Fødeproviant..

EvigOptimist

Betatt av forumet
Hva har dere tenkt til å ta med til sykehuset for å spise før og under selve fødselen? Trenger tips!

Jeg tør ikke stole på at sykehusmaten frister når jeg trenger påfyll, og som førstegangs er det ikke så lett å vite hva man egentlig har lyst på når man føder..

Jeg har pakket ned små nøtteposer, proteinbar/new energy også har jeg noen matmuffins i frysern jeg tenkte å hive med om jeg kommer på det i farten :)

Selv om min første fødsel varte i vel 30 timer, så var mat det siste jeg tenkte på. Men drikke med sukker (så enkelt som saft) gir uant energi! Og det får man på sykehuset under fødselen. Så sist pakket jeg ikke med mat og drikke, og gjør det heller ikke denne gang. Ihvertfall på KK er de behjelpelig med denslags under fødselen.

Har aldri hatt med noe, men første gangen tok det veldig lang tid, så da fikk jeg et knekkebrød fra kantina da epiduralen virket. Var ikke så gira på p spise, men de mente jeg burde siden vi hadde holdt på så lenge :) Kanskje jeg tar med en energidrikk :)

Tenkte å bake grove ostehorn, ha de i frysen og ta de opp når det hele starter :-) om ikke til meg så har vertfall samboer noe å spise under fødselen :-)
Har sv.skapsdiabetes så kan vel ikke spise så mye snacks akkurat.. Derfor grove horn :-)

For min del er det helt vanvittig viktig med næring, spiser hver 2 time til vanlig :) men jeg er operert i magesekken og får i meg kun små mengder om gangen, så jeg er jo litt "spesialtilfelle". Blir vertfall kjempedårlig om jeg ikke får i meg næring, siden jeg allerede balanserer på en tynn linje der, så jeg må nok bare spise litt under fødselen :p

Sist var jeg altfor kvalm til å få i meg fast føde, så blir energidrikk og saft denne gangen. Kanskje jeg også skal rappe en av de smoothie-posene vi av og til kjøper til 3-åringe :-)

Tenkte å bake grove ostehorn, ha de i frysen og ta de opp når det hele starter :-) om ikke til meg så har vertfall samboer noe å spise under fødselen :-)
Har sv.skapsdiabetes så kan vel ikke spise så mye snacks akkurat.. Derfor grove horn :-)
Har også svangerskapsdiabetes, fått klarsignal fra sykehuset til å spise hva jeg vil under fødselen :) Kvikklunsj og kjekt here I come :D

Tror jeg ender opp med å ta med altfor mye av litt av hvert jeg, både søtt, salt og sunt. :P

Samboeren er både godtemoms og matvrak, så om jeg ikke orker å spise det kan han gomle det i seg ;)

Enig med mange over. Ikke lyst på mat i mine 3 døgn jeg holdt på. Men sukkerholdig drikke, tvang jeg i meg og så lurt da man lett kan kaste opp av smertene.

Men ville anbefale deg å pakke ned det du evt. har craving på :-) Eller kanskje noe friskt, som frukt.

Har også svangerskapsdiabetes, fått klarsignal fra sykehuset til å spise hva jeg vil under fødselen :) Kvikklunsj og kjekt here I come :D
Whaaaat?? Er det sant. Så bra da. Da skal jeg ha med meg litt, Heheh. Kvikk lunsj er jo såååå godt. Spurte du de angående mat under fødsel, eller sa de det til deg?

Jeg har aldri hatt lyst på noe under fødslene selv om jeg normalt må spise relativt ofte for å ikke "gå tom". Fikk saft og det holdt. Men skal si jeg var sulten etter fødselen! Maten de kommer med fra sykehuset da, er HELT fantastisk! Den ene av barna fødte jeg i åtte-tiden på kvelden, spiste godt av sykehusmaten til kvelds, men midt på natten våknet jeg og var så sulten som jeg omtrent aldri har vært. Var veldig glad jeg da hadde en Snickers liggende i bagen, så jeg har tatt med en nødmat-ting i tilfelle etter den gangen. Da holder jeg frem til vellingen kommer i 06-tiden.

Jeg har aldri hatt lyst på noe under fødslene selv om jeg normalt må spise relativt ofte for å ikke "gå tom". Fikk saft og det holdt. Men skal si jeg var sulten etter fødselen! Maten de kommer med fra sykehuset da, er HELT fantastisk! Den ene av barna fødte jeg i åtte-tiden på kvelden, spiste godt av sykehusmaten til kvelds, men midt på natten våknet jeg og var så sulten som jeg omtrent aldri har vært. Var veldig glad jeg da hadde en Snickers liggende i bagen, så jeg har tatt med en nødmat-ting i tilfelle etter den gangen. Da holder jeg frem til vellingen kommer i 06-tiden.

Det er jo tidenes treningsøkt, så ikke rart man er sulten etterpå☺️

Spiste ingenting sist og tror ikke jeg gjør det nå heller. Har jo ingen matlyst. Hvis det blir noe tar jeg en banan eller noe der.. Og drikker mye!

Back
Topp