Fødetråd

SunAndMoon

Glad i forumet
Februarhjertene 2025
Nå nærmer det seg med stormskritt… :love7Kanskje noen små har kommet til verden allerede?!

Her kommer et forslag til fødetråd/info ut fra googling på babyverden sitt forum:

Skriv inn det du har lyst til å dele.

Navn på baby/kjønn:
Dato fødsel:
Født uke+dag:
Termin:
Forløsningsmetode:
Vekt:
Lengde:
Litt om fødselen:

Navn på baby/kjønn: jente Mia
Dato fødsel: 30 des
Født uke+dag: 34+3
Termin:10.februar
Forløsningsmetode: haste keisersnitt
Vekt: 1788g
Lengde: 42cm
Litt om fødselen: spontan vannavgang 04.45, hentet i sykebil grunnet babys leie og navlesnor feste. Hadde ikke rier. Begynte rier aktivt 9-10, ble besluttet keisersnitt innen 30 min fikk komme med en gang så gikk fortere. Ble trøbbel sette spinal men etter 5 forsøk og en overlege ordna det seg.. 12.33 ble hun født i sete/tverrleie.med navlesnor rundt hode en gang.. fikk se henne så inn til intensiv team som ventet slett litt med pusten så hadde cpap i 2døgn . Jeg ble også liggende på intensiv til jeg kunne løfte beina, mens fikk storesøster og mormor komme å se henne på intensiven , siden det hadde vært sykebil så var det godt for storesøster å vite at alt var ok..Ellers alt fint.Jeg mistet en del blod så var på nippet til blodoverføring men fikk en pose jern istedenfor..står på blodfortynnende og litt slikt etter operasjonen. Ble ett litt lengre snitt enn vanlig pga leie på barnet. Er innlagt på intensiven og holder på med spisetrening. Helt uvant ha en baby som vil amme og ha morsmelk.. går veldig fint.. hadde også gulost og fikk behandling ett døgn. Planen og håpe er når hun er fødselvekt og spiser litt selv dra hjem med hjemmesykehus , da er en enda innlagt på intensiven men en får hjemmebesøk av intensiv sykepleier..

Vedlegg

• IMG_5268.jpeg
    IMG_5268.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 39
Last edited:
Navn på baby/kjønn: Anja/jente
Dato fødsel: 04.01.2025 - 00.51
Født uke+dag: 33+2
Termin: 23.02.2025
Forløsningsmetode: hastekeisersnitt
Vekt: 1725g
Lengde: ikke målt
Litt om fødselen: var på svangerskapskontroll. Hadde høyt blodtrykk og utslag på urinprøve, etter et par timer etter innleggelse ble diagnoser svangerskapsforgiftning satt.
Hadde først god effekt av blodtrykksmedisiner. Men kl 21, hadde jeg massive kramper i nedre del av kroppen. Etter 2 timer ble det konkludert at de ikke klarte å kontrollere situation. Det ble da valgt å ta keisersnitt ASAP. Et team på 8 stk satte nåler og kanyler og gudene vet i alle mulige kroppsdeler. Etter en time fikk de blodtrykket dit de ville og det var rett til operasjon med full narkose. De hadde ikke tid til å vente på lokalbedøvelse heller. Samboer rakk å komme 10 min før den lille frøkna var ute. Hun er så liten og født så tidlig at hun er ble sendt på overvåking på barneavdelingen. Jeg ble sendt til intensiv og samboer til føden. Fikk endelig sett henne for et par timer siden.
At noe så lite, søtt og nydelig kan bli så dødelig for meg er helt uforståelig.
De lille er koblet til Cpap for hjelp med utvikling av lunger

Vedlegg

• image0000031(1).jpg
    image0000031(1).jpg
    81,1 KB · Visninger: 77
Navn på baby/kjønn: Anja/jente
Dato fødsel: 04.01.2025 - 00.51
Født uke+dag: 33+2
Termin: 23.02.2025
Forløsningsmetode: hastekeisersnitt
Vekt: 1725g
Lengde: ikke målt
Litt om fødselen: var på svangerskapskontroll. Hadde høyt blodtrykk og utslag på urinprøve, etter et par timer etter innleggelse ble diagnoser svangerskapsforgiftning satt.
Hadde først god effekt av blodtrykksmedisiner. Men kl 21, hadde jeg massive kramper i nedre del av kroppen. Etter 2 timer ble det konkludert at de ikke klarte å kontrollere situation. Det ble da valgt å ta keisersnitt ASAP. Et team på 8 stk satte nåler og kanyler og gudene vet i alle mulige kroppsdeler. Etter en time fikk de blodtrykket dit de ville og det var rett til operasjon med full narkose. De hadde ikke tid til å vente på lokalbedøvelse heller. Samboer rakk å komme 10 min før den lille frøkna var ute. Hun er så liten og født så tidlig at hun er ble sendt på overvåking på barneavdelingen. Jeg ble sendt til intensiv og samboer til føden. Fikk endelig sett henne for et par timer siden.
At noe så lite, søtt og nydelig kan bli så dødelig for meg er helt uforståelig.
De lille er koblet til Cpap for hjelp med utvikling av lunger
Gratulerer så mye :Heartred dette har gått fort skjønner jeg! Så bra at dere er blitt godt ivaretatt på sykehus! Håper alt står bra til og at dere får en fin barseltid:love7

Back
Topp