Fødested

Snuskeguri

Glad i forumet
Septemberlykke 2021
Jeg har ikke satt opp fødested på termintråden, da jeg er veldig usikker på praksis nå. Jeg ved begge tidligere svangerskap blitt henvist til samme sykehus, men praksis har endret seg en del siste år, så det har seg vel sånn at vi egentlig sogner et annet sted. MEN kan jeg likevel bestemme at jeg ønsker meg dit jeg har blitt henvist tidligere? Som fritt sykehusvalg? Min fastlege har tidligere ved annet tilfelle overkjørt meg mtp henvisning (annet tilfelle) annet sted enn ønsket...
 
Det er fritt sykehusvalg så du kan bli overført til ønsket sykehus. De kan avslå om de har kapasitetsproblemer, men regner ikke med det blir noen problem:)
 
Du kan søke det du ønsker ja :) Nærmest for meg er Ullevål, men jeg vil føde på Ahus som sist!
 
Jeg er også usikker på hvor jeg ender, vi flytter til sommeren midt mellom to sykehus så spent på hvor jeg skal føde :wideyed:
 
Usikker her og. Håper på det nærmeste sykehuset, men om det bare bittelitt risiko involvert, så må jeg lengre unna....
 
Usikker her og. Håper på det nærmeste sykehuset, men om det bare bittelitt risiko involvert, så må jeg lengre unna....
Lurer på om vi kan være sånn i samme situasjon. Altså på ene stedet skal en være helt avklart for å kunne føde, andre stedet sendes de som det kan være risiko med eller om det oppstår noe underveis. Fødte du der du valgte sist?
 
Lurer på om vi kan være sånn i samme situasjon. Altså på ene stedet skal en være helt avklart for å kunne føde, andre stedet sendes de som det kan være risiko med eller om det oppstår noe underveis. Fødte du der du valgte sist?
Fødte på nærmeste sykehus (der jeg ville ja), men pga komplikasjoner ble nyfødt baby sendt direkte til det andre/større sykehuset. Jeg ble sendt etter 12 timer senere og måtte bli der et døgn før vi fikk komme tilbake og ha barsel på første sykehuset.
 
Fødte på nærmeste sykehus (der jeg ville ja), men pga komplikasjoner ble nyfødt baby sendt direkte til det andre/større sykehuset. Jeg ble sendt etter 12 timer senere og måtte bli der et døgn før vi fikk komme tilbake og ha barsel på første sykehuset.
Ja, men har en risiko ved et svangerskap får en ikke føde på det ene sykehuset her. Godt å kunne få barseltida der du ønsket iallefall :)
 
Ja, men har en risiko ved et svangerskap får en ikke føde på det ene sykehuset her. Godt å kunne få barseltida der du ønsket iallefall :)
Samme her.. var ikke noe risiko svangerskap jeg hadde. Gikk bare litt galt under fødsel..
 
Back
Topp