Fødetråd

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Begynner å bli aktuelt for flere i denne termingruppen også :)

Her skriver du inn når babyen er født. I denne tråden skal det KUN være fødsler, ikke kommentér her.

Termin:
Født dato:
Fødested:
Kjønn:
Lengde:
Vekt:
Hodemål:
Navn:
Søsken:
Om fødselen:
Evt. bilde:
 
Begynner å bli aktuelt for flere i denne termingruppen også :)

Her skriver du inn når babyen er født. I denne tråden skal det KUN være fødsler, ikke kommentér her.

Termin: 15.januar
Født dato: 02.desember
Fødested: SØ Kalnes
Kjønn: Gutt
Lengde: 46cm
Vekt: 2323g
Hodemål:
Navn: foreløpig navnløs
Søsken: jente på 8 og gutt på 5
Om fødselen: prematur
Evt. bilde:
 
Begynner å bli aktuelt for flere i denne termingruppen også :)

Her skriver du inn når babyen er født. I denne tråden skal det KUN være fødsler, ikke kommentér her.

Termin: 03.01.2018
Født dato: 15.12.2017
Fødested: St. olavs Trondheim
Kjønn: Jente
Lengde: 48cm
Vekt: 3370kg
Hodemål: 35cm
Navn: Tuva
Søsken:
Om fødselen: Hadde egentlig pks tirsdag 19/12. Kjente noe som minnet om vannavgang tirsdag 12.12 men var veldig usikker da det kun kom litt og litt.
Dro inn på sjekk onsdag den 13.12 og de avkfeftet vannavgang. Dro hjem og hadde fortsatt maserier/ mye tyntflytende utflod og menssmerter.
Skulle inn på forsamtale til pks fredag den 15.12. Hadde fortsatt maserier/menssmerter og økt nedpress men tenkte ikke mer over dette. Kom på sykehuset og snakka men jm, lege og anestesilege. Skulle på do imellom jm og legesamtale og da hadde det kommet blod i trusa. Ble sjekket nok en gang og de kunne bekrefte vannavgang og begynnende rier[emoji33]
Så ble da lagt inn med en gang og det ble bestemt at ks skulle taes samma dag grunnet vannavgang.
Fikk tildelt rom, lagt inn kateter og fikk veneflon. Da var klokka 11.00 og ks skulle bli tatt kl.13.00.
Klokka ble 13,14 og etterhvert 15 og fortsatt lå vi og venta. Var visst noe akutt så jeg ble ikke tatt før kl.21.00 på kvelden. Da må jeg innrømme jeg var rimelig sulten da jeg ikke hadde spist siden kl.07.00 på mårran.
Mn 21.00 ble jeg kjørt ned og lille prinsessa kom til verden kl.22.10[emoji178]
Alt gikk så rolig og fint for seg og vi var oppe på barsel rundt midtnatt[emoji3]
Evt. bilde:
1a442be9f8cd0ccaa081877a024d218a.heic
 
Termin: 10 januar 2018
Født dato: 12 desember 2017
Fødested: NLSH
Kjønn: Gutt
Lengde: 47
Vekt: 2960
Hodemål: 32
Navn:
Søsken: nei
Om fødselen: Trodde jeg hadde litt kraftige kynnere, kontaktet jordmor som undersøkte meg og da hadde jeg 4 cm åpning. Ble sykebil til sykehuset og grunnet lang reiseveg var JM med. Fremme på sykehuset konkluderte de med 7-8 cm åpning uten å sjekke (grunnet utvikling av formen på turen til sykehuset, veldig erfaren JM). Spurte etterhvert om de kunne sjekke, var da 9-10 cm eller noe. Vannet gikk helt på slutten og trykket vel ca 15 minutter tror jeg. Fra vi kom frem til sykehuset til baby var ute tok det 2 1/2 timer :) hvorfor baby ville ut så tidlig vet vi ikke :)
Evt. bilde:
 
Termin: 3. Januar
Født dato: 18. Desember
Fødested: st olavs
Kjønn: jente
Lengde: 47 cm
Vekt: 2.700 g
Hodemål: 32 cm
Navn: ikke bestemt
Om fødselen: rier kl to om natten som jeg først trodde var mageknip. Tok seg opp og kl 06 var vi på sykehuset. 3 cm åpning på formiddagen en gang og plutselig en time senere var det full åpning og pressriene begynte. Født rett før kl 14:00. Hadde så heftige og hyppige veer at jeg ikke fikk noen pauser, ville ha epidural men rakk det ikke så det ble en fødsel al naturale :)
 
Termin: 2 januar 2018
Født dato: 28 desember 2017
Fødested: Bergen
Kjønn: jente
Lengde: 49
Vekt: 3490
Hodemål: 34
Navn: Mia Eliza
Søsken: gutt 1år, jente 5år, (far sin side jente 22år og gutt 25år)
Om fødselen: slimproppen gikk kl 1400. Ringte føden 1900 hadde nedpress men ikke rier.
Rier startet ca.kl 2000 ringte føden igjen kl 2230 ble bedt om å komme. Vannet ble tatt 03:55 og 4:25 ble hun født med navlestreng hardt rund halsen. Fikk score 7, 8 og 10. Allerede ammet. Hadde melk på puppen.
Evt. bilde2017-12-28 07.12.20.jpg
 
Termin: 30.12.17
Født dato: 21.12.17
Fødested: Rikshospitalet
Kjønn: gutt
Lengde: ukjent (seteleie)
Vekt: 3505g
Hodemål: 37,5cm
Navn: Hedin
Søsken: nei
Om fødselen: Planlagt keisersnitt
 
Termin: 29/12
Født: 2/1
Fødested:
Kjønn: Jente
Lengde: 52 cm
Vekt: 3950 g
HO: 36 cm
Søsken:

Om fødselen: Vannet gikk rundt midnatt, dro til KK om morningen. 3 cm åpning. To timer senere 5 cm åpning. 1 time etter sjekken var hun født!
 
Last edited:
Termin: 10.01.18
Født dato: 04.01.18
Fødested: Sus
Kjønn: jente
Lengde: 50cm
Vekt: 4260g
Hodemål: 36cm
Navn: Amelia Konstanse
Søsken: Leonora 4 år
Om fødselen: fikk et par rier ca8.30 og på 3 ria begynte vannet og gå. hadde tette rier hele veien men etter 30min kjente jeg hun sank ned så da var det å hive seg i bilen og kjøre. ankom føden 9.10 og 09.27 så hadde jeg henne i armene [emoji173][emoji173][emoji173][emoji173]
Evt. bilde: meget stolt storesøster[emoji173][emoji173]
0036af08d488744635629dc8e5fd0808.jpg
 
Termin: 24.12
Født dato: 03.01
Fødested: KK
Kjønn: gutt
Lengde: 52cm
Vekt: 3505
Hodemål: 35cm
Navn: ikke fått ennå
Søsken: bror 11, søster 9 og søster 5

Om fødselen: riene startet ca 01:30. De kom med ca 2 min mellom. Tok tiden i ca 1,5 time før jeg ringte kk. Ville ikke ringe for var så usikker på om det var rier eller maserier etter strippingen tidligere på dagen. Men ringte siden de begynte å komme med 1 min mellom. Fikk beskjed om å komme inn med en gang pga kjappe fødsler tidligere. Kom opp på KK kl 03:30. Hadde da kun 2-3cm åpning og riene kom hvert min så med kun noen sek opphold i mellom. Jordmor tøyde litt for å se on det hjalp litt. Foreløpig var riene helt greie. Men økte fort i styrke etter hun hadde tøyd. Så hun tappet i badekaret. Ble sjekket igjen kl 05:00 og hadde da kub 5cm åpning. Ble så skuffet. For fødselen tok så mye lengre tid enn jeg hadde sett for meg. Kl 07:00 kom det en ny jordmor og da ble jeg sjekket på ny. Så gjett om jeg ble lei meg når hun kunne fortelle at etter 2 timer med rier uten pauser ikke hadde gjort noe særlig på åpningen. Kun gått opp til 6cm. Spurte om hun kunne ta vannet. På neste rie rev hun over arrvevet etter koniseringen og da åpnet det seg helt og pressriene startet. Men de kom ikke så ofte. Så kl 07:30 startet de skikkelig og kl 08:02 kom han til verden :) syns de kunne gjort noe med arrvevet med en gang. For var jo dette som gjorde åpningstiden tregere. Men alt i alt gikk det jo fort allikevel. Ingen rifter så måtte ikke sy. Reiste hjem litt seinere på dagen. Så nå bare nyter vi tiden hjemme :)


Evt. bilde:
 
Termin: 04.01
Født dato: 03.01
Fødested: KK Bergen
Kjønn: Jente
Lengde: 51 cm
Vekt: 3345 g
Hodemål: 34 cm
Navn: A [emoji175]
Søsken: ingen
Om fødselen:
Var en traumatisk og lang opplevelse dessverre. Får vurdere å ta det i et eget innlegg når jeg klarer det, begynte å skrive her men er nok fremdeles i sjokk [emoji22]
Men en ting er sikkert, mange av jordmødrene på føde 2 på KK er fantastiske! (Og et par helt på trynet... men men)
 
Termin: 04.01
Født dato: 03.01
Fødested: KK Bergen
Kjønn: Jente
Lengde: 51 cm
Vekt: 3345 g
Hodemål: 34 cm
Navn: A [emoji175]
Søsken: ingen
Om fødselen:
Var en traumatisk og lang opplevelse dessverre. Får vurdere å ta det i et eget innlegg når jeg klarer det, begynte å skrive her men er nok fremdeles i sjokk [emoji22]
Men en ting er sikkert, mange av jordmødrene på føde 2 på KK er fantastiske! (Og et par helt på trynet... men men)

Gratulerer så mye.

Trist å høre at du fikk en traumatisk opplevelse.
Håper mammafølelsene tar overhånd og at barseltiden blir desto bedre, at den lille vil lege den vonde opplevelsen din.
 
Termin: 04.01
Født dato: 03.01
Fødested: KK Bergen
Kjønn: Jente
Lengde: 51 cm
Vekt: 3345 g
Hodemål: 34 cm
Navn: A [emoji175]
Søsken: ingen
Om fødselen:
Var en traumatisk og lang opplevelse dessverre. Får vurdere å ta det i et eget innlegg når jeg klarer det, begynte å skrive her men er nok fremdeles i sjokk [emoji22]
Men en ting er sikkert, mange av jordmødrene på føde 2 på KK er fantastiske! (Og et par helt på trynet... men men)

Huff, del gjerne når du klarer det [emoji173]️ skal føde på kk selv når hun jeg har i magen er klar for å komme ut! [emoji33]
 
Termin: 1/2
Født dato: 7/1
Fødested: ahus
Kjønn: gutt [emoji170]
Lengde: 47 cm
Vekt: 2505 g
Hodemål: 33 cm
Navn: har ikke fått noe enda
Søsken: ingen
Om fødselen: ble lagt inn På sykehuset onsdag 3/1 med symptomer på svangerskapsforgiftning. Lå med ctg mange timer hver dag. På lørdag var babyen veldig rolig og de nevnte keisersnitt. Til slutt ble det masse liv i han og de var fornøyde. Startet søndagen med ctg og plutselig var rommet fullt av folk. De lurte på om mannen min var her, for de hadde kommet fram til at babyen hadde det best med å komme ut med en gang. Mannen var heldigvis på vei, han rakk akkurat å komme inn og gi meg et kyss før jeg ble kjørt til operasjon.
De strevde masse, men klarte ikke sette bedøvelse i ryggen, så jeg måtte i narkose. Kl 11.02 kom en frisk og fin baby :)
Jeg våknet på tur til oppvåkningen og fikk beskjed om at babyen hadde det bra. Jeg hadde skyhøyt blodtrykk så fikk ikke dra derifra før det var under kontroll. Fikk beskjed om at mann og barn skulle komme på besøk. Etterhvert fikk jeg beskjed om at babyen hadde veldig lavt blodsukker så han ble lagt inn på nyfødt intensiven. Tilslutt fikk mannen komme til meg med mobil og briller, og masse bilder av verdens fineste baby! Og endelig etter 10 timer ble jeg stabil nok til å kunne komme over i en rullestol, måtte ha med intravenøst, blodtrykksapparat og to sykepleiere men da fikk jeg endelig se og holde babyen min [emoji176] vi er fortsatt på sykehuset og håper på å komme hjem om noen dager :)

Evt. bilde:
137d90cfec6b18d9eca0f124ee29718b.jpg
 
Last edited:
Back
Topp