KrokkoMamma
Gift med forumet
Ja, hvordan var fødsel nr to mtp tid, smerter ol, var den "lettere" enn nr 1? Det sies jo at nr 1 tar lengst tid og han baner vei til nestemann, men hver vidt det er tilfelle er vel så som så kanskje......?[:)]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Vand
To forskjellige fødsler, så det er jo litt vanskelig å sammenlikne føler jeg[:)]
fødsel nr 1: startet av seg selv før terminen. 40 timer fra første rie til hun var ute (jevnlige harde rier hele tiden). Fødsel "etter boka"[;)] Vondt hele veien, men ikke "Jeg-dødde-7-ganger-vondt"! [;)]
fødsel nr 2: ble satt i gang pga tidlig fostervannsavgang. Rett på drypp siden jeg var moden. 6 timer med rier, men kun 45 minutter fra 1 cm åpning til hun var ute[:o] Heftige greier! (15 minutter fra 3 cm åpning!!!!!!) [:o][:D][:D] Smertene var grusomme, måtte få epidural mot slutten! Mye verre smerter enn fødsel nr 1! [>:]
Formen etter fødsel nr 1 var elendig, utslitt og hadde ikke krefter til noen ting etterpå..[&o]
Formen etter fødsel nr 2 var suveren, gikk fra fødestua og til rommet![:)]