Fødsel allerede?

Bkno5118182

Flørter med forumet
Hei, jeg trenger hjelp fra dere.
De siste dagene har jeg merket veldig "gnaging" der nede. Jeg kan fysisk kjenne når babyen beveger seg i bekkenet, og det kjennes ut som han omtrent kommer ut. Har også merket mye stikninger i underlivet flere ganger i løpet av dagen de siste dagene, i tillegg til sviing der nede.
Var hos jordmor for en uke siden, ingen utslag på urin. Er i uke 32+3 idag. Vet at han ligger med hodet ned, og et stykke ned i bekkenet, men ikke festa.
Noen med noen erfaringer, er fødsel i gang?!

Last edited:
Min søster fortalte om nøyaktig det samme i høst da hun var like langt. Var visstnok vanlig/normalt. Hun fødte på overtid

Jeg ville ringt føden og snakka med dem om det! Er de i tvil tar de deg sikkert inn på en sjekk. Så slipper du å lure.
Lykke til!

Kan være nedpress. Skikkelig ubehagelig og man kan gå sånn leeenge før fødsel starter [emoji6] Har du derimot regelmessige murringer i rygg/mage, blødninger eller smerter ville jeg ikke nølt med å ringe føden!

Høres veldig ut som slik jeg opplevde nedpress med førstemann i 3.trimester. Da følte jeg at han var på vei ut, og jeg hadde mye stikkinger i underliv/nedre del av mage. Jeg fødte kun 3 dager før termin.

Høres ikke ut som fødsel i mine øyne.
Hadde det vært rier etc ville du ha hatt tak i korsryggen og i magen, underlivet ville ikke ha vært en så stor faktor akkurat i starten.
Ta deg en tur på føden hvis du er usikker :-) bedre å dra en gang for mye enn en gang for lite :-)

Det høres ut som nedpress og eventuelt noen nerver som kommer i klem mens babyen skrur seg lengre ned.

Nedpress tenker jeg også. Helt normalt.

Helt normalt! :) Har hatt det sånn som du beskriver i mange uker allerede. Må stoppe opp for det gjør så vondt noen ganger. Ståler og stikker og presser den nede! Og når hun hikker kjennes det noen ganger ut som hun ligger nede i rumpa [emoji28] Nå har kynnerene begynt å ta seg skikkelig opp også, men vet fra sist at det ikke betyr at fødselen trenger å være rundt hjørnet ;)

Kan være nedpress. Skikkelig ubehagelig og man kan gå sånn leeenge før fødsel starter [emoji6] Har du derimot regelmessige murringer i rygg/mage, blødninger eller smerter ville jeg ikke nølt med å ringe føden!
Uff, ja. Om man skal gå sånn i 8 uker til så tenker jeg man er lei på slutten! Men så lenge han holder seg inne lengst mulig, så skal jeg takle alt vondt på forhånd. Takk for svar :-)

Høres veldig ut som slik jeg opplevde nedpress med førstemann i 3.trimester. Da følte jeg at han var på vei ut, og jeg hadde mye stikkinger i underliv/nedre del av mage. Jeg fødte kun 3 dager før termin.
Tusen takk for svar, veldig veldig betryggende at flere har opplevd det samme. Førstegangs her, så har egentlig ingen aning hvordan ting er :-)
Takk igjen for svar :-)

Jeg hadde det også slik i over en måned med forrigemann, fikk helt gangsperre på slutten :bored:

Hatt det slik siden juletider.. så takk å lov at det ikke betyr fødsel ;)

Back
Topp