over 12 timer fra vannet gikk til han var ute. Merka ingenting spesielt før vannet gikk. Som smertelindring ble det litt varmeposer, varm dusj (hjalp litt mens jeg satt i dusjen, men følte det ble værre enn før etterpå..) ei akupunkturnål midt oppå hodet for å slappe av (da sovna jeg nesten mellom riene, selv om de kom med 4-5 min mellomrom!) og TENS (hjalp ikke mot smertene følte jeg, men fikk noe anna å konsentrere meg om..)
Hadde lest ei bok i forkant som het "fødsel uten smerte" (ha,ha) Ble jo ikke akkurat det! Men jeg tror det ble bedre enn det ellers ville vært! Gjorde litt pusteøvelser, lære å slappe av i rette muskler og bruke rette muskler til å presse med.

Er nok lurt å sove så mye som mulig på slutten ja! Og få i seg litt veske og næring mens det står på!! Hvis du orker. Det gjorde ikke jeg, og jeg var helt utarma etterpå..[&o] Men det meste er fort glemt igjen!!! Er ikke redd for å føde om igjen! Lykke til[:D]
 
Hadde keisersnitt. Vil ikke anbefale det uten at det er helt nødvendig.. Veldig unaturlig og ekkelt. Ikke vondt der og da, men mye smerter lang tid etterpå..
 
Første gangen ble det keisersnitt etter 2 døgn med rier som ikke gjorde nytten sin.. [&:]Andre gangen ble det på normal måte,etter 8 timer.[:)]. Hadde epidural,kjempegreier så lenge det varte,funka ikke helt som det skulle.. Normal fødsel er og anbefale,mye fortere i form etterpå[:D] Lykke til!!!
 
Fødselen min gikk bra! Fra jeg kom på sykehuset tok det 1time og 50minutter. Gikk litt for fort, pappan rakk det ikke og jeg måtte bli sydd under full narkose pga at jeg revnet mye og hadde et stort blodtap. Men allikevel er det det mest fantastiske jeg har vært med på i hele mitt liv.....ikke gjorde det spesielt vondt heller synes jeg. Hadde forventet at det skulle være enda verre. Tida før med 4ukers maserier var MYE verre. Men i det øyeblikket som den lille er kommet opp på brystet ditt er alt glemt..... Jeg føder gjerne igjen men neste gang håper jeg at pappaen rekker å være med og ikke komme få minutter etter at den lille er født.....
 
Fødselen min tok 3timer, måtte ikke bruke tang eller sugekopp, som jeg var helt sikker på at jeg måtte etter alle skrekkhistorier. Jeg måtte sy 1 sting, så jeg var veldig fornøyd. Smertene gikk bort med en gang jeg fikk Emma Emilie på magen:) Det er ikke noe å grue seg for
 
jeg hadde en utrolig bra fødsel som tok litt over 1 time,fra jeg kom til sykehuset og babyn var ute!ikke noe særlig vondt hadde jeg heller,jeg kom inn med ca 8 cm åpning,uten att jeg merket noe av det,trodde det var snakk om 2-3 cm,ble lagt inn i undersøkelserom først der de kjekket hjertelyd osv,og da jordmor skulle kjekke åpning fordi jeg klaget på att det var en enorm press nedover,da sa hun oj! her er det nesten full åpning,så tok hun av meg denne registreringsbeltet som jeg hadde hatt i ca 15 min og løp rask ut for å ordne en fødselsrom til meg. vel der tok jeg en rask dusch og satte meg i fødselsenga for å puste og tok det hele med ro fordi jeg var innstillt på att den her fødselen skulle være som de andre jeg hadde hatt(har alltid hatt lette og raske fødsler)[:)]brukte ikke noe smertestillende denne gang heller,når det var 10 cm åpning tok jordmor vannet og etter 10 min var prinsessa mi ute[:D]fødselen gikk veldig fort men fikk ikke en eneste rifte heldigvis[;)]det var sååå deilig når jeg fikk prinsessa mi på brystet og hun ga lyd i fra seg,det var kjærlighet fra første stund[:)] så jeg tror man skal ha rett innstilling ang fødseln så går allt greit!! lykke til,,,til dere som snart skal føde[:)][:D][;)]
 
Vannet gikk 23.30 på tirsdagen, 01.30 begynte riene. Klokka 15.30 onsdagen fikk jeg drypp og da hadde jeg 3 cm åpning.
Kortid etter måtte jeg begynne på lystgassen, ikke fordi riene var så kraftige, men pga de var så hyppige.

Klokka 17.30 ropte jeg på epidural og da hadde jeg 7 cm åpning, klokka 19.30 hadde jeg full åpning men ingen press rier og gutten hadde ikke kommet helt ned i bekkenet enda.

Klokka 21.00 så stoppet riene og jeg hadde store smerter i magen og legen ble kalt inn.
Enda jeg hadde mye drypp så ville ikke riene komme og de prøvde og kutte ut epiduralen uten at det hjalp.

22.30 kom riene tilbake, men jeg hadde ingen trykketrang og ungen lå med ansiktet først og det ble snakk om keisersnitt vist ikke situasjonen endret seg.

23.30 ble det bestemt at jeg skulle ha keisersnitt. siden jeg alt hadde epidural fikk jeg være våken og pappa fikk være med.

Jeg vet jeg hadde det veldig vondt ei stund, men jeg kan ikke si jeg husker så mye av det, for jeg var ganske hard på lystgassen en stund og den hjalp meg til og tenke på pusten og riene virket ikke så lange.

Litt surt etter 20 timer med slitsomme rier og smerter og ikke få føde selv, men der og da kunne jeg gå med på alt bare for og bli ferdig. Det og ha samboer der hjalp også veldig på, det virket som alt ble verre når han gikk ut av rommet.

Men tro meg, når jeg ser hva det endte i så var det helt klart verdt det, og jeg kommer til og gjøre det igjen, helt klart!![:)]
 
med den første min gikk det veldig fint...kunne vel nesten ikke vært bedre...gikk ca. en time fra jeg kome på sykehuset til jenta kom..
med min andre gikk det litt anderledes...selv husker jeg ikke stort,men etter alt jeg har blitt fortalt så hadde jenta snudd seg fra tidliger å lå å stanget i bekkenet...hun ble tatt med keisersnitt...dette var det værste jeg har vært bort i ...
men alle fødsler er forskjellige...

lykke til med din..

klem[:)]
 
min første fødsel gikk helt greit og fint i grunn.. det tok ca 14 timer fra første rie til hun var ute. måtte klippes og det ble satt sugekopp for å få henne ut siden fosterlyden datt så langt ned.

min andre fødsel ende med SF, og innleggelse på sykehuset nesten en uke før det ble så alvorlig at det ble hastekeisersnitt. han kom 3 uker før tiden. er ikke helt kommet over den opplevelsen enda.
kan i alle fall si som så at jeg ikke kan fatte dem som velger keisersnitt fremfor å føde.. [>:]
jeg vil mer en gjerne ha flere barn, og med litt tid så kommer jeg nok over denne fødselsopplevelsen[:)]
 
Hei.
Jeg har født 3 barn.Første gangen tok det 4 timer ,uoppdaget seteleie men en lett fødsel,kunne fått andre mann med en gang......2. gang(1,5år senere)tok det 5 timer dette var en grusom fødsel aldri mer.....3.gang (8 år senere)3,5 timer vondt ..ja men allerede glemt.Jenta mi er nå 2 mnd.Fødte uten bedøvelse alle gangene,kroppen vår er jo skapt til dette!!Lykke til!![;)]
 
Back
Topp