Fødsel og begravelse

Hageblomsten

Forelsket i forumet
Vi fikk nylig vite at bestemoren til mannen min har gått bort. Mannen min sitt største ønske var at hun fikk møte barnet vårt, men det rakk hun dessverre ikke. Hun døde forholdsvis brått, til tross for at dette er noe vi har forventet skulle skje i mange år.
Mannen min har nå ingen gjenlevende besteforeldre, så vi har et veldig stort ønske om å dra i begravelsen. Nå er det sånn at den skal finne sted neste uke, og vi har termin torsdag den uken. Det flyr så mange tanker i hodene våre for tiden: hva om jeg føder nå? Vi ønsker begge å komme til seremonien, men føler samtidig det blir feil at det første vi gjør med barnet vårt er å dra i en begravelse. Det er ikke aktuelt å sette fra oss barnet hos noen andre når hun er helt nyfødt. Hva om jeg skulle begynne å få rier under begravelsen? Det er tre timers kjørevei, så det er risikabelt å dra dersom jeg ikke har født enda. Hva skal vi føle? Vi er så lykkelige over at barnet vårt snart kommer, men også så utrolig triste over at bestemoren er død. I går satt vi nesten bare og lo, for hele situasjonen er så absurd. Vi hadde ikke akkurat tenkt at et begravelsesantrekk var noe vi muligens må tenke på til jenta vår. Det beste hadde vært om frøkna kom nå, så er det en ting mindre å ha i tankene. Men vi er forberedte på at hun fort ikke er her før om nærmere tre uker, noe som gjør det så vanskelig å forholde oss til begravelsen.
Dette innlegget ble bare kaos, men det er sånn vi føler det nå. Hadde vel bare et lite behov for å lufte litt tanker og bekymringer.
 
Føler virkelig med dere❤️
Selvfølgeli drar dere med babyen i begravelsen. Om hun er kommet da... Og ha på jenta en fin kjole el noe dere syns passer. Hun vil være med på å gjøre dagen noe mer følelsesfylt enn den ville vært uten. Og har hun ikke kommet ennå, så går nok alt fint. Ikke bekymre dere, det er ikke godt for hverken dere eller henne☺️
Lykke til og en god klem❤️
 
Hvis babyen kommer før begravelsen, blir det nok veldig naturlig for dere hva dere skal gjøre. Kanskje du er i fin form, ammingen går bra etc - da kjennes det nok å legge ut på tur. Men som kjent er det mange x-faktorer forbundet med fødsel og barseltid. Det er mulig at du slett ikke kjenner for en tre timers tur med vondter både her og der, og kanskje dere plutselig ikke er så begeistret for å dra med den lille på tur. Jeg vil anbefale å ta det som det kommer:).
Hvis babyen ikke har kommet, så kjenn godt etter hva du har lyst til - og prøv å gjennomføre det. Det er jo en mulighet at mannen din reiser alene i begravelsen, men kanskje ikke så hyggelig å bli værende hjemme alene.
Det ordner seg nok!:)
 
Huff så trist. <3

Dersom du ikke har født ville jeg blitt hjemme. Sikkerheten først.

Hvis hun har kommet ville jeg dratt og tatt på henne en pen kjole. Resterende familie har nok forståelse for dette. <3
 
Kondolerer!

Selv tenker jeg at man ikke kan sette noe på vent fordi man har termin. Man kan jo ende med å gå på overtid også. Begravelsesklær til baby er uviktig i en sånn setting, det viktige er at dere får muligheten til å ta farvel. Så lenge du er i form og greier å gjennomføre, så ville jeg dratt, men dette blir jo noe dere må føle på selv. Jeg tror i alle fall at jeg ville angret veldig om jeg ikke hadde dratt i begravelse til bestemor. Gode tanker til dere!
 
Føler virkelig med dere❤️
Selvfølgeli drar dere med babyen i begravelsen. Om hun er kommet da... Og ha på jenta en fin kjole el noe dere syns passer. Hun vil være med på å gjøre dagen noe mer følelsesfylt enn den ville vært uten. Og har hun ikke kommet ennå, så går nok alt fint. Ikke bekymre dere, det er ikke godt for hverken dere eller henne☺️
Lykke til og en god klem❤️
Tusen takk ❤️ Fikk vite at bisettelsen er i dag, mens selve begravelsen er neste tirsdag. Jeg har ingen tegn til at fødselen vil starte med det første, så da får vi i alle fall sagt et siste farvel i dag dersom vi ikke skulle rekke begravelsen. Det letter skuldrene våre litt, i alle fall :)
 
Hvis babyen kommer før begravelsen, blir det nok veldig naturlig for dere hva dere skal gjøre. Kanskje du er i fin form, ammingen går bra etc - da kjennes det nok å legge ut på tur. Men som kjent er det mange x-faktorer forbundet med fødsel og barseltid. Det er mulig at du slett ikke kjenner for en tre timers tur med vondter både her og der, og kanskje dere plutselig ikke er så begeistret for å dra med den lille på tur. Jeg vil anbefale å ta det som det kommer:).
Hvis babyen ikke har kommet, så kjenn godt etter hva du har lyst til - og prøv å gjennomføre det. Det er jo en mulighet at mannen din reiser alene i begravelsen, men kanskje ikke så hyggelig å bli værende hjemme alene.
Det ordner seg nok!:)
Det er helt sant, vet aldri hvordan de første dagene etter fødsel vil være. Men hvis hun kommer før begravelsen tror jeg at jeg klarer å ha vondt i noen timer for at vi skal få sagt farvel :)
Mannen min ønsker ikke dra fra meg så nær fødselen, så blir jeg hjemme, blir han også hjemme. Det er eventuelt enklere dersom jenta vår har kommet, for da kan han i verste fall dra i begravelsen mens jeg er på barsel / blir hjemme.
Kjenner jeg er blitt litt mer rolig de siste dagene, mens han fremdeles er forholdsvis stresset. Jeg er helt sikker på at det vil gå fint :)
 
Kondolerer!

Selv tenker jeg at man ikke kan sette noe på vent fordi man har termin. Man kan jo ende med å gå på overtid også. Begravelsesklær til baby er uviktig i en sånn setting, det viktige er at dere får muligheten til å ta farvel. Så lenge du er i form og greier å gjennomføre, så ville jeg dratt, men dette blir jo noe dere må føle på selv. Jeg tror i alle fall at jeg ville angret veldig om jeg ikke hadde dratt i begravelse til bestemor. Gode tanker til dere!
Takk!
Når det kommer til såpass viktige ting, føler jeg også at vi ikke kan sette ting på vent bare fordi vi nærmer oss fødsel. Formen min er på topp, så jeg klarer fint å gjennomføre dette. Prøver å få mannen min til å forstå det, for han er jo livredd for styrtfødsel og det å ikke rekke sykehuset. Vil virkelig ikke at mannen min skal angre på at han ikke fikk deltatt i begravelsen når ting mest sannsynlig ville gått fint uansett :)
 
Back
Topp