Fødetråd

Poojenta

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Høsthjerter 2017
Marshmallows2021
Aprilspirene 2024❤️
Jeg lager en fødetråd her på åpent forum også.

Skriv inn det du vil.

Navn på baby:
Dato fødsel:
Født uke+dag:
Termin:
Fødested:
Forløsningsmetode:
Litt om fødselen:
 
Last edited:
Navn på baby: Elvira
Dato fødsel: 2.4.24
Født uke+dag: 40+4
Termin: +1
Fødested: SUS
Litt om fødselen: Riene startet 17.00 den 1. klokken 10 neste morgen kom jeg inn på sykehuset med 6cm åpning. Etter 4 timer der var jeg bare på 7-8 cm og mini var stresset. Fikk riedempende og epidural. En time etterpå hadde ingenting skjedd, hun stresset fortsatt og da ble det akutt keisersnitt.

Alt bra med både henne og meg nå :Heartpink
 
Navn på baby: Elvira
Dato fødsel: 2.4.24
Født uke+dag: 40+4
Termin: +1
Fødested: SUS
Litt om fødselen: Riene startet 17.00 den 1. klokken 10 neste morgen kom jeg inn på sykehuset med 6cm åpning. Etter 4 timer der var jeg bare på 7-8 cm og mini var stresset. Fikk riedempende og epidural. En time etterpå hadde ingenting skjedd, hun stresset fortsatt og da ble det akutt keisersnitt.

Alt bra med både henne og meg nå :Heartpink
Gratulerer :Heartred Da var vi der samtidig faktisk! Jeg hadde time kl 10 også.
 
Gratulerer :Heartred Da var vi der samtidig faktisk! Jeg hadde time kl 10 også.
Jeg også! Bare til terminkontroll. Kom til en grusom lege! Hadde ikke lest journalen min så endte i et skikkelig dårlig møte for meg hvor jeg nå skal inn til min jordmor i dag og bare få luftet hode.

Jeg er jo ikke overhode moden heller så dette blir overtids baby.

Gratulerer til dere som har født!
 
Navn på baby: Elvira
Dato fødsel: 2.4.24
Født uke+dag: 40+4
Termin: +1
Fødested: SUS
Litt om fødselen: Riene startet 17.00 den 1. klokken 10 neste morgen kom jeg inn på sykehuset med 6cm åpning. Etter 4 timer der var jeg bare på 7-8 cm og mini var stresset. Fikk riedempende og epidural. En time etterpå hadde ingenting skjedd, hun stresset fortsatt og da ble det akutt keisersnitt.

Alt bra med både henne og meg nå :Heartpink

Gratulerer så masse :love017 Og nydelig navn :Heartred
 
Jeg også! Bare til terminkontroll. Kom til en grusom lege! Hadde ikke lest journalen min så endte i et skikkelig dårlig møte for meg hvor jeg nå skal inn til min jordmor i dag og bare få luftet hode.

Jeg er jo ikke overhode moden heller så dette blir overtids baby.

Gratulerer til dere som har født!
Var det han pappas beste vestkant legen? :rolleyes: Litt rødhåra relativt ung lege?
 
Var det han pappas beste vestkant legen? :rolleyes: Litt rødhåra relativt ung lege?
Nei en ung kvinnelege. Jeg var hos jm nå og hun var ikke fornøyd med behandlingen jeh fikk. Jeg har time på sus igjen på fredag. Håper jeg slipper å bruke den. Da blir det nok igangsettelse med mindre det er skjedd mer modning
 
Nei en ung kvinnelege. Jeg var hos jm nå og hun var ikke fornøyd med behandlingen jeh fikk. Jeg har time på sus igjen på fredag. Håper jeg slipper å bruke den. Da blir det nok igangsettelse med mindre det er skjedd mer modning
Lurer på om jeg traff samme lege som deg i forrige uke da jeg var inne på en ctg og ultralyd-sjekk. Hadde ikke lest papirene mine, og jeg prøvde forklare at jeg trengte ordentlig info for psykens del pga traume i barndommen (overgrep fra tidlig barndom og oppover i oppveksten, noe som er tydelig skrevet om i papirene mine). Dama presiserer og latterliggjøre meg og på en negativ måte snakke om at «psykisk sett» måtte jeg da bare forberede meg for ikke å gå noe konkret igangsettelse dato av henne den dagen værtfall. Gikk fra føden nedbrutt og sa til mannen min at jeg ikke vil føde der likevel. Har ikke noe valg da, blir for langt til Flekkefjord. Men håper jeg aldri møter den legen igjen
 
Lurer på om jeg traff samme lege som deg i forrige uke da jeg var inne på en ctg og ultralyd-sjekk. Hadde ikke lest papirene mine, og jeg prøvde forklare at jeg trengte ordentlig info for psykens del pga traume i barndommen (overgrep fra tidlig barndom og oppover i oppveksten, noe som er tydelig skrevet om i papirene mine). Dama presiserer og latterliggjøre meg og på en negativ måte snakke om at «psykisk sett» måtte jeg da bare forberede meg for ikke å gå noe konkret igangsettelse dato av henne den dagen værtfall. Gikk fra føden nedbrutt og sa til mannen min at jeg ikke vil føde der likevel. Har ikke noe valg da, blir for langt til Flekkefjord. Men håper jeg aldri møter den legen igjen
Ja mye mulig. Hun var og veldig avskrudd med meg. Veldig rutine og ikke noe empati! Jeg var også inne pga psykisk oppfølging. Så det var jo «waste» of time sånn sett
 
Nei en ung kvinnelege. Jeg var hos jm nå og hun var ikke fornøyd med behandlingen jeh fikk. Jeg har time på sus igjen på fredag. Håper jeg slipper å bruke den. Da blir det nok igangsettelse med mindre det er skjedd mer modning
Årh jeg tror jeg vet hvem du snakker om, jeg ble først sendt feil så satt å ventet utenfor og da kom det ei ut fra legekontoret som svarte meg sykt grinete når jeg bare spurte om noe enkelt.
 
Navn på baby: Adrian
Dato fødsel: 4.4.24
Født uke+dag: 40+4
Termin: +1
Fødested: SUS
Litt om fødselen: var på kontroll på helsestasjonen det JM undersøkte og strippet. Fikk regelmessige murringer 10 min etter jeg gikk derifra. Reiste hjem og ba mannen om å hente meg. Reiste til sykehus og fødte. 25 min aktiv fødsel og min 3 styrtfødsel .
 
Dato fødsel: 5.April 2024
Født uke+dag: 38+3
Termin: 19.April
Fødested: Ringerike Sykehus
Litt om fødselen: Hadde 3 netter med kraftige maserier hele natten. Litt roligere på dagen. Slimproppen gikk 4 kvelden. Fikk komme inn til sykehus for kontroll da jeg trodde vannet gikk. Det hadde ikke gått, men hadde allerede en 4-5cm åpning og rier på 4-5minutter. Ble lagt inn med en gang i aktiv fødsel. Kom inn på sykehuset kl 03 og hun var ute kl 9:30.
 
Navn på baby: Arthur
Dato fødsel: 06.04.24
Født uke+dag: 41 + 0
Termin: +4
Fødested: SUS
Litt om fødselen: Ble satt i gang med ballong etter eget ønske klokken 12. Den falt ut 1800 og vi kom inn på føden. Da var jeg moden nok til å ta vannet og det ble tatt 2100. Vi ble lagt inn på fødestue og riene kom godt i gang. Vi ba om epidural og det fikk vi fort. Riene fortsatte og i 3 tiden var det på tide å trykke. Han kom ut som stjernekikker 0412
 
Navn på baby: Ubestemt
Barn nr: 3
Kjønn: Jente
Dato fødsel: 07.04.24
Født uke+dag: 41+1
Termin: 02.04.24
Fødested: SUS
Forløsningsmetode: Vaginal
Vekt: 3,9kg
Lengde: 50cm
Litt om fødselen: Startet med rier samme dag som planlagt igangsettelse 41+0, riene tok seg opp gjennom dagen, rundt kl 20-21 var jeg i aktiv fødsel, fikk epidural på grunn av stormrier som var effektiv frem mot det nærmet seg slutten, da gikk riene ned i lårene og var ganske vonde, rett over midnatt var hun ute. Følte det revnet fra A til Å, men det var bare litt skrubbsår. Fikk ett lite sting.
 
Navn på baby: Ubestemt
Barn nr: 3
Kjønn: Jente
Dato fødsel: 07.04.24
Født uke+dag: 41+1
Termin: 02.04.24
Fødested: SUS
Forløsningsmetode: Vaginal
Vekt: 3,9kg
Lengde: 50cm
Litt om fødselen: Startet med rier samme dag som planlagt igangsettelse 41+0, riene tok seg opp gjennom dagen, rundt kl 20-21 var jeg i aktiv fødsel, fikk epidural på grunn av stormrier som var effektiv frem mot det nærmet seg slutten, da gikk riene ned i lårene og var ganske vonde, rett over midnatt var hun ute. Følte det revnet fra A til Å, men det var bare litt skrubbsår. Fikk ett lite sting.
Yay! Da var hun her:talk017
 
Back
Topp