Fødested

Småsnakk

Forelsket i forumet
*Aprilbaby 2018*
JuniJubel2021
Hei! Nokon som har synspunkt på kva for sjukehus ein bør velge?

Det står mellom A-hus, Kalnes og Ullevål for meg. Alle er ca like langt unna. Hadde sist ein rask fødsel utan smertelindring.

Vil gjerne vere ein stad der jordmødre har tid og far kan overnatte

Kva avgjorde kor du søkte om plass og korleis fann du informasjonen du trong?
 
Hei! Nokon som har synspunkt på kva for sjukehus ein bør velge?

Det står mellom A-hus, Kalnes og Ullevål for meg. Alle er ca like langt unna. Hadde sist ein rask fødsel utan smertelindring.

Vil gjerne vere ein stad der jordmødre har tid og far kan overnatte

Kva avgjorde kor du søkte om plass og korleis fann du informasjonen du trong?

Vet ikke med Kalnes, men Ahus har lystgass, det har ikke Ullevål. De har også badekar på alle fødestuene, men det er kanskje vanlig?
 
Jeg fødte på Ullevål sist og kommer til å gjøre det denne gangen også. De har ikke lystgass og heller ikke badekar på alle rommene(vet ikke om de har det på ABC, kanskje).

Var veldig fornøyd med føden, hyggelige jordmødre, barnepleiere og leger :) Hotellet bar litt preg av lav bemanning (fødte i påsken da, så mulig det var en del på ferie). Fikk ikke så god hjelp til amming før en av de eldre garden kom inn til meg på dag 5, men far får jo være med om man kommer på hotellet og det var veldig viktig for meg og hovedgrunnen til at jeg valgte Ullevål den gang :)
 
Jeg fødte på Ullevål sist og kommer til å gjøre det denne gangen også. De har ikke lystgass og heller ikke badekar på alle rommene(vet ikke om de har det på ABC, kanskje).

Var veldig fornøyd med føden, hyggelige jordmødre, barnepleiere og leger :) Hotellet bar litt preg av lav bemanning (fødte i påsken da, så mulig det var en del på ferie). Fikk ikke så god hjelp til amming før en av de eldre garden kom inn til meg på dag 5, men far får jo være med om man kommer på hotellet og det var veldig viktig for meg og hovedgrunnen til at jeg valgte Ullevål den gang :)
Er også veldig fornøyd med Ullevål, selvom det ikke var lystgass eller badekar der. Flotte jordmødre og leger, følte meg veldig godt ivaretatt. Sønnen vår ble syk, og vi måtte ligge en stund på sykehuset, og de var helt supre mot oss! Far fikk til og med sove over på barselavdelingen sammen med meg første natten (noe som ikke er vanlig prosedyre). Utenom det fikk han være med oss hele tiden, bare ikke de resterende nettene jeg var innlagt på barsel.
Anbefaler Ullevål på det sterkeste :happy:
 
Hei! Nokon som har synspunkt på kva for sjukehus ein bør velge?

Det står mellom A-hus, Kalnes og Ullevål for meg. Alle er ca like langt unna. Hadde sist ein rask fødsel utan smertelindring.

Vil gjerne vere ein stad der jordmødre har tid og far kan overnatte

Kva avgjorde kor du søkte om plass og korleis fann du informasjonen du trong?

for meg var lystgass veldig viktig. Jeg tilhørte Ullevål, men søkte om ahus pga lystgass. Ellers er jo ahus veldig renslig og fint/nytt.
 
Jeg hadde min første fødsel på ahus med badekar som smertelindring, hadde en lang, men perfekt fødsel.. Var så fornøyd med ahus, på tross av jeg ble sendt hjem i aktiv fødsel etter vannavgang.. Barn nr 2 ble født i utlandet der vi bor og og jeg drømmer om å kunne føde på ahus igjen.. Var virkelig en helt annen trygghet der.. I Danmark ble jeg sendt hjem 4 timer etter fødsel....
 
Back
Topp