Fødsel etter konisering

Bkno2847692

Andre møte med forumet
Dere som er konisert, når fødte dere ift termindato?
Jeg fødte min datter 3 uker før termin, tenker kanskje det blir tidlig fødsel dette svangerskapet også
 
7 og 5 dager før menstermin.
 
Jeg var konisert hele fire ganger da jeg ble gravid med mitt andre barn. Det var et høyrisikosvangerskap pga dette, og legene mente jeg aldri ville komme til termin. Hun er født to dager over ul termin (men på min egen beregnet termin).

Første barnet mitt er født åtte dager over termin, men det var ti år tidligere og uten noen koniseringer.

Ble konisert enda en gang da nummer to var seks mnd, og nå er hun snart 2,5 år og jeg er gravid med tvillinger. Det var kjempeskummelt først, fordi tvillingsvangerskap i seg selv utgjør risiko for tidlig fødsel, men jeg får mange ekstra kontroller og alt ser bra ut så langt. Jeg er 26+4 og forrige uke målte de cervix til enda lenger enn før, merkelig nok, på godt over to cm. Når den er under to cm er det mye større risiko for tidlig åpning. Jeg har også mye arrvev som muligens er en fordel når det gjelder å holde livmorhalsen lukket.

Og bare for å nevne det så må jeg fjerne livmoren min etter denne fødselen, for nå er vi enige om at vi har drøyd det så lenge det går med gjentatte celleforandringer.



Noen kvinner føder bare før termin, noen går alltid over og noen har en god blanding med fødsler både før og etter termin. Kan være greit å være forberedt på at du vil føde tidligere denne gangen også, men ikke vær for «sikker» på det, for da kan det bli tunge og lange uker om du plutselig går til termin eller over!

Får du noen ekstrakontroll pga dette? Lykke til så masse med svangeskapet ditt uansett. Krysser fingrene for deg at livmorhalsen holder seg lukket så lenge som mulig. :Heartred
 
Satt igang 10dager på overtid pga lite fostervann. Konisert 3år før fødselen
 
Fødte ti dager før UL termin, men har dobbelt livmor så det kan også være grunnen til at fødselen startet litt før. Til meg sa legene at konisering har lite å si med dagens moderne metode, der tar de veldig lite av livmorshalsen når de gjør inngrepet ☺️
 
Back
Topp