Fødetråd

Dato født: 25.09.24
Født i uke: 38
Termin: 10.10.24
Klokken: 21.40
Kjønn: Gutt
Vekt: 2750
Lengde: 46
Smertelindring: Epidural
Fødselshistorie: måtte igangsettes grunnet svangerskapsforgiftning
Han ble født 46cm, 2.750kg ☺️ han er liten men veldig skjønn

De satt igang med ballong og prøvde med tabletter, det gikk langsomt så de sprakk fostervannet og da startet det for fullt. Fra de tok vannet frem til han kom så tok det 2,5-3 timer. aktiv fødsel med rier fra kl 7 til 21:40 så kom han. Da jeg var 10 cm så presset jeg bare i 7 minutter og da kom han ut
Det gikk bedre enn forventet. Jeg gruet meg veldig. Jeg fikk epidural og ble helt smertefri men den hjalp bare selve riene ikke det presset i fødselskanalen, det var den værste delen
måtte heller ikke sy mye, men jeg var inne i fødselstuen ganske lenge etter at han kom. Mistet to liter blod og er fortsatt innlagt siden jeg ikke er friskmeldt enda
Gratulerer så mye:Heartred

Dato født: 26.09.24
Født i uke: 37+4
Termin: 16.10.24
Klokken: 16:52
Kjønn: gutt
Vekt: 3110
Lengde: 49
Smertelindring: epidural som ikke rakk å virke særlig før han var ute
Fødselshistorie: slimproppen gikk dagen før planlagt igangsetting. Ble da lagt inn på kvelden samme dag pga tidligere styrtfødsel.
Satt i gang med oksytocin-drypp morgenen etter, og at de tok vannet, 3 timer etter at vannet gikk ble han født i styrtfødsel med kun 4-5 pressrier. Alt vel med meg og baby, og kun en liten rift. Klipte navlestrengen selv denne gangen :Heartblue

Dato født:14.10.24
Født i uke:39+3
Termin:21.10.24
Klokken:10.55
Kjønn:jente
Vekt:3800g
Lengde:51cm
Smertelindring:Spinal bedøvelse
Fødselshistorie: planlagt keisersnitt
Alt gikk som planlagt grunnet grad 4 rift med førstemann. Kunne ikke har gått bedre. Ikke mye smerte i etterkant heller.

Last edited:
Navn på barnet: Juliet
Dato født:14.10.24
Født i uke:39+3
Termin:21.10.24
Klokken:10.55
Kjønn:jente
Vekt:3800g
Lengde:51cm
Smertelindring:Spinal bedøvelse
Fødselshistorie: planlagt keisersnitt
Alt gikk som planlagt grunnet grad 4 rift med førstemann. Kunne ikke har gått bedre. Ikke mye smerte i etterkant heller.
Sniker fra juni/juli. Fikk dessverre rift grad 4 selv, og må derfor ha pks ved et eventuelt nytt barn. Hvordan gikk det med deg etter riften? Når bestemte du deg for å bli gravid igjen og hvordan gikk det å være gravid? Kroppen har jo virkelig fått kjørt seg. Du må bare svare om du vil altså! Har ikke funnet så mange med samme skade som meg selv :Heartred

Fantastisk å høre at du hadde en fin opplevelse. Gratulerer så mye!! :love017

Sniker fra juni/juli. Fikk dessverre rift grad 4 selv, og må derfor ha pks ved et eventuelt nytt barn. Hvordan gikk det med deg etter riften? Når bestemte du deg for å bli gravid igjen og hvordan gikk det å være gravid? Kroppen har jo virkelig fått kjørt seg. Du må bare svare om du vil altså! Har ikke funnet så mange med samme skade som meg selv :Heartred

Fantastisk å høre at du hadde en fin opplevelse. Gratulerer så mye!! :love017
Det gikk bra etter riftet, men tok lang tid å komme seg i form. Ble veldig ubestemt til å med en uke før pks, men angrer ikke å følge anbefaling fra helsepersonell. Vi ble gravid igjen fem år etter førstemann, men bare tilfeldig..ikke mye planlagt utifra riftet.

Vår lille oktoberbaby hadde hastverk, og kom frisk og fin allerede i juli :love2

Født i uke: 30+5
Termin: 5. oktober
Vekt: 1800 g
Lengde: 43 cm
Smertelindring: Ingen
Ble sittende å se på alle terminforumene bakover for å se etter nick jeg husker igjen å h ha vært i IKM grupper med og ble veldig glad jeg fant denne posten og at gutten kom frisk og fin selv om tidlig ❤️ Håper alt er bra med dere ❤️

Dato født: 26.09.24
Født i uke: 37+4
Termin: 16.10.24
Klokken: 16:52
Kjønn: gutt
Vekt: 3110
Lengde: 49
Smertelindring: epidural som ikke rakk å virke særlig før han var ute
Fødselshistorie: slimproppen gikk dagen før planlagt igangsetting. Ble da lagt inn på kvelden samme dag pga tidligere styrtfødsel.
Satt i gang med oksytocin-drypp morgenen etter, og at de tok vannet, 3 timer etter at vannet gikk ble han født i styrtfødsel med kun 4-5 pressrier. Alt vel med meg og baby, og kun en liten rift. Klipte navlestrengen selv denne gangen :Heartblue
Så koselig å se igjen nick man har vært i IKM grupper med og at alt er bra ❤️

Så koselig at du har sett etter :love7 ser du og venter en liten spire i mai??? Gratulerer!! ❤️
Tusen takk ❤️ og det samme til deg med lille på plass utenfor ❤️ går det bra med dere?

Ja får håpe den klamrer seg fast denne gangen, er hvertfall to uker lenger enn sist så krysser fingrene ❤️ alt bra på ul på fredag 10+6 så håper håper :)

Navn på barnet: Evina
Dato født: 11.10.24
Født i uke: 40+2
Termin: 12.10.24
Klokken: 14.38
Kjønn: jente
Vekt: 3370
Lengde: 34 cm (var i seteleie, målt fra hode til stumpen)
Smertelindring: lystgass og epidural (senere narkose)
Fødselshistorie: Datteren min var i seteleie, var på vendingsforsøk, men hun hadde festet seg. Jeg gikk for vaginalt fødsel. Vannet gikk på kvelden og jeg ble hentet av ambulanse pga fare for navlestrengklem. Fødsel3n var i gang dagen etter, da hadde jeg 7-8 cm åpning, men etter 6-7 timer hadde jeg ikke lenger rier. I tillegg så var CTGen hennes stabil, derfor ble der vurdert å ta keisersnitt. Heldigvis var jeg forberedt på at seteleie kunne ende opp med akuttkeisersnitt, så jeg var ikke så lei meg. I løpet av 20 min ble jeg lagt i narkose, for jeg fikk ikke nok bedøvelse av epidural alene, og datteren min var født.
Jeg var på intensivavdelingen i flere timer etter fødsel, sleit veldig med oppblåsthet og smerter. Når jeg endelig fikk treffe datteren min, var det gråt og gledestårer hun ble lagt på brøstet mitt. I tillegg til operasjonen, fikk jeg skjedeinfeksjon, så nå går jeg på antibiotikakur. Heldigvis går det bedre for hver dag som går

Dato født: 05.09.24
Født i uke:36+1
Termin: 05.10.24
Klokken:21.51
Kjønn:gutt
Vekt:2925
Lengde:49.5
Smertelindring: Narkose og epidural etterpå
Fødselshistorie: skulle inn på sjekk på føden, når de koblet på CTG viste den for lav fosterlyd, så rommet ble fylt opp med leger, det ble trykket akutt alarm og jeg ble kastet på en seng og løpt av gårde med. Ankom operasjon hvor de stod klare og reiv av meg klærne trykket en maske i ansiktet mitt også våknet jeg på intensiv 5 timer senere.

:

Vår lille oktoberbaby hadde hastverk, og kom frisk og fin allerede i juli :love2

Født i uke: 30+5
Termin: 5. oktober
Vekt: 1800 g
Lengde: 43 cm
Smertelindring: Ingen

Så fint og lese at dere har den lille hos dere :Heartred Min holdt seg inne liiitt lenger enn din, ble født i uke 32+3.
håper alt står bra til med dere

Tusen takk ❤️ og det samme til deg med lille på plass utenfor ❤️ går det bra med dere?

Ja får håpe den klamrer seg fast denne gangen, er hvertfall to uker lenger enn sist så krysser fingrene ❤️ alt bra på ul på fredag 10+6 så håper håper :)
Ja det går bra med oss, litt overveldet da vi plutselig har fått overleverelse av ny leilighet, bygging av kjøkken, flytting og besøk midt oppi fødsel (alt dette var planlagt i mai men har blitt forsinket). Pluss litt sykdom fra barnehagen... Så rimelig sliten men veldig glad ❤️

Ååå så fint! Krysser alt jeg har for at den klamrer seg fast denne gangen :love017 hvordan gikk det på ultralyd?

Navn på barnet: Arya Hermine
Dato født: 16/10
Født i uke: 38+2
Termin: 31/10
Klokken: 17.12
Kjønn:  Jente
Vekt: 3970gr
Lengde: 52cm
Smertelindring: ingen

Vedlegg

• 20241031_221058.jpg
    20241031_221058.jpg