Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
bor i fr.stad, men har hørt om så mye galt som har skjedd på fødeavdelingen her at jeg begynner å tenke på å velge ullevål eller rikshospitalet.. For min del blir det KS så ikke så farlig med litt avstand.
Er det noe man bør gjøre relativt fort? :S Jeg har legetime først i uke 11.*sett inn ymse banneord* jeg har glømt å søke fødeplass! Fikk ikke legetime før uke 12, men fikk beskjed om at jeg kan søke selv. Vil til Ullevål pga nærhet og gode erfaringer fra sist. Håper det ikke er forseint allerede :-o
Hvis du helst vil til et fødested som blir "fullbooka" (veit bare at det gjelder Ullevål, Riksen også, resten kjenner jeg ikke situasjonen for) er det lurt å søke tidlig. Forrige gang søkte fastlegen for meg i uke 10 ca, og det gikk greit å få plass, men da kom det en vinterbaby. Det aner meg at trykket er liitt større i august..Er det noe man bør gjøre relativt fort? :S Jeg har legetime først i uke 11.
Nei jeg tror vanligvis fastlegen gjør det på første time, men hvertfall i Oslo er de mest populære fødestedene fulle i populære fødemåneder, så man risikerer å måtte dra lengre avgårde. Nå er det vanligvis ikke så stor krise å kjøre f.eks. til Bærum eller Ahus, sammenliknet med avstandene mange andre steder i landet, men for oss er Ullevål så mye mere praktisk at jeg håper å få plass der.Visste ikke at man måtte søke fødested. Hmm. Stavanger her hvertfall
Veit ikke, regner med at det står på sykehusets sider, men tar ikke sjansen på å surfe innom der her jeg sitter i sofaen hos svigers og prøver å bevare hemmeligheten til uke 12. Da blir det enda noen dager før jeg får søkt.Og hvordan søker man hvis man skal gjøre det selv?![]()