Fødestue el barselavdeling?

Litle Lady

Glad i forumet
Skal dere på en fødestue el barselavdeling? Her hos oss har de bare det de kaller fødestue. De tar bare "normale" fødsler og mn får lystgass og ikke annet.. synes ikke det virker så fristende... kunne tenke meg å ha muligheten i det minste til å få sppinalbedøvelse ol.,  når jeg skal føde...[8|] Men samtidig har jeg ikke lyst til å legge meg ut på en flere timers kjøretur til nermeste alternativ for dette heller..[&o]

jeg ville føde på såkalt fødestue sist, men fikk ikke noe valg dessverre da jeg fikk svangerskapsforgifting. det er kun de som har et helt normalt svangerskap til termin sonm kan føde der, så når alt kommer til alt kan vi ikke bestemme det selv....
(jeg fødte uten smerteslindring overhodet så kunne like godt vært på fødestue)[:@]
også måtte jeg ligge på barsel etterpå og ikke på pasienthotellet som man kan hvis alt er "normalt".
denne gangen SKAL jeg ha eget rom og familierom. ikke F*** om jeg lar min 1 år gamle datter være alene hjemme med pappa da. hun er så avhengig av meg nemlig og får ikke sove om jeg ikke er her.....sist delte jeg rom med en som hadde en kjempebaby på 5 kg og som gren og gren fordi hun skulle ha mat hver 3. time (de må visst det for å holde vekta når de er så store), mens min tulla sov fint, men jeg fikk IKKE hvilt ut der...

Jeg bryr meg egentlig ikke om hvor jeg føder.. mange som absolutt skal på storken i bergen osv..der du får dobbelseng osv.. men må ærlig si at jeg nok driter i omgivelsene den dagen likevel, legge nok ikke merke til noe ting annet enn meg selv hehe.. Jeg skal ikke ha noen smertelindrende greier, så har nok å tenke på hehe[:)][:)][:)]

jeg skal verfall IKKE på noe fødeloft/fødestue! Blir det noenlunde like rier som sist,skal jeg ha epidural.. tidlig!

ORIGINAL: cilly

jeg skal verfall IKKE på noe fødeloft/fødestue! Blir det noenlunde like rier som sist,skal jeg ha epidural.. tidlig!

signerer [:D] ikke at jeg har født før,men kommer ikke på tale å ikke ha epidural!!

ORIGINAL: Krisp

Off ikke si sånn.. gruer meg så j**** [:o] hehe håper alt går bra..

Ops sorry[:)] men jeg hadde bare aldri født uten bedøvelse. mange greier det, men jeg skal ikke være en av dem som er så tøffe å absolutt SKAL føde uten noen ting smertelindring. Vertfall ikke første fødsel. Alle har forskjellige rier, forskjellig styrke på riene og det er stor forskjell i hvor lang tid en fødsel tar.
Min mor fødte uten og kjente såvidt riene..(mamma jeg tror jeg har rier, sa hun) Mens jeg har veldig vonde rier.

ORIGINAL: _my_

signerer [:D] ikke at jeg har født før,men kommer ikke på tale å ikke ha epidural!!

Luuurt valg![;)] 

Jeg vil føde på ABC klinikken på Ullevål... [:D]
Har kjempe lyst på vannfødsel igjen...! Var så bra sist gang..!
Rekommenderer det sterkt [;)]
Hadde nesten ingen smerter i det hele tatt og fødseln var over på 3 timer,
eg brukte ikke noen smertelindring [:)]

ORIGINAL: # Wilmas Mamma #

Høres ut som en drømmefødsel!![:)] Jeg brukte 3 dager(!) med veldig mye smerter konstant.
Håper det går like greit for deg denne gangen og da, snuppa![:D]

ORIGINAL: # Wilmas Mamma #

Høres ut som en drømmefødsel!![:)] Jeg brukte 3 dager(!) med veldig mye smerter konstant.
Håper det går like greit for deg denne gangen og da, snuppa![:D]

Ja, di sier det! hehe.. Håper virkelig på en drømmefødsel igjen...!
Di på sykehuset sa til meg at: - Neste gang du skall føde da må du love å
komme in tidligere!!! Du er som gjort til å føde barn [:)]

3 dager!!!??? Så lenge... Stakkar deg! Da skjønner jeg at du vil ha epidural...
Men som regel går det litt fortere med nr 2 da [;)]

når eg sa at det gjorde litt vondt var allerde fødsel igang så var ikke snakk om bedøvelse da engang.
fra vannet gikk til baby var ute tok det 2,5 timer og ingen revning eller noe. Er vel det de kaller føsdemaskin[:D]

Sjøv om det var grusomt vondt sist så trur eg at eg vil føde uten smerte stillende denne gangen også.. ( TRUR eg [:D] )

Back
Topp