Fødetråd

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Fødetråd har for alvor blitt aktuelt her inne ❤️

Her skriver du inn når babyen er født. I denne tråden skal det KUN være fødsler, ikke kommentér her. Vi kan ha egen kommentar- og gratulasjonstråd :)

Termin:
Født dato/uke:
Fødested:
Kjønn:
Lengde:
Vekt:
Hodemål:
Navn:
Søsken:
Om fødselen:
Evt. bilde:
 
Termin: 21/2-18
Født: 27/11-17 i uke 28
Fødested: Rikshospitalet
Kjønn: 2 gutter
Lengde: 32 og 35 cm
Vekt: 811 og 1142 g
Hodemål: 24 og 26,5 cm
Navn: Emanuel og Emelian
Ingen søsken
Om fødselen: Katastrofekeisersnitt grunnet tidlig vannavgang i uke 20 og navlesnorprolaps hos tvilling1.
 
Last edited:
Termin: 27.01.18
Født dato/uke: 12.01.18 (38+2)
Fødested: Ringerike Sykehus
Kjønn: Jente
Lengde: 49 cm
Vekt: 3050 gram
Hodemål: 34 cm
Navn: Amelia
Søsken: Nei
Om fødselen: Styrtfødsel med litt dramatikk, men sitter igjen med en veldig god opplevelse.
 
Termin: 21.02.18
Født dato/uke: 13.01.18, 34+6
Fødested: SUS
Kjønn: gutt / gutt
Lengde: 45 / 42
Vekt: 2636 /2134
Hodemål: 33 / 31
Navn: B / S
Søsken: En katt :)

Om fødselen: Vannet gikk tilfeldigvis akkurat da jeg kom inn på føden ifm. en kontroll :hilarious: Ble lagt inn og utpå kvelden fikk jeg litt kynnere/rier men ikke særlig ubehagelige. Neste morgen hadde jeg knapt sovet og begynte å få ganske vonde menssmerter sammen med kynnerne/riene (var aldri sikker på hva det var), men ingen hadde sjekket meg siden jeg kom pga infeksjonsfare etter vannet går.. De klarte ikke bestemme seg for om eg var i fødsel ut fra CTG så til slutt sjekket de meg og jeg var 8 cm! :hilarious: Utpå dagen fødte jeg med epidural som fungerte 100%, nesten litt for godt fordi jeg kjente ikke riene og pressbehov når jeg til slutt fikk en frist på meg på å få dem ut.. Det gikk heldigvis til slutt, og tror jeg var utrolig heldig med hele fødselen for jeg ser nesten ikke hva som kunne gått bedre. Tenkte bare dele litt fordi det nok er mange som er bekymra for fødsel men det kan altså gå veldig fint! Hver fødsel er jo så forskjellig, så hold dere positive jenter! :happy:

Evt. bilde:
 
Termin: 12.02.2018
Født dato/uke: 24.01.2018
Fødested: NLSH Bodø
Kjønn: Jente
Lengde: 48cm
Vekt: 3125g
Hodemål: 34 cm
Navn: ?
Søsken: 0
Om fødselen: Vannet gikk kl 01, og kl 08.53 ble hun født. Hadde epidural og lystgass som smertelindring. 1.grads rift (4sting). Kjapp fødsel, og godt var det :)
 
Termin: 11.02.18
Født dato/uke: 24.01.18 / 37+6
Fødested: Tønsberg
Kjønn: Jente
Lengde: 51 cm
Vekt: 3790 g
Hodemål: 36 cm
Navn: S
Søsken: Nei
Om fødselen: Startet med vannavgang rett over midnatt hjemme i senga. Etter ca 20 min kom det rier som innen en time ble etablerte. Vi reiste inn og fikk konstatert 3 cm åpning kl 02. Gode og effektive rier hele veien. Fikk lystgass hele veien og etterhvert Epidural, som virket kun ensidig og som kanskje burde vært satt tidligere.
Hun kom ut 08:30 etter 15 minutter med pressing.
Ingen store skader på mor, men fikk sydd noen små rifter. Totalt åtte timer fra vannavgang til forløsning. Stolt førstegangs som har vært heldig med forløpet :)
Evt. bilde:
 
Termin: 1.02.18
Født dato/uke: 25.01.18/39+3
Fødested: Ahus
Kjønn: Jente
Lengde: 51cm
Vekt: 3390gr
Hodemål: 35
Navn: Amalie
Søsken: En storesøster
Om fødselen: Ble satt igang på tirsdag grunnet svangerskapskløe. Gått med maserier siden ballongkateter ble byttet med tråd på onsdag. I går gikk alt veldig fort. Ble flyttet til føden 18.30 grunnet kapasitetsproblemer, hadde da kun 3cm åpning, og etter en runde på treningsball sa det "klokk" i bekkenet, da begynte de ordentlige riene. Lystgass ble redningen og da pressetrangen kom så kom lillesøster på 4 press kl.20.21 [emoji108] Vondt og intenst, men heller 2 timer enn 12 som forrige gang[emoji4]
Evt. bilde:
 
Termin: 11.02.18
Født dato/uke: 25.01.18 / 38+0
Fødested: Elverum
Kjønn: jente
Lengde: 50 cm
Vekt: 3920g
Hodemål: 36
Navn: K
Søsken: søster
Om fødselen: Planlagt keisersnitt som gikk helt fint!
Evt. bilde:
 
Termin: 20.02.18
Født dato/uke: 27+4, 31.01.18
Fødested: Helgeland sykehus, Mo i Rana
Kjønn: jente
Lengde: 47
Vekt: 2920
Hodemål: 33
Navn: A
Søsken: to katter
Om fødselen: startet med at vannet gikk 06.35, fikk komme inn på føden 08.30. Klokken 11 hadde jeg 8 cm og 13.45 var hun ute. Måtte klippes og syes noen sting, men har ikke vondt noen steder. Fødselen var tung og litt skummel, men når hun var ute kom hun med ett plopp og i en full fart!
Evt. bilde:
 
Termin: 8.2.18
Født dato/uke: 29.1.18 uke 39+0
Fødested: Ullevål
Kjønn: gutt
Lengde: 50cm
Vekt: 3325g
Hodemål:
Navn: Helmer
Søsken: Søstre på 12 og 7, bror 1 1/2 år
Om fødselen: Skulle egentlig føde på Abc, dro inn for sjekk på grunn av mistanke om langvarig vannavgang. Det ble bekreftet og fikk beskjed om at jeg måtte settes i gang i løpet av dagen pga infeksjonsfare. Var både skuffet over å ikke få føde på Abc og lettet fordi jeg hadde hatt vonde maserier i fire dager og var helt utslitt. Så da bar det ned på vanlig fødeavdeling, ble sjekket og hadde åpning på 3 cm og veldig moden, ble tøyd til 4-5 cm. Fikk fødestue og drypp kl.21.40. Riene bygde seg sakte men sikkert opp, men jeg kjente at de ikke var effektive nok. Ble sjekket 23.32, hadde da fremdeles bare 4 cm og jeg tenkte at dette kom til å ta tid. Så reiste jeg meg opp og fikk noen sinnsykt heftige stormrier kastet over meg. Ropte på epidural, men kjente på neste ri at baby var på vei ut! Fikk krøpet opp i senga og lille Helmer ble født fra knestående i fødesenga nøyaktig 10 minutter etter sjekken på 4 cm. Han var ute på to pressrier. Jeg var lettere traumatisert rett etterpå, definitivt de ti verste minuttene i mitt liv, men i etterkant var det godt å bli så fort ferdig. Jeg fikk ingen rifter og var oppe og gikk rett etterpå. Dro hjem fra sykehuset etter 12 timer, nå nyter vi av lille Helmer og livet som firebarnsforeldre. :) ❤️
Evt. bilde:
 
Termin: 02.02
Født dato/uke: 22.01/ uke 38+6
Fødested: St.Olavs
Kjønn: Jente
Lengde 51cm
Vekt: 4020gram
Hodemål: 34cm
Navn: Lille O
Søsken: 2 storesøstre på 8 og 1 år
Om fødselen: Planlagt keisersnitt pga tidligere skulderdystoci
 
Termin: 12.02
Født dato/uke: 1.2
Fødested: bærum
Kjønn:jente
Lengde:51
Vekt: 3980
Navn: k
Søsken: nei
Om fødselen:jeg fikk en reaksjon på medikamenter ved igangsetting. Vannet gikk ca12.40, sammen med kraftige rier, ble sendt rett til fødestua. Derifra rett til operasjonstua for keisersnitt. Jenta var ute 01.52, velskapt og fin.
Evt. bilde:
 
Termin: 12.02
Født dato/uke: 06.02. uke 39+4
Fødested:
Kjønn: Jente
Lengde: 46
Vekt: 2810
Hodemål: 33
Navn:
Søsken: Ja
Om fødselen: Rask og fin fødsel :)
 
Termin: 22/2
Født dato/uke: 08.02 .18 . Uke 38+3
Fødested: Kalnes
Kjønn: jente
Lengde: 48 cm
Vekt: 3463 g
Hodemål: 34 cm
Navn: Lilly Emmeline
Søsken: 6 stk. 2 storebrødre og 4 søstre
Om fødselen: igangsetting. Tok tid å få i gang . Men tok ca 10 min fra 4 cm til ho var ute .
Evt. bilde:
 
Back
Topp