Fødsel/ Under vann

Jeg fødte i vann. Har ikke prøvd vanlig før, så har ingenting å sammenligne med. Men syns det var en veldig fin opplevelse! Fikk høre at babyer som blir født i vann er roligere i starten, siden de har fått en mindre traumatisk overgang. Hun var veldig rolig også. :-)

Vil gjerne føde i vann denne gangen og! Men man får ikke smertestillende, så hvis man ønsker det, må man inn på vanlig rom.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Jeg ville føde i vann sist, men fødte en mnd for tidlig og vannet gikk lenge før, så jeg fikk ikke lov... Får jeg sjangsen denne gang vil jeg gjerne i badekar :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er litt fristet på å prøve det :)

Jeg begynte fødselen i vann, men jeg likte det ikke! Jeg fikk ikke ha sjikkeli deilig varmt vann (pga. at babyen fikk så HØY puls) og dermed var det kun en kald fornøyelse!

Eg låg i vann til eg hadde 7cm åpning. Fikk da lystgass etter dette. For meg var dette kjempe fint:)

Er noe jeg har tenkt på kunne vært noe å prøve. Har kun ks å sammenligne med.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ville gjerne det sist, begynte i vann, men måtte opp da fosterlyden forsvant. Kanskje denne gangen? :)

Jeg vil gjerne føde i vann! Det var planen sist også, men da gikk det så fort at han var ute før badekaret var fylt opp!

Jeg fødte i vann. Har ikke prøvd vanlig før, så har ingenting å sammenligne med. Men syns det var en veldig fin opplevelse! Fikk høre at babyer som blir født i vann er roligere i starten, siden de har fått en mindre traumatisk overgang. Hun var veldig rolig også. :)

Vil gjerne føde i vann denne gangen og! Men man får ikke smertestillende, så hvis man ønsker det, må man inn på vanlig rom.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Å føde i vann høres veldig fristende ut. Så tror jeg vil gå for det :)
Greit å få hørt seg litt rundt og bli litt tryggere på valget :)

Fødte nr 1 og 3 i badekar på ABC, og det anbefales! Det varme vannet syns jeg tar toppen av smertene. Har hatt korte og svært intense fødsler men ville aldri vurdert noen annen måte (hvis jeg ikke måtte).

Så sant jeg fortsatt kan få muligheten til å gå ut og få epidural vil jeg prøve det tror jeg :)

Jeg så en fødsel i vann på jordmødrene og hun som fødte virket veldig fornøyd:) Jeg synes derimot det er så grisete når de sitter i det vannet når babyen kommer med fostervann og blod. Skjønner jo at man kommer seg fort opp av vannet når fødselen er ferdig, men får helt angst av å tenkte på å sitte i det blodige og ekle vannet.

Satt litt i badekar med førstemann, men for meg gjorde det ingenting i forhold til smertestillende. Synes det er bedre å være i konstant bevegelse og å ha muligheten til å gjøre hva jeg selv vil når smertene er på det værste.

Hm ikke begynt å tenke på fødselen enda...... Føler det er veldig langt frem i tid enda.....

Fødte nr 1 og 3 i badekar på ABC, og det anbefales! Det varme vannet syns jeg tar toppen av smertene. Har hatt korte og svært intense fødsler men ville aldri vurdert noen annen måte (hvis jeg ikke måtte).

Så herlig å høre. Greit å få høre fra dere med erfaringer :)

Det ser veldig fint ut, men jeg er redd det ikke er for meg. Tror jeg kan bli mer stresset.

Back
Topp