Fødsel etter konisering. Opplevd problemer?

Sannarita

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Jeg er konisert en gang. Den gang spurte de om jeg planla å få flere barn fordi de ønsker å ta ganske mye. Der jeg lå med beina i været og en adrenalinsprøyte i låret skjønte jeg nok ikke helt hva jeg svarte på. Så heller ikke for meg at jeg skulle ønske barn senere.

Når jeg sist gang var til gyn for et par år siden for å ta ny celleprøve ca 6 år etter koniseringen, sa han at han ikke så noe særlig tegn til koniseringen, og ble litt overrasket når jeg fortalte at de vært inne.

Det må jo være et godt tegn.

Men er det noen her som opplevd problemer sent i svangerskapet pga konisering og trengt ekstra oppfølging eller til og med født for tidlig pga det?

Har født to ganger etter konisering (9 og 11 år etter).
Merket ingenting, og ungene kom 5 og 3 dager før termin, så ikke premature her hvertfall

Jeg er konisert en gang. Den gang spurte de om jeg planla å få flere barn fordi de ønsker å ta ganske mye. Der jeg lå med beina i været og en adrenalinsprøyte i låret skjønte jeg nok ikke helt hva jeg svarte på. Så heller ikke for meg at jeg skulle ønske barn senere.

Når jeg sist gang var til gyn for et par år siden for å ta ny celleprøve ca 6 år etter koniseringen, sa han at han ikke så noe særlig tegn til koniseringen, og ble litt overrasket når jeg fortalte at de vært inne.

Det må jo være et godt tegn.

Men er det noen her som opplevd problemer sent i svangerskapet pga konisering og trengt ekstra oppfølging eller til og med født for tidlig pga det?

Er konisert og har født 1 barn etter koniseringen. Blødde og spottet hele svangerskapet, men vet ikke om det skyldes koniseringen.

Livmorhalsen ble sjekket etter uke 32 synes jeg å huske. Fødselen startet i uke 34 med premature rier. Livmorhalsen var da kort, og avflatet. Var ca 1 cm ved Ul. Riene stoppet opp, og livmorhalsen var omytselig 3 cm noen dager senere.

Vannavgang uke 35, uten rier. Ble satt i gang i uke 36+noe pga lite fostervann.

Usikker på om koniserigen har hatt noe å si. Det skal den visst ikke ha sånn generelt sett, ble jeg fortalt på tidlig Ul (uke 16 eller noe). Fikk målt livmorhals flere ganger da det ble vurdert om det skulle settes på et strikk rundt livmorhalsen.

Født et barn etter konisering. Ingen problemer overhodet.

Man kan få premature rier av det hvis de tar mye. Var inne i fjor selv. Se så de tok såpass lite at det ikke skulle ha noen betydning for å få ett barn til. Her er det litt spesielt også med premature rier på begge barna mine, de kom heldigvis i uke 38+0 og 37+6. Men som de så på sykehuset at hvis de hadde tatt mye nå så hadde det blitt prematur fødsel hvis jeg skulle hatt flere. Jeg har også overtidstermin i uke 39 pga morkake problemer.

Back
Topp