Fødeplass

Føler jeg sniker, men er gravid -men veeeeldig tidlig. Tenker dog mye på det.

Må føde en plass med Nyfødtintensiv, så da utgår lokalsykehuset.
Veldig lyst å føde på St.Olav for hvis det blir Nyfødtintensiv vil vi være samlet, men jeg vil ha planlagt keisersnitt akkurat i den tiden jeg ble innlagt med gutten vår vi mistet.
Med Ålesund ble jenta vår liggende på Nyfødtintensiv alene, jeg på barsel og mannen på hotell 5-10 min unna sykehuset. Men da er det ikke den belastningen med de samme gangene tre år etter vi mistet han..

Føler jeg sniker, men er gravid -men veeeeldig tidlig. Tenker dog mye på det.

Må føde en plass med Nyfødtintensiv, så da utgår lokalsykehuset.
Veldig lyst å føde på St.Olav for hvis det blir Nyfødtintensiv vil vi være samlet, men jeg vil ha planlagt keisersnitt akkurat i den tiden jeg ble innlagt med gutten vår vi mistet.
Med Ålesund ble jenta vår liggende på Nyfødtintensiv alene, jeg på barsel og mannen på hotell 5-10 min unna sykehuset. Men da er det ikke den belastningen med de samme gangene tre år etter vi mistet han..
Dette kommer til å gå bra :Heartpink :Heartpink

Jupp, de har lov. Du kan søke deg inn så mye du vil, det er din rett, men når de ikke har kapasitet sier de nei til de som ikke «hører til». Det er hjemlet i pasient og brukerrettighetsloven, om at de kan avvise søknader for å forsikre forsvarlig drift. Altså, de forventer full kapasitet fra de som har krav på plass - de som hører til, ergo kan de si nei til de som *bare* søker seg inn.
Okei, så nå forbereder de seg på at det blir mange fødende i august fra sitt lokalområde.

Likevel: Dersom noen ønsker å føde på Ahus, men ikke har fått fødeplass der, så kan de ikke avvise deg dersom du tropper opp på sykehuset i aktiv fødsel :smiley-bounce012

Okei, så nå forbereder de seg på at det blir mange fødende i august fra sitt lokalområde.

Likevel: Dersom noen ønsker å føde på Ahus, men ikke har fått fødeplass der, så kan de ikke avvise deg dersom du tropper opp på sykehuset i aktiv fødsel :smiley-bounce012
Nei, men det er litt dumt, fordi da kan det hende de må omrokkere noen andre. Så og si alle ringer på forhånd, og det er ikke uvanlig at en dame blir sendt til Ullevål, Kongsvinger, Bærum osv fordi det er fult - dette går selvsagt begge veier og ahus tar også imot hvis de har kapasitet. Men å møte opp unanmeldt til sykehuset er IKKE å anbefale. Er det fult er det fult. Tro meg, du har ikke lyst til å føde på gangen uten jordmor.

Oppdatering herifra! Jeg fikk faktisk gjennomslag på klagen min og får tildelt plass der, på bakgrunn av at jeg har født der tidligere. Om ikke tror jeg nok løpet hadde vært litt kjørt. Så nå venter jeg spent på innkallingen til ultralydene :Heartred Føler jeg kan puste litt igjen nå, for dette stresset meg mye

Oppdatering herifra! Jeg fikk faktisk gjennomslag på klagen min og får tildelt plass der, på bakgrunn av at jeg har født der tidligere. Om ikke tror jeg nok løpet hadde vært litt kjørt. Så nå venter jeg spent på innkallingen til ultralydene :Heartred Føler jeg kan puste litt igjen nå, for dette stresset meg mye
Så fint da :Heartpink

Back
Topp