Fødested

Luttenutt

Glad i forumet
Julibarna 2019
Juligull2021
Jeg går kun til fastlege i dette svangerskapet, er nå 29+4. På sist kontroll spurte jeg om det er noe jeg må huske å søke om, hun sa nei tror ikke det og jeg aner ikke om hun har søkt om fødested eller ikke. Føler det er sent å gå til jordmor nå, eller er det normalt med kun en time der? Klarer å lese meg greit opp, men kjenner jeg begynner å stresse med om alt er under kontroll. Hva om det ikke er søkt, hva gjør jeg da?
 
Hei!


Det er ikke for sent å gå til jordmor, mange velger en kombinasjon. Så ta kontakt med helsestasjonen din. Om man må søke om fødeplass eller ikke varierer veldig fra sted til sted og hvilket sykehus du hører til. Men har du vert på rutine ultralyd på sykehuset regner jeg med det er i orden. Jeg ville evt ringt til sykehuset for å forhørt meg.


Ellers er det blodprøver som skal vert tatt i starten av svangerskapet, evt signering av farskap hvis du og barnefar ikke er gift, og søknad til nav ang fødselspermisjon.


Jeg forstår du begynner å stresse når du lurer på om alt er på plass, et stress du skulle ha sluppet. Anbefaler deg på det sterkeste og ta kontakt med sykehuset og jordmor der du bor så du kan få svar på alle dine spørsmål.


Masse lykke til!
 
Back
Topp