Fødsel journalen?

Synnis

Flørter med forumet
Noen som fikk det med seg hjem fra sykehuset?
Husker veldig lite fra fødselen, hadde vært gøy å fått litt mer info om hva som egentlig skjedde. Har fått epikrisen (eller hva det heter) men der står det bare masse fagutrykk jeg ikke skjønner :p og generelt lite om hva som skjedde.

Noen som vet om man bare kan ringe sykehuset for å få de papirene som jordmor skrev underveis i fødselen ?:)

Okei, takk:) kan ringe å høre med de først og hvis jeg får de samme papirene, så kan jeg skrive ned de jeg ikke aner hva betyr haha :p

Det har jeg ikke engang tenkt på at man kan. Hva står det i en slik journal egentlig? Hvor detaljert er det liksom?

Det har jeg ikke engang tenkt på at man kan. Hva står det i en slik journal egentlig? Hvor detaljert er det liksom?
Lurer jeg også på :)

Jeg håper hvertfall det står litt mer om hva som skjedde. Hvor lang tid jeg presset, hvilke klokkeslett ting skjedde.
Jeg fikk også en stor rift på slutten, når lillemann bestemte seg for å skyte seg ut. Så hadde håpet og fått noe info om det, vet ikke engang hvor mye jeg ble sydd (ble kjørt rett opp på operasjonsbordet) :p

Men jeg vet ikke om de har noe mer detaljerte papirer jeg kan få?? Eller om de skriver den epikrisen som en slags oppsummering og det er det liksom..
:)

Leste litt rundt nå, og det er veldig mange som får med seg papirer hjem fra sykehuset når de drar. Der står alt i detaljer.
F.eks:
7cm klokka da og da.
Lystgass klokka da og da.

Epikrisen. Er det det arket med noen streker på åpning, hvordan barnet ligger, hvor lenge aktiv fødsel og slikt?

Back
Topp