Fødeplass

Mayheleng

Andre møte med forumet
Har noen av dere søkt fødeplass allerede?
Eller har dere et sted dere har veldig lyst til å føde?

Jeg har søkt på Kalnes og vurderer også riksen i oslo.
 
Trenger ikke søke her jeg bor. Bare å troppe opp :)
 
Ikke søkt, håper på å få Sørlandet sykehus Arendal men om det blir prematurfødsel (igjen) eller igangsatt tidlig så må jeg vel til Kristiansand igjen tenker jeg.
 
Har noen av dere søkt fødeplass allerede?
Eller har dere et sted dere har veldig lyst til å føde?

Jeg har søkt på Kalnes og vurderer også riksen i oslo.
Barselavdelingen er mye bedre på Kalnes enn Riksen. :) På Riksen blir partner stort sett sendt hjem etter fødsel. Bare så du vet :)
 
Jeg har ikke orket å ta kontakt med legen min enda, venter nok noen uker til tror jeg.. Men bør søke fødeplass da (om alt ser ut til å gå greit). Skal søke på riksen. Skulle født på Ullevål sist (ble sendt hjem og fødte hjemme), men det gidder jeg ikke igjen :rolleyes:
 
Sniker.

Jeg skal føde på Kalnes. Grunnen er egentlig at da slipper jeg rush inn til Oslo om mini skulle bestemme seg for å komme på et sånt tidspunkt :hilarious:
 
Her er det berre eit naturleg val, så eg veit ikkje om jordmor søker eller ikkje! Gidde ikkje køyre over 3 timer når eg har 7-8 min til sjukehuset ☺️
 
Riksen. Fødte der sist og følte meg så godt ivaretatt.
 
Jeg har tidligere født i DK, så vet fint lite om gangen i svangerskapskontroller og fødeplass mm her i Norge.
Når skal jeg søke om fødeplass?
Jeg er over 38 år og skal vel til noe genetisk undersøkelse? Når skal man gjøre det?
 
Jeg har tidligere født i DK, så vet fint lite om gangen i svangerskapskontroller og fødeplass mm her i Norge.
Når skal jeg søke om fødeplass?
Jeg er over 38 år og skal vel til noe genetisk undersøkelse? Når skal man gjøre det?
Om du må søke om fødeplass avhenger av hvor du bor. I Oslo må man søke. I Kristiansand trenger man ikke søke.
Ang duo-test så må legen din henvise deg til enten Rikshospitalet eller et av de andre fire store sykehusene i landet. Kun der får du tatt nødvendig blodprøve og ultralyd. Det skal gjøres innen utgangen av 13+6 hvis jeg ikke husker helt feil og pga påske og korona kan ting ta tid så jeg ville kontaktet legen min til uka om jeg var deg :)
 
Om du må søke om fødeplass avhenger av hvor du bor. I Oslo må man søke. I Kristiansand trenger man ikke søke.
Ang duo-test så må legen din henvise deg til enten Rikshospitalet eller et av de andre fire store sykehusene i landet. Kun der får du tatt nødvendig blodprøve og ultralyd. Det skal gjøres innen utgangen av 13+6 hvis jeg ikke husker helt feil og pga påske og korona kan ting ta tid så jeg ville kontaktet legen min til uka om jeg var deg :)

Takk! Det skal jeg gjøre.
 
Back
Topp