Fødsel og far

Lunagull

Andre møte med forumet
Hei fine damer!

Jeg har termin snart og lurer på hva reglene er når det gjelder far sin deltagelse av fødsel? Skal føde på Ullevål. Far er fullvaksinert i Norge. Har det noe å si? Eller spiller det ingen rolle? Må vi fortsatt vente til jeg er 4 cm åpen? Håper på svar fra dere som allerede har fødet!:Heartred
 
Spør gjerne på fb gruppe "gravid i korona tider" er mange medlemmer der så antar du vil få pålitelig svar :)
 
Hei fine damer!

Jeg har termin snart og lurer på hva reglene er når det gjelder far sin deltagelse av fødsel? Skal føde på Ullevål. Far er fullvaksinert i Norge. Har det noe å si? Eller spiller det ingen rolle? Må vi fortsatt vente til jeg er 4 cm åpen? Håper på svar fra dere som allerede har fødet!:Heartred
Jeg skal også føde på Ullevål, og lurer egentlig på det samme. Aner faktisk ikke. Men på forrige kontroll på Ullevål (vekst), så jeg flere ha med noen og virket ikke som de var i aktiv fødsel akkurat, så kanskje det har blitt litt lettelser? Lov å håpe.
 
Tror det varierer fra sykehus til sykehus. På Haukeland i Bergen hvor jeg egentlig skulle føde fikk far være med fra du fikk fødestue.

Men jeg endte opp med å reise til Voss pga Haukeland ikke hadde plass til meg. Der fikk far være med fra start til slutt inkl overnatte 2 døgn :)

Her er også far fullvaksinert, dette skrev jeg ned i fødselsbrevet også ;)
 
Søk opp på sykehuset, alle har retningslinjer. Jeg søker opp helse Møre og Romsdal for å finne retningslinjene for mitt sykehus :)
 
Sjekk sykehuset hjemmeside eller ring dem om du ikke finner info der. Kalnes har nå åpnet for at partner kan være med også på observasjonsposten. Det forutsetter naturlig nok at han er symptomfri. Usikker på om hvordan vaksinering spiller inn...
 
De har lettet litt på restriksjoner på Ullevål! Skal ikke si 100% og vi sto i en veldig unik situasjon men mannen fikk være med meg i flere dager når vi lå innlagt på føden og på observasjonsposten når vannet gikk i uke 26. Ingen aktiv fødsel men han fikk være med meg og han dro hjem frivillig når ingenting skjedde etter 5 dager :happy:
 
Back
Topp