Fødeproviant..

Har født 4 ganger før og aldri hatt med meg verken vått, eller tørt :)
Har nok ikke med noe spiselig denne gang heller. Kommer til, og glemme det når alt setter inn hehe. Spiser aldri når jeg er i fødsel...
Men får prøve, og ha med noen iskalde Nestle white peach for tørsten. Det sprang mannen, og kjøpte dagen etter jeg hadde født sist

Whaaaat?? Er det sant. Så bra da. Da skal jeg ha med meg litt, Heheh. Kvikk lunsj er jo såååå godt. Spurte du de angående mat under fødsel, eller sa de det til deg?
Jeg spurte, har ikke født før, men tenker at det krever jo mye energi og var litt bekymret for hvordan jeg skulle få det i meg uten å spise noe med masse sukker i seg. Ser mange skriver at de ikke har klart å få i seg noe særlig. Jeg blir kjempe gretten og trett når blodsukkeret er lavt så noe må jeg få i meg, men så ikke for meg å knaske knekkebrød mellom riene :D Godt å endelig få det en har hatt lyst på lenge uten å ha kunne spist det. Blir nok en pakke risbrød også tenker jeg, eeeeelsker sjokolade :D

Jeg spurte, har ikke født før, men tenker at det krever jo mye energi og var litt bekymret for hvordan jeg skulle få det i meg uten å spise noe med masse sukker i seg. Ser mange skriver at de ikke har klart å få i seg noe særlig. Jeg blir kjempe gretten og trett når blodsukkeret er lavt så noe må jeg få i meg, men så ikke for meg å knaske knekkebrød mellom riene :D Godt å endelig få det en har hatt lyst på lenge uten å ha kunne spist det. Blir nok en pakke risbrød også tenker jeg, eeeeelsker sjokolade :D
Ser for meg oss med svangerskapsdiabetes med beina i støttene, gulrot i den ene hånda og stangselleri i den andre:p :D

Så bra. Jeg må iallfall ha glukosedrypp under fødsel, så sånn sett er det jo like greit å fikse den biten selv. For energi må vi ha. Nå ble jeg kjempe glad. Da skal jeg også ha noe sjokolade med meg. Elsker sjokolade her også.

Med første holdt jeg på i 33 timer og ville ikke ha verken spise eller drikke. Ble "tvinga" i saft og fikk en del væske intravenøst. Med nr 2 hadde jeg bestemt meg for å spise og drikke, så hadde med nøtter, energidrikker og sjokolade. Innstillinga var en helt annen denne gangen:) Men jeg rakk ingenting, da han var ute under to timer etter jeg kom på sykehuset:) Men sjokoladen var himmelsk etterpå:)

Eg har kjøpt ripssaft, min favoritt! Det er en saft eg ikkje kjøper ofte da den koster en del, så nå unner eg meg det!:P Forrige fødsel gikk så fort at eg trur ikkje eg drakk noko ein gang. Så føler på meg at eg ikkje trenger å ta med så masse mat/snacks til fødselen:-)

Sist gang orket jeg ikke tanken på mat. Ei heller ikke drikke. Men nå fikk jeg intravenøst med væske, fordi jeg var så dehydrert, så fikk i meg væske sånn sett. Men jeg tror ikke jeg spiste noen det første halve døgnet etter fødselen. Var alt for mange overveldende følelser og inntrykk:p Men denne gangen blir det keisersnitt, og ettersom jeg må faste fra midnatt, så regner jeg med at jeg kommer til å være sulten etterpå. Så tenker jeg tar med noen energibarer, nøtteblandinger. Ellers får mannen gå ned i kiosken å kjøpe det som evt. frister der og da :)

Sist hadde jeg med hjemmebakte ostehorn. Fikk ikke spist mye, men noen smakebiter av og til. Derimot kom det godt med til mannen min ;) Drakk litt saft underveis og noen druer. Tar nok med meg noe hjemmebakt nå også..

Eg har kjøpt ripssaft, min favoritt! Det er en saft eg ikkje kjøper ofte da den koster en del, så nå unner eg meg det!:p Forrige fødsel gikk så fort at eg trur ikkje eg drakk noko ein gang. Så føler på meg at eg ikkje trenger å ta med så masse mat/snacks til fødselen:)
Siden jeg leste dette tidligere kjøpte jeg ripssaft nå i kveld:D takk for tips!

Her var det kun frukt som fristet under fødselen hvertfall! Så det er min anbefaling:) Fikk servert et nydelig fruktfat under fødselen, det kunne ikke smakt bedre! Frisk, saftig frukt var aldeles nydelig, ingenting annet som fristet her i gården hvertfall..

Back
Topp