Fødsel opplevelser/ønsker

Har opplevd 3 fine og "enkle" fødsler, der den tredje helt klart var den fineste opplevelsen - til tross for at baby var stjernekikker :) Så vil si at det har blitt lettere og bedre for hver fødsel!

Min første (og eneste til nå) bestemte seg for seteleie et par uker før termin. Så her ble det planlagt KS. Det var egentlig veldig rart å bare vite at «i morgen kl 08.00 kommer babyen vår» :hilarious: Uansett var det en fin opplevelse, men håper på naturlig (med så mye smertelindring som overhode nødvendig) denne gangen:nailbiting::Heartred

Er bare redd det skal gå veldig fort med nr 3. Bor et stykke unna sykehus.. Forrige fødsel var veldig fin, så håper denne blir ganske lik

Jeg hadde ca 2 døgn med vonde rier første gang, og null søvn på 3 døgn, så jeg gleder meg til en (forhåpentligvis) raskere 2. gangsfødsel! Selv om fødselen var lang og vond, var det en fantastisk opplevelse - jeg gleder meg til å føde igjen!

Etter et langt og vondt svangerskap sist fikk jeg heldigvis drømmefødselen. Null medisinsk smertelindring, bare motpress og varmeputer. Kjemperolig og nydelig jordmor.
Eneste jeg ønsker meg annerledes denne gangen er at jeg håper jeg slipper å gå så lenge over termin (to uker sist… og satt igang). Og at jeg håper jeg får baby ut fortere når pressriene først kommer. Sist stod jordmødrene og vurderte om de skulle tilkalle lege fordi jeg hadde ligget «for lenge», men da vaktskifte kom med en streng trønder fikk jeg presset gutten ut selv :hilarious:
Så sånn utenom tid på pressrier og overtid, kunne jeg ønsket meg nøyaktig samme fødsel:Heartred:smiley-angelic001

Jeg håper å føde på lokalsykehus å ikke st Olav
Ønsker å dra rett hjem så fort vi får lov.
Har født både med og uten bedøvelse.
Sist dro jeg også hjem så fort vi kunne etter fødsel, og det var så utrolig deilig å komme hjem til storebror som ikke visste helt hva som ventet han. Det var en helt magisk tid!

Min datter var styrtfødsel uten smertelindring. Syns det var en fin opplevelse. Drømmer og håper om en lignende fødsel med nestemann :love7

Styrtfødsel her også, ikke tid til smertelindring annet enn gass helt mot slutten, ble kjent på avdelingen etterpå blandt jordmødrene som "hun som nesten fødte på gangen". :hilarious: Håper jeg ihvertfall kommer meg til sykehuset denne gangen, og at riene ikke kommer oppå hverandre som sist gang, fikk absolutt ingen pauser mellom de. Hadde en helt super jordmor og alt i alt en positiv opplevelse som jeg gleder meg til å gjenta :love017

Back
Topp