her var nr 3 den vondeste fødselen. Men i forhold til nr 1 og nr 2 startet den av seg selv 5 dager over termin. (de to første ble igangsatt 14 og 15 dager etter termin).
klarer ikke si hvor mange timer det tok, men skjønte vel at fødselen var igang da jeg sto opp om morgenen, for hadde våknet noen ganger av smerter om natta, men var så trøtt at var ikke ved "bevissthet" før ria var over, så sovnet jeg igjen. Fra i 15 tiden baegynte de å bli merkbart vondere, og kl 19 dro vi til føden. Fra klokka 23 var det så intenst at jeg trudde jeg skulle dø. Aldri hatt så vondt før, men likevel var ikke riene effektive nok, så måtte få drypp i tillegg. Kl 1.30 hadde jeg full åpning og kunne begynne å presse, og 02.16 var han ute. Var mye drama under pressriene, for de var så skrekkelig vonde, og babyen kom ikke ned i bekkenet slik han skulle, så hadde to-tre jordmødre som sto og brølte "PRESS" til meg.
Så tok vel ca 24 timer tenker jeg.
(men nr 4 var en drømmefødsel som tok 4,5 time fra første rie til han var ute, og bare halvparten så vonde rier men også han over termin).