Fødsel opplevelser/ønsker

Bekka92

Glad i forumet
Maisløyfene 2024
Artig med en sånn tråd og, så vi kan se «frem» til fødsel, selv om det er et stykke igjen :hilarious: Og kanskje det kommer noen gode tips og!

Hvordan er evt. tidligere erfaring med fødsel og har dere noen ønsker for denne?

Med begge mine kom riene som en bombe og intense og tette ganske raskt. Redd for at det skal gå litt for fort denne gangen og gruer meg til smertene:bag: Mitt eneste ønske er å få alt jeg kan av smertelindring og ikke føde hjemme:hilarious:

Sist begynte det med at vannet gikk, riene kom ikke lenge etterpå og det hele varte i 27 timer. Fikk epidural, men følte ikke den virket så mye. Fikk 2 minutter med baby på brystet etter fødsel, så måtte jeg i narkose og på operasjonssalen pga stor blødning og morkake som ikke ville ut. Så gikk glipp av de tre første timene av min datters liv.

Denne gangen håper jeg fødselen går fortere, at jeg klarer det uten epidural(tvilsomt, men vil!) og at både baby og jeg har en ukomplisert fødsel, sånn at de første timene etter fødsel kan brukes med baby på brystet.

Ønsker meg samme tidsbruk som de to forrige fødslene, mellom 5 og 6 timer, lystgass, og at baby blir overvåket hele tiden.

Jeg har en setefødsel og en styrtfødsel bak meg. Begge to var gode opplevelser, men jeg følte meg mer pigg etter styrtfødselen :laughing002
Jeg ønsker meg en fødsel som ikke drar ut i det uendelige, men heller ikke så rask at jeg mister kontroll.

Jeg hadde en ekstremt traumatisk fødsel sist, og ønsker meg alt annet enn den. Vet ikke en gang om jeg klarer å føde på samme sykehus.

Vær tidlig ute og snakk med jordmor. Jeg fikk samtaler på sykehuset for å bearbeide traumer fra fødsel 1, pluss hun hjalp meg med hvordan forbedre meg, og jeg skrev konkrete ønsker i fødebrev som ble fulgt opp.

Vær tidlig ute og snakk med jordmor. Jeg fikk samtaler på sykehuset for å bearbeide traumer fra fødsel 1, pluss hun hjalp meg med hvordan forbedre meg, og jeg skrev konkrete ønsker i fødebrev som ble fulgt opp.
Ja, per nå har jeg ikke lyst til å kontakte jordmortjenesten en gang, så… får se om spiren sitter en stund til først.

Ja, per nå har jeg ikke lyst til å kontakte jordmortjenesten en gang, så… får se om spiren sitter en stund til først.

Fastlegen kan sikkert og henvise. Min jordmor tok det så alvorlig at hun ringte og bestilte time til meg, og sendte henvisninga etterpå. For å spare tid. Alle skulle hatt ei jordmor som henne!

Fastlegen kan sikkert og henvise. Min jordmor tok det så alvorlig at hun ringte og bestilte time til meg, og sendte henvisninga etterpå. For å spare tid. Alle skulle hatt ei jordmor som henne!
Ja, får se hva jeg gjør. Bor 5min fra sykehuset, så kjipt å kjøre til neste liksom.

Ja, får se hva jeg gjør. Bor 5min fra sykehuset, så kjipt å kjøre til neste liksom.

Min erfaring er at de gjorde en ekstra innsats for å gi meg en bedre opplevelse av at jeg tok sånn tak i det. Og jeg følte mer kontroll.

Jeg ønsker meg en styrtfødsel, hjemme, med jordmødre til stede og at riene sitter i magen :)
Fødte forrige hjemme (planlagt) og det var en fantastisk opplevelse!
Med førstemann satt riene i ryggen og lårene og det var sååå mye verre enn i magen, så krysser fingrene for at jeg slipper det igjen.

Tror jeg skal holde min tidligere for meg selv - den er ikke for sarte sjeler..
MEN..

Jeg håper denne gang at jeg skal slippe noe akutt og haste opplegg. Jeg vil ikke ha sugekopp, ikke tang og ikke haste keisersnitt. Utover det så er jeg åpen for det meste. Det kan ikke bli verre enn sist :)

Min erfaring er at de gjorde en ekstra innsats for å gi meg en bedre opplevelse av at jeg tok sånn tak i det. Og jeg følte mer kontroll.
Jeg klagde etter opplevelsen sist, fikk ikke svar på en måned. De svarte først da jeg nevnte at jeg ville sende formell klage.

Jeg klagde etter opplevelsen sist, fikk ikke svar på en måned. De svarte først da jeg nevnte at jeg ville sende formell klage.
Åh såpass. :wideyed: Må du langt for å dra til et annet sykehus?

Jeg hadde en stygg opplevelse første gang og valgte hjemmefødsel med andre. Det var skarp kontrast mellom de to opplevelsene. Jeg lærte å stole på meg selv igjen ved hjelp av jordmor som var hos meg.

Denne gangen får jeg ikke føde hjemme på grunn av lang reisevei til sykehuset. Skal se det ender opp med fødsel under transport. Da ber jeg isåfall om å få returnere hjem igjen så snart de har kontroll på at jeg og baby er friske. Jeg nekter å bli værende på sykehuset om det ikke er alvorlige medisinske grunner til det. Så alvorlige traumer har jeg av det første oppholdet med eldste barnet.

Jeg hadde en ekstremt traumatisk fødsel sist, og ønsker meg alt annet enn den. Vet ikke en gang om jeg klarer å føde på samme sykehus.
Samme her! Jeg skal aldri tilbake dit :nailbiting: Klarte så vidt å møte på ettersamtale, men holdt på å kaste opp. Så her blir det nytt sykehus, om ikke babyen kommer hjemme fordi jeg ikke tør å dra. :laughing002

Krysser fingre for like god opplevelse som med de to andre. To raske fødsler uten komplikasjoner. Brukte heller ingen smertelindring. Eller varmt vann da i dusj, det blir nok min venn denne gangen og tenker jeg Men jeg er veldig åpen for alt, om jeg skal føle behovet.

Har to styrtfødsler bak meg, gode opplevelser og jeg gleder meg til å få gjøre det en gang til :love017 men er ganske spent på om vi rekker sykehuset.. får satse på at nummer 3 er en luring!

Back
Topp