Fødsel og ferie

Bringebærpudding

Gift med forumet
Julikulene 2020
Jeg er allerede i permisjon, men lurer på når mannen skal ta ferie. Termin er 5/7, og han har uansett krav på to uker fri i forbindelse med fødsel.

tanken var først å ta ferie de to siste i juli og første august. Da får kanskje far nesten 5 uker hjemme med bebis. Tre av de har vi storebror på 11 år.

MEN kom til å tenke på, er det fint å være sammen hjemme så lenge, eller er det noe med å være alene med babyen etter de to ukene, er det viktig? Ble så usikker og har ikke peiling. Skal jo være masse alene etter de fem ukene så er kanskje bare fint å få mer tid sammen i starten? :)

Jeg er allerede i permisjon, men lurer på når mannen skal ta ferie. Termin er 5/7, og han har uansett krav på to uker fri i forbindelse med fødsel.

tanken var først å ta ferie de to siste i juli og første august. Da får kanskje far nesten 5 uker hjemme med bebis. Tre av de har vi storebror på 11 år.

MEN kom til å tenke på, er det fint å være sammen hjemme så lenge, eller er det noe med å være alene med babyen etter de to ukene, er det viktig? Ble så usikker og har ikke peiling. Skal jo være masse alene etter de fem ukene så er kanskje bare fint å få mer tid sammen i starten? :)
Ta i mot all hjelp du kan de første ukene du! Du får uansett masse alenetid med baby hver eneste dag, da du blir sittende å amme 12/24 timer i døgnet. Ha gjerne far hjemme så lenge du kan, slik at han kan hente vannflasker til deg, lage mat og skifte bleier slik at du får 15 minutter for deg selv inni mellom alle ammeøktene. Jeg lover deg du kommer til å føle at du får meeer enn nok alenetid med baby i løpet av et døgn altså...

Ta i mot all hjelp du kan de første ukene du! Du får uansett masse alenetid med baby hver eneste dag, da du blir sittende å amme 12/24 timer i døgnet. Ha gjerne far hjemme så lenge du kan, slik at han kan hente vannflasker til deg, lage mat og skifte bleier slik at du får 15 minutter for deg selv inni mellom alle ammeøktene. Jeg lover deg du kommer til å føle at du får meeer enn nok alenetid med baby i løpet av et døgn altså...
Hehe, takk for svar! Da blir det sånn :)

Jeg savna pappaen veldig da han måtte på jobb igjen etter to uker sist. Nå er jeg superhappy fordi han er lærer og har ferie hele sommeren. Midt i blinken :D

Definitivt hjemme sammen så mye som mulig i starten :Heartred Jeg hadde hastekeisersnitt og var ganske avhengig av hjelp i starten, gull verdt å ha ham hjemme :happy:

Vi skal gjøre det samme som du nevner her, nøyaktig pga det som blur nevnt ovenfor! Jeg vil ha pappaen hjemme så mye som muligbi starten, slik at han kan avlaste samt for det er en veldig koselig tid ❤

Jeg hadde ikke mye tid hjemme med pappaen sist, og jeg husker det ble veldig tungt etter de 2 første ukene da jeg slet med infeksjon i såret etter klipping, samt jeg fødte 3 uker før tiden så jeg hadde ikke hatt permisjon før fødsel.

Sniker
Det er Ikke fint å være alene med babyen i starten, eller altså jo, det er helt greit og også koselig, men det er betraktelig BEDRE å være to. Er det en tid det er litt fint å være to, så er det de første 6 ukene :)

Signerer alle over. Selv endte jeg opp med heftig brystbetennelse den dagen samboer begynte på jobb igjen (15 dager etter fødsel). Han måtte nærmest snu i døra og råkjøre hjem. Der lå jeg med 40 i feber og såvidt energi til å løfte armene. Heldigvis sov ungen fortsatt.

Dette var mens melkeproduksjonen holdt på å stabilisere seg og vi fortsatt knota litt med amme/tømmerutinene. Tenker sånne ting fort kan skje helt i starten. Da er det godt å være to!

Skal prøve å være to så lenge som mulig, har blitt alene med baby tidlig før og det har ikke vært et problem. Men koselig å få mest mulig tid sammen

Jo mere tid med pappaen jo bedre. Alenetid med baby får man alt for mye av uansett!

Hadde også hatt pappaen hjemme lengst mulig:happy: Godt å ha et par ekstra hender, og ikke minst være to stk om alt som skjer den første tiden!
Hva jobber du med siden du allerede er i permisjon, om det er lov å spørre om ;)

Hadde også hatt pappaen hjemme lengst mulig:happy: Godt å ha et par ekstra hender, og ikke minst være to stk om alt som skjer den første tiden!
Hva jobber du med siden du allerede er i permisjon, om det er lov å spørre om ;)
Jeg er ambulansearbeider :) risikoyrke så får ikke jobbe etter uke 16.

Jeg tenkte meg kanskje det var noe slik ;) Tror med oss går flere ut ved 12 uker faktisk!

Back
Topp