Fødested, hva hadde DU gjort?

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Jeg har tre steder og velge mellom.

Kongsberg er 25minutter unna, men om det skjer noe da så må vi med helikopter til Drammen. Koseligere fødestue og nærmere hjemme.

Drammen er 60minutter unna, der har dem mulighet til og ta handling uansett hva som skjer. Mere upersonlig og vanskligere og få besøk. (Fødte her sist pga risiko, og flyttet til Kongsberg dagen etterpå. Syns hele opplevelsen ble litt dempa grunnet dette)

Skien er også 60minutter unna, men denne er egentlig uaktuel grunnet dåårlig erfaring. Er også elendig kjørevei iforhold til Kongsberg/Drammen.

Jeg har til nå hatt et normalt svangerskap og ingenting tilsier at noe skal gå galt, men slik vet man jo aldri. Hva hadde DU valgt?

Jeg hadde tatt det som var nærmest. Hadde følt meg litt tryggere, og slipper da å planlegge avreise og sånn.

Jeg hadde tatt det som var nærmest. Hadde følt meg litt tryggere, og slipper da å planlegge avreise og sånn.

Selv om du da risikerer og bli sendt med helikopter om noe går galt? Var i aktiv fødsel i 32timer sist, så har d nok ikke så travelt :p

Jeg er så usikker, hvaaaa om noe går galt og barnet kunne blitt reddet om vi var i Drammen. Men d er jo ikke så ofte noe slikt skjer.

Er liksom ikke slik man må tenke el da, at det kan gå galt. Men skjønner at det er vanskelig. Jeg kan jo velge mellom tre steder....elverum, lillehammer el gjøvik. Elverum som da er nærmest, og har valgt å føde der. Skulle det gå noe gat, så må jeg uansett bli sendt med ambulanse el hellikopter til lillehammer el ullevåll. Men jeg valgte da elverum, siden jeg og har født der to ganger, gått bra begge gangene og har fått en super sevice ser :)

Tror jeg ville valgt Kongsberg dersom det ikke på forhånd er noe som tilsier en dramatisk fødsel.

Jeg ville også valgt Kongsberg. Så fikk det heller blitt helikoptertur. Men ser dilemmaet.

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

Hadde nokk valgt Drammen :) bedre og kjøre lengere enn å risikere å måtte ta en helikopter tur om noe skulle gått gærnt.. Å når det e snakk om bare en time kjøre er det jo ikke så langt da :)

Jeg har født i Skien og har ikke noe negativt å si om det.
Hva er du misfornøyd med der?

Jeg har hatt tre raske og ukompliserte fødsler da :D

Neste fødsel trenger ikke bli lik den forrige, du kan risikere å få en rask og ukomplisert fødsel.
Så om du bestemmer deg for Drammen, kan det hende du ikke rekker frem?

Back
Topp