Føder man tidligere andre og tredje gang tro.....?

1980

Elsker forumet
Hvordan er det med dere som har flere barn? Når det er kort tid mellom fødslene, mindre enn 2 år, er det da mer sannsynlig at man føder tidligere? F.eks om man gikk over med første, får man nærmere termin med neste? Det stemmer iallefall for 2 venninner av meg som gikk 10-12 dager over med første. Nr 2 kom rett før termin og på termin. Håper håper....
 
Det stemmer ikke med alle dessverre.. Mitt søskenbarn fikk første barn 2uker før termin.. hennes andre barn kom nesten 2uker på overtid..!

Men statistisk sett føder fleregangsfødende tidligere (tror jeg)

Krysser fingrene for det vertfall!
 
Dette spurte jeg jm om på ul-en. Jeg fødte 2 dager over termin sist, og spurte om det da var sannsynlig at jeg kunne gå langt på overtid denne gangen. Hun sa det godt kunne skje, men at det nok var lite sannsynlig. De fleste følger sitt eget mønster, men graviditetene kan skille seg ut.. ;P

Har ikke så mange venninner med flere barn å sammenligne med, men ene som har to fikk sine 14 og 11 dager på overtid, og andre fikk sine tre 2,3 og 1 uke før termin.. :) I rett rekkefølge..
Håper denne blir ganske lik den forrige for min del! :) 
 
Jeg også har hørt de fleste følger sitt eget mønster dersom alt forløper normalt.. Dvs man skal ha ca lik svangerskapslenge for sine egne svangerskap. Noen ganger vil det være avvik, men det kan da være for eksempel at termindatoen ikke er regnet helt rett.

Jeg skal ha nr 3 og fikk de to første 1) fire dager etter UL termin og 1 dag før mens termin 2) 4 dager før UL termin og 2 dager før mens termin ca
Regner med at også nr 3 kommer tett på termin! Men har også hørt at nr 3 er en luring, så er spent .. :)
 
Får håpe på det, føler det er når en går over termin og på overtid mye plager oppstår..
ut kommer ungen uansett
 
Håper ikke jeg føder noe tidligere nei, da storebror kom 10 dager før tiden! Kan gjerne gjøre det samme denne gangen. for det var ingen som rakk å spørre om "jeg ikke skulle dra snart" og videre i den duren. :) Overrasket alle når de fikk bildemelding med junior på :P
 
Samme her! Bare at eg fikk 12 dager før! Og da misser vi jo de ukene! Håper hun kommer på termindagen hihi :) Har så mye oppussing i huset som skal bli ferdig før hun kommer!:)

Exentrica skrev:
Håper ikke jeg føder noe tidligere nei, da storebror kom 10 dager før tiden! Kan gjerne gjøre det samme denne gangen. for det var ingen som rakk å spørre om "jeg ikke skulle dra snart" og videre i den duren. :) Overrasket alle når de fikk bildemelding med junior på :P


 
babisene kommer når de kommer Jeg fikk guten min 2 dager før termin, men tror ikke nr2 kommer tidligere av den grunn.

Men jeg anbefaler akupunktur, alle de jeg kjenner som bar fått det har født før eller på termin. Jeg kommer til å bruke det denne gangen ogsnå i håp om å slippe overtid.
 
jeg fødte min 5 uker før termin, var helt flott det. Han var klar for verden, og stor og sterk (3052 gr).
Så kan godt føde 1 mnd før denne gangen også ;)
 


KiNiZ skrev:
babisene kommer når de kommer Jeg fikk guten min 2 dager før termin, men tror ikke nr2 kommer tidligere av den grunn.

Men jeg anbefaler akupunktur, alle de jeg kjenner som bar fått det har født før eller på termin. Jeg kommer til å bruke det denne gangen ogsnå i håp om å slippe overtid.



De kommer når de kommer ja... elsker å høre det fra de som føder til termin:p forøvrig gikk jeg til modningsakup fra uke 35 og hadde en 42 timers fødsel 10 dager på overtid. Så det virker absolutt ikke på alle!
 
Håper ikkje den lille kommer tidlegare enn storesøster. Ho kom 3veker fyre termin på dagen.(men var passe stor 3020g og 49cm lang) Bare h*n kjem fyre termin er eg fornøgd og ikkje alt for tidlegt.
 
Jeg fødte 1 uke før termin med nr 1 og gikk 4 dager over med nummer 2. Regner med at nummer 3 kommer rundt termin, enten noen dager før, på termin, eller noen dager etter.

Med nummer 2 ble jeg strippet av jordmor dagen etter termindato og Maja ble født 2 dager senere.

Så går jeg over termin også denne gang, skal jeg strippes!
 


1980 skrev:
Hvordan er det med dere som har flere barn? Når det er kort tid mellom fødslene, mindre enn 2 år, er det da mer sannsynlig at man føder tidligere? F.eks om man gikk over med første, får man nærmere termin med neste? Det stemmer iallefall for 2 venninner av meg som gikk 10-12 dager over med første. Nr 2 kom rett før termin og på termin. Håper håper....


første mann kom 4 dager over tia i følge ultermin,men seinar etter menstermin.. nr 2 kom på menstermin alltså 5 dager for termin
 


1980 skrev:


KiNiZ skrev:
babisene kommer når de kommer Jeg fikk guten min 2 dager før termin, men tror ikke nr2 kommer tidligere av den grunn.

Men jeg anbefaler akupunktur, alle de jeg kjenner som bar fått det har født før eller på termin. Jeg kommer til å bruke det denne gangen ogsnå i håp om å slippe overtid.



De kommer når de kommer ja... elsker å høre det fra de som føder til termin:p forøvrig gikk jeg til modningsakup fra uke 35 og hadde en 42 timers fødsel 10 dager på overtid. Så det virker absolutt ikke på alle!


jeg og fikk modnings akupunktur i flere uker, og så gikk jeg på føden 3 dager før termin og fikk av jordmor, hun satte igangsettings nåler tror jeg, som funker om du er moden nok:-)
 
Snuppa kom 8 dager etter ul termin, men på menstermin. Jeg ble strippet 3 ganger. Hadde ikke noe effekt. Det var bare jævlig vondt. Fødselen tok 37 timer, med litt under 4 timer med pressrier. Tror ikke noe på at det vil bli lettere denne gangen.
 
De to første kom dagen før fastsatt termin og nr tre kom fem dager før.
Så tror ikke det er noen automatikk i det, nei...
De kommer vel når de er ferdig-baka :p
 
Back
Topp