Fødsel på SUS

Kiwi78

Elsker forumet
Noen av dere som har født på SUS tidligere som kan gi litt info??? Tenker ikke på fødeloftet, men på den vanlige avdelingen og barselhotellet. Er andregangsfødende, men storebror ble ikke født her. Og det virker fryktelig vanskelig å få omvising  der inne. Er visst travelt, og kun førstegangsfødende som får tilbud om det... Har spurt 3 ganger, og fått nei alle gangene... Vurderer å bare troppe opp og se om de har tid en dag jeg.

Er det f.eks tilgang på badekar på alle fødestuer? Enn barselhotellet? Er det hjelp å få til amming og slikt? Må en be om hjelp evt, eller kommer den innom uansett? Hva med klær og bleier og slikt til babyen? Har en meg eget, eller holder sykehuset det? Er jo kjekt med egne klær, men sist var jeg såpass overveldet av hele greia, at det siste jeg tenkte på var hvilke klær baby hadde på seg! Sist ble babyen født på kvelden, og den første natta var han endel hos barnepleierne da jeg var helt utkjørt og han kastet opp fostervann. Er det mulighet for slikt om en bor på hotellet her? Er hotellet lokalisert langt unna føde/ barsel avd???

Mange spørsmål dette!!!!

Når jeg fødte var det veldig travelt, og når jeg fikk fødestue sa de det sto mellom meg og ei annen om hvem som skulle få den siste ledige stua[&:] Det var ikke badekar på det rommet hvertfall. Jeg fikk omvisning da, men dette er jo tre år siden nå så mulig det har endret seg...

Jeg var ikke på hotellet, men vil tro at du må ha med egne klær om dere ender opp der. Det er ikke langt fra sykehuset. Jeg hadde en venninne som havna der, og hun var hvertfall veldig fornøyd.

Det er 1 eller 2 fødestuer uten badekar. Jeg har hatt uten badekar begge gangene.

Første gang hadde vi en gruppeomvisning, men denne gangen fikk vi omvisning når vi var på innskriving.

Jeg har bare vært på barsel, de fleste som var der var kjempegreie, fikk masse hjelp med tvillingene.

Har hørt fra andre at de får den hjelpen de trenger med amming. Har hørt om mangen som er fornøyde med hotellet.

Hvis det er sånn at du kommer til å trenger masse hjelp, ikke er i form o.l, så er det nok en mulighet for at
man kan få være på barsel.

-De har badekar på alle fødestuene unntatt 1, som har do.
-Jeg fikk MYE hjelp til ammingen, men slet veldig da![&:] Ble ekstra lenge for å få det til.
-Fikk omvisning på sv.skapskurset jeg..
-De har omslagstrøyer og babytepper, så du trenger ikke klær med mindre du ønsker det selv. Bleier har de også!
-På barselhotellet får du eget rom, så ringer du selv på sykepleierene hvis du lurer på noe eller ønsker hjelp.
-Du kan levere ungen til de som jobber der når du ønsker. Hvis du dysjer, sover ol.

Jeg var på barsel da, synes de var veldig kjekke der. Men tror nok det er ganske likt oppe og nede![:)]
Lykke til!

ORIGINAL: Siri91

-Jeg fikk MYE hjelp til ammingen, men slet veldig da![&:] Ble ekstra lenge for å få det til.
-De har omslagstrøyer og babytepper, så du trenger ikke klær med mindre du ønsker det selv. Bleier har de også!
-På barselhotellet får du eget rom, så ringer du selv på sykepleierene hvis du lurer på noe eller ønsker hjelp.
-Du kan levere ungen til de som jobber der når du ønsker. Hvis du dysjer, sover ol.

Jeg var på barsel da, synes de var veldig kjekke der. Men tror nok det er ganske likt oppe og nede![:)]
Lykke til!

På Ullevål får du ikke barnepass om du er på hotellet, samme regner jeg med på andre hoteller. Der er det vel bare yderst få som går rundt for å hjelpe med amme probelemer, de har ikke kapasitet til å passe på barna. På barsel er de bemannet som at folk er syke og trenger oppfølging, derfor har de større mulighet til å passe på barna.

Det er badekar på noen fødestuer men ikke alle.
Det er ikke toalett på alle fødestuen, så en må gå ut på gangen...
Jeg har ikke noen positiv erfaring hverken med fødeavdelingen eller med barselavdelingen (har aldri fått være på pasienthotellet). Født to ganger der, en gang vaginalt og en gang med KS. Men andre har hatt veldig positiv erfaring med å føde der, så det kommer nok rett og slett an på hvor travelt det er og hvem du får som JM akkurat den dagen du føder.

Travelt på fødeavdelingen (i 2006 jeg fødte), og barsel har jeg vonde opplevelser fra begge gangene jeg har født. Er flere kvinner der inne som ALDRI burde ha jobbet med mennesker - og aller minst menneker som nettopp har født[:'(][:'(] Men er også noen koselige kvinner der heldigvis. LITE avlasting mtp babyen! Men satser på at du får en ukomplisert og grei fødsel så du kan bo på pas. hotellet.[;)]
På pasienthotellet skal du få hjelp til f.eks amming på lik linje som på barsel. Tror du må ha med egne klær til babyen men at du får bleier.

hadde en kjempefin fødsel på sus i juli. fikk fødestue med badekar,men ville heller hadd do der inne.. måte ut og bortover gangen for å gå på do og dusje,slitsomt! var velldig fullt når vi var der,så vi fikk siste dbl rommet på hotellet den natten,veldig fornøyd med det! alle på hotellet var kjempeherlige og hjelpsomme uten å mase. slet med amminga,fikk knallgod hjelp til å få den i gang.

så digg med restauranten nede,med buffet til alle måltider,men man kunne fint ta med maten på rommet.

hadde med egne klær til mini,ville gjerne bruke vårt tøy. ellers fikk vil alt av bind,bleier etc...

jeg hadde også med lambi dopapir,det var smart,fryktelig vondt med sandpapirdopapir...

ORIGINAL: *Schmoopy*

ORIGINAL: Siri91

Lykke til!

På Ullevål får du ikke barnepass om du er på hotellet, samme regner jeg med på andre hoteller. Der er det vel bare yderst få som går rundt for å hjelpe med amme probelemer, de har ikke kapasitet til å passe på barna. På barsel er de bemannet som at folk er syke og trenger oppfølging, derfor har de større mulighet til å passe på barna.

På pasienthotellet på sus får man iallefall hjelp med amming dersom man ber om det. Man bare ringer så kommer det enten en jm eller sykepleier/barnepleier og hjelper deg, så alle som trenger det får hjelp.

Til TS: Jeg var veldig fornøyd med behandlingen jeg fikk på sus [:)] To suuuperflinke jm som var utrolig stor støtte under fødselen! Kom også inn en jm dagen etter fødsel for å snakke med meg om hvordan jeg opplevde fødselen (om det var vondt, skremmende e.l). Synes det var helt greit å bo på barselhotellet, da styrte man det meste som man ville selv, men kunne ringe når tid som helst på døgnet og få hjelp om man trengte noe (hjelp til amming eller andre ting).

Vi fikk også "opplæring" i hvordan man bader barnet, de fulgte godt opp på gulsott og bi-lyder på hjertet, og ellers det man lurer på [:)] 

Er forøvrig ikke noe problem å ta turen inn dit og se hvor ting er (er en stor informasjonstavle med kart i gangen der, sånn at man kan orientere seg selv) . Fødeavdelingen er ganske lett å finne [;)] Barselhotellet ligger i samme bygg, så er egentlig bare å gå igjennom en gang fra føden, så er man der [;)]

Back
Topp